19 år og lige testet positiv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2012

Lovely<3

rikkeregnbue skriver:

Jeg synes faktisk du er ret hård i din udtalelse! "Tilslut kan jeg sige, at du desværre bekræfter alle mine fordomme for unge mødre."

Jeg har kun én ting at sige. Hold kæft hvor du pisser mig af.

Fordomme er jo subjektive

Og ja, Jeg indrømmer blankt at jeg har visse fordomme om unge mødre og i dette tilfælde blev de altså bekræftet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Isaac's mor

Carl-Emil's mor skriver:

husk den gode tone uanset om I er enige eller ej.

Negative kommentarer og løftede fingre kan I sige til spejlet derhjemme.. det nytter ikke noget at sige når ts ER gravid... Det nytter jo heller ikke noget at sige ej du skulle have husket din sele til en der er slynget igennem en bil og nu er lam - for sjovt nok så ved folk jo godt de skulle have tænkt tanken en ekstra gang..

Til TS... Du er meget velkommen til at kontakte mig til en privat snak om det med uddannelse, et liv som "ung mor", familiens reaktion mm.. min familie på den ene side er det rene 2900 happiness og jeg frygtede for deres reaktion når jeg stod 22 år gammel og skulle fortælle jeg PLANLAGT var blevet gravid - men ved du hvad? de tog det pænt og kunne se hvor lykkelig jeg var..

Du skal tænke det hele igennem, lave en plus og en minus liste - den liste der har fleste ting stående har "vundet" for at sige det mildt

Det er ikke hårdere end man gør det til at være enlig mor.. Come on min søn blev livløs en uge efter vi kom hjem fra hospitalet men jeg har altså klaret livet som enlig mor, med hus, 2 aktive hunde, fitness 4 gange om ugen, mødregruppe, familie, uddannelse mm ganske glimrende og synes ikke det er hårdt.. jo når han 5 uger i træk NÆGTER at sove igennem så synes jeg til sidst det trækker tænder ud men så er der lige en mormor der kan komme og sove en enkelt nat også er batterierne fyldte igen.

Livet er så hårdt som man tillader det at blive. og jo det er sandt sagt fra en der har været på den sorteste sti i livet..

Anmeld

9. juni 2012

onlyme

Carl-Emil's mor skriver:

Negative kommentarer og løftede fingre kan I sige til spejlet derhjemme.. det nytter ikke noget at sige når ts ER gravid... Det nytter jo heller ikke noget at sige ej du skulle have husket din sele til en der er slynget igennem en bil og nu er lam - for sjovt nok så ved folk jo godt de skulle have tænkt tanken en ekstra gang..

Til TS... Du er meget velkommen til at kontakte mig til en privat snak om det med uddannelse, et liv som "ung mor", familiens reaktion mm.. min familie på den ene side er det rene 2900 happiness og jeg frygtede for deres reaktion når jeg stod 22 år gammel og skulle fortælle jeg PLANLAGT var blevet gravid - men ved du hvad? de tog det pænt og kunne se hvor lykkelig jeg var..

Du skal tænke det hele igennem, lave en plus og en minus liste - den liste der har fleste ting stående har "vundet" for at sige det mildt

Det er ikke hårdere end man gør det til at være enlig mor.. Come on min søn blev livløs en uge efter vi kom hjem fra hospitalet men jeg har altså klaret livet som enlig mor, med hus, 2 aktive hunde, fitness 4 gange om ugen, mødregruppe, familie, uddannelse mm ganske glimrende og synes ikke det er hårdt.. jo når han 5 uger i træk NÆGTER at sove igennem så synes jeg til sidst det trækker tænder ud men så er der lige en mormor der kan komme og sove en enkelt nat også er batterierne fyldte igen.

Livet er så hårdt som man tillader det at blive. og jo det er sandt sagt fra en der har været på den sorteste sti i livet..

Det nytter jo heller ikke noget at sige ej du skulle have husket din sele til en der er slynget igennem en bil og nu er lam - for sjovt nok så ved folk jo godt de skulle have tænkt tanken en ekstra gang..

Og super godt skrevet,.

Anmeld

9. juni 2012

Carl-Emil's mor

onlyme skriver:

Det nytter jo heller ikke noget at sige ej du skulle have husket din sele til en der er slynget igennem en bil og nu er lam - for sjovt nok så ved folk jo godt de skulle have tænkt tanken en ekstra gang..

Og super godt skrevet,.

tak

er bare SÅ træt af bedervidende folk herinde... synes snart man har lyst til at droppe siden fordi folk slår hinanden så meget for tiden

Anmeld

9. juni 2012

onlyme

Lenore2009 skriver:

Fordomme er jo subjektive

Og ja, Jeg indrømmer blankt at jeg har visse fordomme om unge mødre og i dette tilfælde blev de altså bekræftet.

Sorry jeg kommenterer denne,.
Men hvordan kan du i offentligt forum sidde og direkte nedgøre ALLE unge mødre,.?
Det syntes jeg virkelig er super fejt,.! Og jeg tror vidterligt der er mange der bliver stødt af det,.!! FEJT !!

Jeg blev selv helt paf af dit opslag,.
Jeg var 19 da jeg blev gravid med min søn, han er 11 mdr nu og stortrives,. Jeg er gravid igen og venter mig til juli,. og jeg når lige at blive 21,. ung mor ja,. Men fordi man er ung kan man godt have tingene iorden,. Jeg bor sammen med min kæreste som jeg har været sammen med i ca 5 år,. i en 200 kwm lejlighed,. og alt spiller bare,.!

Syntes sku bare det er en lille smule ærgeligt at du undskyld mig ikke tænker længere end at nedgøre samtlige unge mødre på baby. Ja og for den sags skyld alle andre ..!

Anmeld

9. juni 2012

onlyme

Carl-Emil's mor skriver:

tak

er bare SÅ træt af bedervidende folk herinde... synes snart man har lyst til at droppe siden fordi folk slår hinanden så meget for tiden

Det har du ret i,. Er også super træt af nogle folk altid sidder på deres pelistad og kigger ned,. Jeg har selv været lidt stræng i noget at det jeg har skrevet, og jeg har simpelthen set udenom sådan noget alle andre gange, og bare fulgt med, men syntes det er så synd for ts at hun skal sidde og blive endnu mere ked og fortvivlet end hun allerede er fordi der er nogle der bare skal hakke ned,. hun beder om en håndsræknng og nogle gode råd, hvorfor har nogle folk behov for at skulle trampe på nogle der allerede lgger ned,. Så gå dog videre til en anden tråd altså.!
Jeg respekterer der er forskellige holdninger, men for søren altså,. mener det var første side der var en der havde skrevet hendes mening om det, og det var lidt dumt,. Men hun skrev det sødt og på en måde som ikke var nedlagende og hård,.

syntes det er synd nogle bruger siden til at overtrumfe andre.!

Anmeld

9. juni 2012

Lovely<3

onlyme skriver:

For latterligt,.!
Hvis din holdning til unge mødre bliver stablet fast pga, der er en 19 årige pige der er blevet gravid overvejer at stå ved hvad hun har gjort og tager konsekvenserne af det,. Ja så ved jeg snart ikke,.!
Skulle hun blive en dårlig mor til dette barn fordi hun kun har været sammen med faderen 1 mdr .?

Oh my...!!!!!!

Hvis du læser mit indlæg igen, vil du bemærke at jeg intet skriver om hvorvidt hun bliver en dårlig mor eller ej.

Og ja, som jeg efterhånden har skrevet et par gange nu, så fik jeg mine fordomme bekræftet. Og nej, min holdning er ikke "stablet fast", jeg ved udemærket at det ikke er alle unge mødre der lever op til mine fordomme, men lige dette tilfælde gjorde.

Man er ikke herre over sine fordomme og ingen kan sige sig fri for dem.

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

Hvor er det dog utroligt uanvarligt ikke at beskytte sig Det burde man som 19-årig være udemærket klar over. En mere stupid handling skal man lede længe efter....

Og tænk at du seriøst overvejer at få barn med en du kendt i en måned ?! Det er sku for umodent 

Tilslut kan jeg sige, at du desværre bekræfter alle mine fordomme om unge mødre...

Ah ro på nu, prøv lige at holde en ordentlig tone! Nok ikke særlig rart at være i en sårbar situation og så blive haglet ned!

Mvh en "gammel mor"

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

onlyme skriver:

Det har du ret i,. Er også super træt af nogle folk altid sidder på deres pelistad og kigger ned,. Jeg har selv været lidt stræng i noget at det jeg har skrevet, og jeg har simpelthen set udenom sådan noget alle andre gange, og bare fulgt med, men syntes det er så synd for ts at hun skal sidde og blive endnu mere ked og fortvivlet end hun allerede er fordi der er nogle der bare skal hakke ned,. hun beder om en håndsræknng og nogle gode råd, hvorfor har nogle folk behov for at skulle trampe på nogle der allerede lgger ned,. Så gå dog videre til en anden tråd altså.!
Jeg respekterer der er forskellige holdninger, men for søren altså,. mener det var første side der var en der havde skrevet hendes mening om det, og det var lidt dumt,. Men hun skrev det sødt og på en måde som ikke var nedlagende og hård,.

syntes det er synd nogle bruger siden til at overtrumfe andre.!

Anmeld

9. juni 2012

Mettefpigen

Carl-Emil's mor skriver:

Hatten af for at du har klaret det så godt :-) men fordi at du kan det er det ikk ensbetydende med at hun kan det... Livet kan godt være hårdere end man gør den til, alt kan ikk være rosenrødt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.