Nu bliver jeg nok en smule upopulær ved at sige det her; men det her scenarie burde I have gennemtænkt INDEN I dyrkede sex uden prævention - sex uden beskyttelse er altså = ret stor mulighed for graviditet.
At din kæreste reagerer som han gør, er slet ikke fair, i og med at han også har 50 % af ansvaret for at beskytte sig imod en uønsket graviditet.
Det sagt, og det er IKKE skæld ud eller for at gøre dig endnu mere ked af det, det er rent min holdning til det da jeg synes det er uansvarligt.
Så er I nødt til at snakke det her igennem nu, uanset at det er ubehageligt for jer begge.
I skal finde ud af hvad I hver i sær vil "gå med til" for at finde et kompromis i denne situation, og hvad der for jer hver i sær er en dealbreaker.
Og, så skal du nok kalkulere med risikoen for at du kommer til at stå alene med det her barn som ikke er planlagt, specielt når hans holdning lige pt. er at så skal der "gøres noget ved det".
Kan og vil du være alene mor er vel nok det vigtigste spørgsmål lige pt, da det kan komme til at være realiteten efter I har snakket mere hvis din dealbreaker ér abort.
Held og lykke, jeg håber du kommer igennem dette uanset hvad det ender med og kan have det godt med den beslutning du tager nu.
Anmeld