19 år og lige testet positiv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2012

onlyme

Lenore2009 skriver:

Hvis du læser mit indlæg igen, vil du bemærke at jeg intet skriver om hvorvidt hun bliver en dårlig mor eller ej.

Og ja, som jeg efterhånden har skrevet et par gange nu, så fik jeg mine fordomme bekræftet. Og nej, min holdning er ikke "stablet fast", jeg ved udemærket at det ikke er alle unge mødre der lever op til mine fordomme, men lige dette tilfælde gjorde.

Man er ikke herre over sine fordomme og ingen kan sige sig fri for dem.

Jeg syntes bare at der du vælger at sige det bekrafter dine foredomme om unge mødre at det siger mere end rigligt om hvor hvidt du mener hun bliver en god mor eller ej,.!

Nej man kan ikke rive sig løs af sine fordomme når man har sat dem,. Men jeg syntes bare det er meget forkert af dig i åbent forum, og i denne tråd at dele den,. Jeg er sikker på ts ikke har behov for at skulle høre din fordom, og jeg tror da slet ikke det hjælper ts,.!

Forstår simpelthen ikke hvorfor det lyster dig at besvare denne tråd, når det eneste du gør er at nedrakke og ikke hjælpe,.!

Tror folk kommer her ind og skriver for at få hjælp og en skulder,. Ikke for at blive dømt og rakkes ned på,.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Lovely<3

onlyme skriver:

Sorry jeg kommenterer denne,.
Men hvordan kan du i offentligt forum sidde og direkte nedgøre ALLE unge mødre,.?
Det syntes jeg virkelig er super fejt,.! Og jeg tror vidterligt der er mange der bliver stødt af det,.!! FEJT !!

Jeg blev selv helt paf af dit opslag,.
Jeg var 19 da jeg blev gravid med min søn, han er 11 mdr nu og stortrives,. Jeg er gravid igen og venter mig til juli,. og jeg når lige at blive 21,. ung mor ja,. Men fordi man er ung kan man godt have tingene iorden,. Jeg bor sammen med min kæreste som jeg har været sammen med i ca 5 år,. i en 200 kwm lejlighed,. og alt spiller bare,.!

Syntes sku bare det er en lille smule ærgeligt at du undskyld mig ikke tænker længere end at nedgøre samtlige unge mødre på baby. Ja og for den sags skyld alle andre ..!

Læs mit seneste indlæg, som også er et svar til dig.

Anmeld

9. juni 2012

Mettefpigen

Sket er sket... Min personlige mening er at i skal sætte jer ned og finde ud af hvad i vil med jeres liv.. Har i lyst,plads,penge, energi og alt der hører med til at få et barn.. Også med tid, som kok arbejder man ekstremt meget.. Og kan jeres forhold holde til et barn.. Kan du være alenemor.. Alt skal tænkes igennem..

Anmeld

9. juni 2012

Lovely<3

onlyme skriver:

Jeg syntes bare at der du vælger at sige det bekrafter dine foredomme om unge mødre at det siger mere end rigligt om hvor hvidt du mener hun bliver en god mor eller ej,.!

Nej man kan ikke rive sig løs af sine fordomme når man har sat dem,. Men jeg syntes bare det er meget forkert af dig i åbent forum, og i denne tråd at dele den,. Jeg er sikker på ts ikke har behov for at skulle høre din fordom, og jeg tror da slet ikke det hjælper ts,.!

Forstår simpelthen ikke hvorfor det lyster dig at besvare denne tråd, når det eneste du gør er at nedrakke og ikke hjælpe,.!

Tror folk kommer her ind og skriver for at få hjælp og en skulder,. Ikke for at blive dømt og rakkes ned på,.

Jeg tror ganske enkelt ikke TS har lyst til at høre mit råd til hende, da hun tydeligt giver udtryk for at hun er imod det i starten af hendes indlæg.

Anmeld

9. juni 2012

Kløver

Altså med tanke på i ikke engang har været sammen 1 mdr, og i har flere gange haft sex uden beskyttelse, lyder desværre meget umodent, og som der ligger mere bag. Det sammen med, du måske hverken har støtte fra familien eller faren til barnet, tror Jeg du skal overveje meget meget grundigt hvad du har af muligheder, tænk også på det barn du sætter i verden.
At få børn er både dyrt og tidskrævende, Og man kan ikke forvente børn som sover igennem. Min søn er først begyndt at sove igennem og han er 16 mdr

Jeg håber for din egen skyld du vil tænke det grundigt igennem, og tage det ansvar det kræver, uanset hvilket valg du måtte vælge

Kram herfra og håber det bedste

Anmeld

9. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg er ked af at der bliver set sådan på det, specielt at fordomme omkring unge mødre bliver bekræftet i mit tilfælde.

Vil sige et par ting. For det første har jeg ALTID beskyttet mig, jeg er ekstremt pligtopfyldende og gør hvad jeg får besked på. Jeg ved hvad der er rigtigt og forkert. Dette var en fejltagelse fra min side af, ikke at bruge beskyttelse. Det ved jeg godt. Normalt har jeg styr på tingene i mit liv, og har aldrig gjort dumme ting jeg ville fortryde. Er ked af at blive set sådan på, da det slet ikke er sådan jeg er som person. Jeg ved jo godt selv at det var dumt, og det må jeg tage konsekvenserne af. Ja, jeg ved godt at min kæreste og jeg ikke har været sammen længere end en måneds tid, men sådan er det.

Grunden til at jeg er bange for min families reaktion, er ikke fordi jeg tvivler på om de vil være der for mig. Jeg har en fantastisk familie, men de vil helt klart få et chok, da det ikke ligger til mig at gøre den slags. Jeg vil ikke have at de ser på mig anderledes, da de normalt kender mig som en fornuftig pige. Derfor har jeg ekstremt svært ved at skulle fortælle dem, at jeg nu er blevet gravid på grund af ingen beskyttelse.

Men vil også gerne takke alle jer andre for jeres svar! Nu har jeg noget jeg virkelig skal have tænkt igennem, og skal også til lægen i næste uge til en god snak omkring det hele. Dejligt at vide folk er villige til at give gode råd! Det er ikke en rar situation at havne i så pludseligt :/ det er stort chok! Men nu har jeg virkelig en masse gode råd at tage til mig og tænke over! Tusind mange gange tak! 

Anmeld

9. juni 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Er helt rundt på gulvet. Mine hænder ryster. Har haft fornemmelsen i et stykke tid, da mig og min kæreste ikke var så gode til at holde os fra hinanden. Selvom det var uden beskyttelse mv. Vi faldt pladask for hinanden fra lidt over en måned siden, og blev hurtigt kærester. Er hele tiden hos ham i hans lejelighed, og har også snakket med ham om, at jeg var bange. Vi håbede dog lidt begge to på, at vi ville være heldige. Men mine bryster blev langsomt ømme, og da han tog på arbejde i morges, købte jeg en test. POSITIV! Vi er begge 19 år, og han er i lære som kok, først færdig om cirka to år. Jeg er næsten færdig med min HG, det vil sige her til sommer, og skulle gerne videre på SOSU, da jeg gerne vil uddanne mig til sygeplejerske. 
Lige nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er imod abort, men jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv lige nu. Han kommer hjem lige om lidt, her får han nyheden. 
Men jeg købte en med to teste i, prøver igen om et par dage. For at se om den giver samme svar...
Er bange for mine veninders reaktioner, min families reaktioner og omverdenens reaktioner. Men abort, det kan jeg simpelthen ikke Årh hvor er jeg dog på bar bund!? 

Det er en træls situation i står i Jeg synes i skal sætte jer ned og snakke om hvad der er det bedste for jer og så må i lægge kortene på bordet begge to. Det er et stort ansvar at blive forældre - men det ved du jo

Håber i finder den bedste beslutning for jer!  

Anmeld

9. juni 2012

onlyme

Lenore2009 skriver:

Jeg tror ganske enkelt ikke TS har lyst til at høre mit råd til hende, da hun tydeligt giver udtryk for at hun er imod det i starten af hendes indlæg.

Men hvorfor så gå ind og svare på det når du allerede inden ved at det du har at skrive ikke interesserer ts ?

Anmeld

9. juni 2012

Kløver

Anonym skriver:

IndendduhHhHaJeg er ked af at der bliver set sådan på det, specielt at fordomme omkring unge mødre bliver bekræftet i mit tilfælde.

Vil sige et par ting. For det første har jeg ALTID beskyttet mig, jeg er ekstremt pligtopfyldende og gør hvad jeg får besked på. Jeg ved hvad der er rigtigt og forkert. Dette var en fejltagelse fra min side af, ikke at bruge beskyttelse. Det ved jeg godt. Normalt har jeg styr på tingene i mit liv, og har aldrig gjort dumme ting jeg ville fortryde. Er ked af at blive set sådan på, da det slet ikke er sådan jeg er som person. Jeg ved jo godt selv at det var dumt, og det må jeg tage konsekvenserne af. Ja, jeg ved godt at min kæreste og jeg ikke har været sammen længere end en måneds tid, men sådan er det.

Grunden til at jeg er bange for min families reaktion, er ikke fordi jeg tvivler på om de vil være der for mig. Jeg har en fantastisk familie, men de vil helt klart få et chok, da det ikke ligger til mig at gøre den slags. Jeg vil ikke have at de ser på mig anderledes, da de normalt kender mig som en fornuftig pige. Derfor har jeg ekstremt svært ved at skulle fortælle dem, at jeg nu er blevet gravid på grund af ingen beskyttelse.

Men vil også gerne takke alle jer andre for jeres svar! Nu har jeg noget jeg virkelig skal have tænkt igennem, og skal også til lægen i næste uge til en god snak omkring det hele. Dejligt at vide folk er villige til at give gode råd! Det er ikke en rar situation at havne i så pludseligt :/ det er stort chok! Men nu har jeg virkelig en masse gode råd at tage til mig og tænke over! Tusind mange gange tak! 

Inden du går til lægen kan det måske hjælpe dig at lave for og imod liste, det kan måske hjælpe dig til at gennemtænke de udfordringer der kan blive ved at beholde barnet og ved abort.

Jeg håber det bedste, og du finder den rigtige løsning for dig

Anmeld

9. juni 2012

Laulund87

onlyme skriver:

For latterligt,.!
Hvis din holdning til unge mødre bliver stablet fast pga, der er en 19 årige pige der er blevet gravid overvejer at stå ved hvad hun har gjort og tager konsekvenserne af det,. Ja så ved jeg snart ikke,.!
Skulle hun blive en dårlig mor til dette barn fordi hun kun har været sammen med faderen 1 mdr .?

Oh my...!!!!!!

Man tager jo netop et meget modent valg ved at indse at man ikke kan klare det, og vælge en abort. At vælge barnet til, er ikke altid at "tage ansvar" hvis man ikke kan klare det

Siger IKKE det er sådan i det her tilfælde, men jeg synes bestemt det er lige så modent, hvis ikke mere, at indrømme overfor sig selv at man ikke er klar til at være mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.