Anonym skriver:
Tusind tak for alle svar! Det gav mig bestemt en masse at tænke over. Jeg ved godt hvor meget ansvar der følger, og hvor hårdt det rent faktisk vil blive. Og så under uddannelse.
Men det er som om, at nu hvor jeg rent faktisk ved det, så glæder det mig en smule. På trods af min alder og omstændighederne.
Jeg er meget imod abort, selvom jeg godt ved det ikke er et barn jeg har i maven lige i øjeblikket, så ved jeg at det udvikler sig. Tanken om at smide et liv væk, kan jeg simpelthen ikke holde ud at tænke på.
Jeg fortalte min kæreste det, og hans reaktion var ikke ligefrem positiv. Han sagde selvfølgelig at jeg skulle til lægen, og nu var jeg nok ikke så langt henne, så der kunne måske nå at blive gjort noget ved det = at få barnet væk. Jeg ved også godt det rammer ham rigtig dårligt, da han arbejder rigtig meget og ikke er færdig i lære endnu. Han ville først have børn når han var færdig. Det vil sige om cirka to år. Selvfølgelig havde jeg heller ikke set den komme! Men abort og bare det at få det fjernet, ligger mig simpelthen så fjernt. Det ville jeg ikke kunne holde ud i tiden bagefter. Er bare endnu mere på bar bund nu, med hensyn til min kæreste
Det at skulle fortælle min familie det er også hårdt for mig. Er bange for at de vil se ned på mig. De betyder ufattelig meget for mig, og vil for alt i verden bare gerne have at de vil være her. Selvfølgelig vil det være et chok for dem, men hvis ikke jeg har dem gennem det, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre..
Jeg vil ikke dømme nogen.
Men jeg vil bare lige kommentere:
Jeg ved godt hvor meget ansvar der følger, og hvor hårdt det rent faktisk vil blive. Og så under uddannelse.
Det tror jeg virkelig ikke du gør
Det kan man ikke forberede sig på hvordan bliver, det er super dejligt at blive mor
men FUCK hvor følger der mange andre ting med...... Det er PISSE hårdt....
Jeg ville tænke følgende gennem GRUNDIGT
- Du blir MÅSKE alene mor?
- Det lyder ikke som om du tror din familie vil bakke dig op, vil du kunne klare det?
Du er under uddannelse, og kan jo af gode grunde næppe gennemføre til sommer
De ting sat sammen måske alene, måske ingen opbakning til evt pasning, når du tager uddannelse mm.
Jeg kan SAGTENS følge din tanke omkring abort, MEN helt ærlig synes jeg at beslutning om usikker sex, når i nærmest ikke kender hinanden er meget umoden. Og ja det du har i dig bliver et barn, men jeg mener det er vigtigere at se på hvor du er i dit liv lige nu og hvordan det vil påvirke din fremtid
Jeg håber at du finder den løsning der er bedst for dig