19 år og lige testet positiv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
UnderCover34 skriver:

Nu bliver jeg nok en smule upopulær ved at sige det her; men det her scenarie burde I have gennemtænkt INDEN I dyrkede sex uden prævention - sex uden beskyttelse er altså = ret stor mulighed for graviditet.

At din kæreste reagerer som han gør, er slet ikke fair, i og med at han også har 50 % af ansvaret for at beskytte sig imod en uønsket graviditet.

Det sagt, og det er IKKE skæld ud eller for at gøre dig endnu mere ked af det, det er rent min holdning til det da jeg synes det er uansvarligt.

Så er I nødt til at snakke det her igennem nu, uanset at det er ubehageligt for jer begge.
I skal finde ud af hvad I hver i sær vil "gå med til" for at finde et kompromis i denne situation, og hvad der for jer hver i sær er en dealbreaker.

Og, så skal du nok kalkulere med risikoen for at du kommer til at stå alene med det her barn som ikke er planlagt, specielt når hans holdning lige pt. er at så skal der "gøres noget ved det".

Kan og vil du være alene mor er vel nok det vigtigste spørgsmål lige pt, da det kan komme til at være realiteten efter I har snakket mere hvis din dealbreaker ér abort.

Held og lykke, jeg håber du kommer igennem dette uanset hvad det ender med og kan have det godt med den beslutning du tager nu.

Jeg kunne ikke være mere enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

MorDk

TeamRocket skriver:

Heeey dame hvis du vil være mor- så spark noget seriøst RØV! Du skal ikke lyde undskyldene eller finde dig i at blive kaldt dum. Hvis du vil være mor, så hank op i dig selv, gå med oprejst pande og vær den mor du ønsker at være! Enhver kan få succes- hvis bare motivationen er iorden. Ta uddannelse, stå sikkert og solidt og lad dig ikke skræmme af noget. Det er hårdt at være mor, meget hårdere end du tror du ved. Men kun du ved om du er klar til det. Og hvis folk kan få dig til at dukke nakken- vil de gøre det, men det går bare ikke, for som mor, skal du være stærk som få!

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg har nu fået sagt alting til mine forældre, og har fået rigtig god og positiv snak med dem begge - dog skulle de lige se en positiv test én gang til. Så vi købte en, og positiv var den.

Beslutningen er nu endt på at min kæreste og jeg beholder barnet. Vi har begge forældre pars fulde støtte gennem hele forløbet, og har fået talt en masse ting godt igennem med hensyn til uddannelse, hjem og økonomi. Læge besøget er på torsdag, hvor en bekræftende undersøgelse bliver lavet og jeg kan officielt sige at jeg skal være mor til næste år!  

Sætter pris på alle folks gode råd og kommentarer! Det har været rigtig dejligt ikke at føle sig så alene, men at kunne få kontakt med andre mennesker, der ved og forstår hvad man går igennem. Dejligt!!! Nu tager jeg det stille og roligt her fra og får alting gået igennem, så der er styr på tilværelsen igen.
Jeg er klar til kamp.

Anmeld

16. juni 2012

Maja_4000

Anonym skriver:

Jeg har nu fået sagt alting til mine forældre, og har fået rigtig god og positiv snak med dem begge - dog skulle de lige se en positiv test én gang til. Så vi købte en, og positiv var den.

Beslutningen er nu endt på at min kæreste og jeg beholder barnet. Vi har begge forældre pars fulde støtte gennem hele forløbet, og har fået talt en masse ting godt igennem med hensyn til uddannelse, hjem og økonomi. Læge besøget er på torsdag, hvor en bekræftende undersøgelse bliver lavet og jeg kan officielt sige at jeg skal være mor til næste år!  

Sætter pris på alle folks gode råd og kommentarer! Det har været rigtig dejligt ikke at føle sig så alene, men at kunne få kontakt med andre mennesker, der ved og forstår hvad man går igennem. Dejligt!!! Nu tager jeg det stille og roligt her fra og får alting gået igennem, så der er styr på tilværelsen igen.
Jeg er klar til kamp.

Hvor er det dejligt at de støtter jer

Held og lykke med det hele

Anmeld

16. juni 2012

Eliza

held og lykke med det  og så vil jeg da lige sige hellere 19 end 16 som min mor vad da hun fik mig.. Hvis hun kunne lave det om, havde hun da klart lige ventet de 3 år som gør meget i forhold til at modne.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.