familien krakelere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Ma-lu

banana3 skriver:

Hun lyder bestemt som en lille pige der har det svært, og har en masse hun har svært ved at rumme ! Hvis du har lyst til at skrive til mig i PB, så vil jeg rigtig gerne hjælpe dig. Jeg har er skema, som jeg rigtig gerne vil sende dig, og så kan du se om der er noget du kan nikke genkende til ? 

Håber det bedste for dig og din lille pige 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Frøken J.

Kofoed. skriver:

I giver hende hele ironi smøren, når hun går i gang? "ja søde skat, nu er du jo på grænsen til at dø, da jeg ikke ville har tid til dig i to minutter. Hvad vil du sige, deres højhed?" Altså virkelig derud, hvor hun synes i er pisse undsvage og pinlige. Men balancen kan godt blive svær, for hun skal jo stadig føle i tager hende seriøst... Ja,.

Sådan håber jeg godt nok ikke du planlægger at opdrage Ana Det er jo dybt respektløst i forhold til at skulle rumme barnets følelser. Et frustreret barn på den alder gør det ikke for bevidst at være irriterende og "ødelægge" familien. Børn i den alder agerer udad, når der er noget, der gør ondt indeni. Og at negligere hendes følelser med ironi og sarkasme, vil i bedste fald kun forværre problemet, fordi hun ikke føler sig taget seriøst, og føler, at hendes forældre gør grin med hende. Kan slet ikke forstå du kan foreslå det

Anmeld

28. maj 2012

LR85

Håber virkelig ikke du lader dig gå på a de strenge kommentare der er kommet i din tråd. 

Sys du er en god mor ved a tage problemerne op og vil gøre noget for a ændre på dem. 

Det kan intet andet end være virkelig hårdt a have en præ-teenager og skulle rumme hendes kraftige reaktioner. Det er klart du føler som du gør. 

Søg hjælp, som du allerede har været inde på, og følg dit hjerte. Du vil jo jeres forhold det bedste. I er bare kommet ind i en dårlig spiral. 

Anmeld

28. maj 2012

LR85

Meliora skriver:

Undskyld men hvad i alverden bilder du dig ind at give et stakkels barn på 9 år skylden for at ødelægge jeres familie? Har du overvejet at et barn der reagerer på den måde, tydeligvis reagerer på dysfunktionaliteter i hendes hverdag. Så hvad med at vende blikket ind af og se HVAD det er du som mor ikke ser, som du burde se, og så handle efter det.

Det er ALDRIG et barns egen skyld at det er sådan, det er jo jer der har ansvaret for hendes opdragelse. 

Fandeme dårlig stil, a komme med sådan et svar til en mor der råber om hjælp og gerne vil gøre noget for a rette op på den kedelige spiral de er endt i. 

Anmeld

28. maj 2012

DitteFisk

LR85 skriver:

Håber virkelig ikke du lader dig gå på a de strenge kommentare der er kommet i din tråd. 

Sys du er en god mor ved a tage problemerne op og vil gøre noget for a ændre på dem. 

Det kan intet andet end være virkelig hårdt a have en præ-teenager og skulle rumme hendes kraftige reaktioner. Det er klart du føler som du gør. 

Søg hjælp, som du allerede har været inde på, og følg dit hjerte. Du vil jo jeres forhold det bedste. I er bare kommet ind i en dårlig spiral. 

Hvis jeg må komme med mit besyv her.. 
Jeg synes ikke rigtig at mor-ts gør noget for at ændre situationen (ikke så vidt jeg kan læse mig til) - det jeg læser er at den 9-årige får skylden for at splitte familien og skabe dårlig stemning. Det er da et enormt pres på en 9-årigs skulder at blive mødt med at være 'den der ødelægger det hele' - så er det da klart kun stritter ud til alle sider og spræller i nettet "for sådan er jeg jo, det får jeg at vide gang på gang". Og hvad gør mor så? For mig virker det til at hun med denne tråd lægger ansvaret fra sig og siger; hjælp mig med at fixe mit barn! I stedet for at se indad. Jeg kender hende ikke, og kan derfor ikke dømme hende som person og som mor, men jeg kan komme med mine tanker udfra det hun skriver. Og så vil jeg give hende det råd at forsøge at styrke sin datters selvværd og SELV være den der skaber god stemning i familien i stedet for at forvente at hendes datter gør det

Anmeld

28. maj 2012

isabellasmor

Gigl skriver:

Jeg synes ikke rigtig at mor-ts gør noget for at ændre situationen (ikke så vidt jeg kan læse mig til) - det jeg læser er at den 9-årige får skylden for at splitte familien og skabe dårlig stemning. Det er da et enormt pres på en 9-årigs skulder at blive mødt med at være 'den der ødelægger det hele' - så er det da klart kun stritter ud til alle sider og spræller i nettet "for sådan er jeg jo, det får jeg at vide gang på gang". Og hvad gør mor så? For mig virker det til at hun med denne tråd lægger ansvaret fra sig og siger; hjælp mig med at fixe mit barn! I stedet for at se indad. Jeg kender hende ikke, og kan derfor ikke dømme hende som person og som mor, men jeg kan komme med mine tanker udfra det hun skriver. Og så vil jeg give hende det råd at forsøge at styrke sin datters selvværd og SELV være den der skaber god stemning i familien i stedet for at forvente at hendes datter gør det

Er enig her  

Der må være noget i dagligdagen, som ikke fungere, enten hjemme eller ude, alt fra mobning til opdragelse, som hun reagere på på denne måde.. det er i hvert fald hvad jeg fornemmer udfra det skrevne.

Anmeld

28. maj 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

min datter på 9 år ødelægger hele familien! Jeg er udkørt, træt og sur konstant!

Hvis der ikke er det ene galt, så er der det andet galt. Hun forstår ikke et nej og hun vil ikke ligge sig til at sove. -sådan er det 6 ud af 7dage

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft en hyggelig dag sammen, uden uvenskab, skaberier og gråd.

Jeg kan ikke klare mere nu! Jeg er kørt helt derud hvor jeg tænker mit liv ville være bedre hvis jeg var på en øde ø, helt alene!

Hvad kan jeg gøre? Familien falder fra hinanden og lillesøster er så medtaget af al den uvenskab der raserer i familien....

Jeg har ikke læst et eneste svar men her kommer mit !!

HVAD... før man giver en 9årig pige skylden for at ødelægge familien burde man nok kigge ind ad....

Øv hvor jeg synes det er lavt at give børn skylden. Prøv seriøst at se om ikke det bunder i den opdragelse/mangel på samme hun har fået

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Først en

Anmeld

28. maj 2012

FruStolpe

Gigl skriver:

Jeg er SÅ enig her....

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Først en stor krammer
Man kan helt mærke hvor frustreret og ked af situationen du er.
Har i prøvet at snakke om sammen, hvad i kan gøre bedre, og for at vende den dårlige spiral. Lave nogle mål, og have belønninger når de nåes, feks små mål i hverdagen, som feks giver daglige goder, og større mål som udløser belønninger efter eget valg, tur i biffen med mor, sommerland, tivolitur, shoppetur, en film eller cd, eller hvad det nu kunne være.
Hørt andre har haft god held med en tavle hvor man sætter smiley og når man når et bestemt antal smileys udløser det belønning
Nu ved jeg ikke hvordan hverdagen er, men kender nogle med lignende problemer, hvor det viste sig deres barn var sensitiv(har selv en lille søn som er sensitiv)

Håber i finder løsning, og måske far kan hjælpe og aflaste dig, så i kan få vendt den dårlige spiral og måske også finde ud af om hun har nogle problemer der stikker lidt dybere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.