familien krakelere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Kongmulle

Jeg har ikke læst alle de andre svar,men jeg blir sgu lidt iriterret!

Hun er kun 9 år gammel og du fremstiller hende med din overskrift som den skyldige!

Der er jo nok en grund til hun ikke hører efter og til at hun reagerer som hun gør. Har du sat grænser for hende fra hun var lille? De fleste børn elsker struktur og MASSER af struktur, har du forsøgt det?

Helt firkantet, en tavle eller et stort skema, hvor der står at kl det gør vi det og kl det gør vi det.

Slik er kun fredag og kl 20.30 skal du i seng, HVER DAG.

Hvordan er hun i skolen? Har du kontaktet din læge? Skolepsykolog?

Det kan jo være at hun er syg eller har nogle adfærdsproblemer hun ikke selv er skyld i. Desuden så er hun nok ligeså træt af at have en sur mor der bebrejder hende for alting!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Kongmulle

Frøken J. skriver:

Sådan håber jeg godt nok ikke du planlægger at opdrage Ana Det er jo dybt respektløst i forhold til at skulle rumme barnets følelser. Et frustreret barn på den alder gør det ikke for bevidst at være irriterende og "ødelægge" familien. Børn i den alder agerer udad, når der er noget, der gør ondt indeni. Og at negligere hendes følelser med ironi og sarkasme, vil i bedste fald kun forværre problemet, fordi hun ikke føler sig taget seriøst, og føler, at hendes forældre gør grin med hende. Kan slet ikke forstå du kan foreslå det

Tænkte præcis det samme. Det er det værste man kan byde et barn!

Anmeld

28. maj 2012

isabellasmor

Kongmulle skriver:

Hun er kun 9 år gammel og du fremstiller hende med din overskrift som den skyldige!

Der er jo nok en grund til hun ikke hører efter og til at hun reagerer som hun gør. Har du sat grænser for hende fra hun var lille? De fleste børn elsker struktur og MASSER af struktur, har du forsøgt det?

Helt firkantet, en tavle eller et stort skema, hvor der står at kl det gør vi det og kl det gør vi det.

Det kan jo være at hun er syg eller har nogle adfærdsproblemer hun ikke selv er skyld i. Desuden så er hun nok ligeså træt af at have en sur mor der bebrejder hende for alting!

er så enig 

Anmeld

28. maj 2012

Laulund87

Kofoed. skriver:

I giver hende hele ironi smøren, når hun går i gang? "ja søde skat, nu er du jo på grænsen til at dø, da jeg ikke ville har tid til dig i to minutter. Hvad vil du sige, deres højhed?" Altså virkelig derud, hvor hun synes i er pisse undsvage og pinlige. Men balancen kan godt blive svær, for hun skal jo stadig føle i tager hende seriøst... Ja,.

Hvordan kan du dog komme på den idé at bruge ironi mod et lille barn? Et barn som råber desperat på hjælp

Ja undskyld, men jeg er lidt forarget..

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

det er et enormt 'ansvar' at lægge over på en 9-årigs skulder.

hvem siger vi lægger det ansvar på hendes skuldre?

bliver sgu lidt harm over de kommentare! Jeg kerer ufattelig meget om min datters følelser, men frustrationen over ikke at komme ind til kernen er som mor yderst udmattende.!

Når hun skriger i timevis fordi hun ikke har fået sin vilje, råber ud i hele nabolaget og græder så hun har svært ved at stoppe igen fordi hun er så vred på verdenen er utåleligt som mor!!!!

Når hun har disse perioder smitter det selvfølgelig af på hele familien, da lillesøster bliver berørt af hele situationen og fordi det for os andre voksne er udmattende, udkørende og opslidende!

Uanset hvor meget jeg end vil hjælpe mine børn, er der stadig grænser for hvad man som forældre kan magte, håndterer og begribe!

Jeg håber ikke for dig at du nogensinde kommer i en lign. situation med dine børn, men hvis du gør giv mig da gerne en tilbagemelding om hvorvidt du føler din familie splittet, opbrugt og adskilt!

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Kongmulle skriver:

en ting er hvad man bruger som overskirft på baby.dk, en anden ting er hvordan man forholder sig i praksis.

Vi har struktur, men vil prøve at være meget mere tydelig.

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

en ting er hvad man bruger som overskirft på baby.dk, en anden ting er hvordan man forholder sig i praksis.

Vi har struktur, men vil prøve at være meget mere tydelig.

Jeg bebrejder hende ALDRIG! Herhjemme er der ingen der bliver bebrejdet! Men hvad jeg tænker når jeg er allermest udkørt er jo ikke ens betydende med hvordan jeg reagerer og handler herhjemme,

Hun trives i den grad i skolen, er vellidt og altid nogle at lege med. Har kontaktet PPR, skole og sundhedsplejserkse der ikke mener der er belæg for at handle yderligere.

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Håber virkelig ikke du lader dig gå på a de strenge kommentare der er kommet i din tråd. 

Sys du er en god mor ved a tage problemerne op og vil gøre noget for a ændre på dem. 

Det kan intet andet end være virkelig hårdt a have en præ-teenager og skulle rumme hendes kraftige reaktioner. Det er klart du føler som du gør. 

Søg hjælp, som du allerede har været inde på, og følg dit hjerte. Du vil jo jeres forhold det bedste. I er bare kommet ind i en dårlig spiral. 

tusind tak

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Fandeme dårlig stil, a komme med sådan et svar til en mor der råber om hjælp og gerne vil gøre noget for a rette op på den kedelige spiral de er endt i. 

ikke lige hvad man havde lyst tl at læse. Er glad for jeg ikke læste denne kommentar i aftes hvor jeg var allermest udkørt. Er i dag startet en ny dag med ny energi.. Vi har haft 1 lille udbrud i dag og håber på at vi får en hyggeligere dag i dag

Vi forsøger som ofte at fokusere på alle de gode ting og meget lidt på de mindre gode ting.

Jeg kan slet ikke forstå hvad I baby.dk-brugere har imod det? I fremstiller mig som en dprlig mor der griber sagen helt forkert an, bebrejder mig for mine datters følelser osv. Jeg har læst mig frem til at det er ganske normalt at ens børn - særligt pigebørn reagerer voldsomt i præ teenager årene da det rent fysiologisk sker en kæmpe omvæltning og det i samme ombærring er her barnet søger sin identitet, sin løsrivelse osv. Så jeg er mere rolig nu. og vi vil fortsætte det gode arbejde!

Anmeld

28. maj 2012

Kofoed.

Laulund87 skriver:

Hvordan kan du dog komme på den idé at bruge ironi mod et lille barn? Et barn som råber desperat på hjælp

Ja undskyld, men jeg er lidt forarget..

Ni er ikke er lille barn, nu stopper i. Hun er, efter start indlægget begyndt på noget oprør og grænseafprøvning, altså pre teen, det gør, at ironi er en fantastisk måde at svare på, selvfølgelig skal der være plads til seriøse følelser og det. Og ironi skal være begrænset, men tit tror jeg moren svare surt, da det er blevet en vane, så når hun står "moar moar", så må man gerne lige sige noget ironisk, tror også du gør det, bare ikke så meget endnu. Fx søde lille pus, du dør ikke af at vente.

Desuden 9 år er sidste udkald for at opdrage, så derfor skal der jo selvfølgelig være mest seriøst, men ja, en enkel i ny og næ er i orden.

Hvad ville du sige, hvis din 9 årige spørger efter et par kanon dyre diesel bukser? Jeg ville svare, hvis du selv finder pengene og have et smil på læben, der er altså ret sarkastisk. Men spørger hun om hvor børn kommer fra, så vil jeg svare seriøst og fortælle hvad, jeg synes hun er klar til at vide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.