familien krakelere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

sweet

Anonym skriver:

2 år..

Ja det gør hun sikkert, men det er så svært at arbejde med alt det uvisse.. Jeg kan virkelig ikke se hvad der burde gå hende på. Hun har altiod været delebarn s¨å der er ikke noget nyt i det. Hun ser sine bedsteforældre meget mere end den mindste gør netop fordi hun er den store og selv ytre sine behov og lyster. Når vi laver fam aktiviteter er det stort set kun set udfra den stores interesser osv.

måske hun føler hendes søster får mere opmærksomhed, og derfor prøver at få jeres opmærksomhed ved ikke at høre efter og sådan??

er det hendes halv eller hel søster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

chael

Hvad mex en familie terapeut, lidt ala lola Jensen?!

Det lyder da ikke rart. Men der må jo være en grund til at hun er sådan?!

*C

Anmeld

27. maj 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Zeus skriver:

Prøv at vend den om..

Hvordan ville du have det, hvis du var en 9-årig pige, hvis mor var træt, udkørt og sur konstant. Hun kan sikkert heller ikke huske hvornår i sidst havde en hyggelig dag sammen, uden uvenskab, skaberier og gråd..

flot skrevet

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

det lyder som om der ligger noget alvorligt til grunde.

det er jo ikke normalt a en 9-årig græder meget og man kan mærke de mistrives.

Synes virkelig du må sætte dig ned og høre om der ligger noget dybere bag hendes opførsel og hendes følelser.

Blir hun måske mobbet, har hun det ikke godt hos faren, eller noget helt andet?

Det er vigtigt a møde hende med respekt og tage hendes følelser alvorligt.

kan godt forstå det virkelig må være drænende for jer begge, og det er virkelig synd.

Det er vigtigt du gør noget, kontakt skolen eller lign?

jeg har haft kontakt til skolen med henblik på at få hende til skolepsyk. Men der var ikke belæg nok. Hun trives derovre, er vellidt og har altid nogen at lege med.

Jeg har siddet og kigget efter fam terapueter og de koster omkring 800 kr i timen - og så er der kommunen, men er også lidt skræmt over at blande kommunen ind i det, med tanke på mange af de fejlbehandlinger de har haft hvor børn er fjernet hjemmefra uden belæg.

Anmeld

27. maj 2012

LR85

Mor og meget mere skriver:

Enig. Ironi er no-go over for børn. 

ja, jeg ved i hvert fald a jeg som usikker pige, ville føle mig holdt for nar, ikke taget alvorligt, ikke føle mig som et menneske med følelser og noget værd.

Så nej, jeg synes også det er en virkelig dårlig ide, med mindre man har et MEGET selvsikkert barn

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Hvad mex en familie terapeut, lidt ala lola Jensen?!

Det lyder da ikke rart. Men der må jo være en grund til at hun er sådan?!

*C

er i gang på google

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

sweet skriver:

måske hun føler hendes søster får mere opmærksomhed, og derfor prøver at få jeres opmærksomhed ved ikke at høre efter og sådan??

er det hendes halv eller hel søster

halv hun har altid været delebarn. Hendes far og jeg gik fra hinanden da jeg var gravid.

Anmeld

27. maj 2012

banana3

Anonym skriver:

min datter på 9 år ødelægger hele familien! Jeg er udkørt, træt og sur konstant!

Hvis der ikke er det ene galt, så er der det andet galt. Hun forstår ikke et nej og hun vil ikke ligge sig til at sove. -sådan er det 6 ud af 7dage

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft en hyggelig dag sammen, uden uvenskab, skaberier og gråd.

Jeg kan ikke klare mere nu! Jeg er kørt helt derud hvor jeg tænker mit liv ville være bedre hvis jeg var på en øde ø, helt alene!

Hvad kan jeg gøre? Familien falder fra hinanden og lillesøster er så medtaget af al den uvenskab der raserer i familien....

Hun lyder bestemt som en lille pige der har det svært, og har en masse hun har svært ved at rumme ! Hvis du har lyst til at skrive til mig i PB, så vil jeg rigtig gerne hjælpe dig. Jeg har er skema, som jeg rigtig gerne vil sende dig, og så kan du se om der er noget du kan nikke genkende til ? 

Håber det bedste for dig og din lille pige 

Anmeld

27. maj 2012

chael

Anonym skriver:

er i gang på google

Anmeld

27. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

min datter på 9 år ødelægger hele familien! Jeg er udkørt, træt og sur konstant!

Hvis der ikke er det ene galt, så er der det andet galt. Hun forstår ikke et nej og hun vil ikke ligge sig til at sove. -sådan er det 6 ud af 7dage

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft en hyggelig dag sammen, uden uvenskab, skaberier og gråd.

Jeg kan ikke klare mere nu! Jeg er kørt helt derud hvor jeg tænker mit liv ville være bedre hvis jeg var på en øde ø, helt alene!

Hvad kan jeg gøre? Familien falder fra hinanden og lillesøster er så medtaget af al den uvenskab der raserer i familien....

Hun har det jo afgjort ikke godt, det lille menneske - og ingen tvivl om, at det er mindst lige så slemt for hende som for jer. Børn vil faktisk helst gøre det rigtige, og ingen stiler efter at være en pestilens. 

Jeg synes også, I skal grave lidt dybere, geRne med hjælp udefra, og finde ud af, hvad der rører sig i hende. Hun ved det sikkert knap nok selv. I skal også huske at være særligt opmærksoMme på at give hende positiv opmærksomhed, når hun gør noget godt og at vise hende, det er dejligt, hun er der. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.