Hmm... Det lyder ikke sjovt... For nogen af jer...
Det jeg lige umiddelbart tænker er at din datter skriger på opmærksomhed. Har du evt mulighed for at sige at en dag om ugen tager du og din datter ud af huset, kun jer to? Og så prøve når jeres lille datter er puttet, så sørge for at du har al din opmærksomhed og fokus på din store pige inden hun skal i seng? Læs en bog eller spil et spil, lav perler eller giv hinanden neglelak på.. I har brug for nogle positive oplevelser sammen.
Og så synes jeg at i skal holde fast i konsekvenser så I viser at hendes dårlige opførsel ikke er acceptabel. Men gør det uden at skælde hende ud. Forhold jer rolige (jeg VED det er svært) og sig at "hvis du gør sådan, så kan du ikke se tv i aften/ få legekammerat med hjem i morgen...." Og så lad hende vide at selvom hun gør dumme ting, så er det ikke HENDE der dum og at I elsker hende.
Og når hun kommer ned 10 gange på en aften så giv hende et kram og følg hende i seng igen. Hvis hun føler sig snydt, så vis hende at hun ikke snydes for noget. Og jeg tror også at det vil hjælpe meget på den følelse af at hun føler sig snydt ved at hun laver noget alene sammen med dig.
Jeg tænker at mange børn har den følelse af at blive snydt når nu du har barn med en ny mand. I tre laver mange ting sammen som hun ikke er en del af når hun er hos sin far. Jeg tror virkelig at det hun higer efter er at være sammen med sin mor og føle at du stadig er der for hende. At hun stadig er din datter og en del af jeres familie. At lillesøster ikke har skubbet hende ud...
Jeg håber du kan bruge det jeg skriver og ikke tager det som et gok i hovedet, for det er bestemt ikke hensigten.
OG.... så kan du kontakte noget der hedder Familiehuset i din kommune. De kommer med gratis råd og fjerner ingen børn. De giver konkrete råd til hvad I kan prøve derhjemme
Anmeld