familien krakelere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

jeg har haft kontakt til skolen med henblik på at få hende til skolepsyk. Men der var ikke belæg nok. Hun trives derovre, er vellidt og har altid nogen at lege med.

Jeg har siddet og kigget efter fam terapueter og de koster omkring 800 kr i timen - og så er der kommunen, men er også lidt skræmt over at blande kommunen ind i det, med tanke på mange af de fejlbehandlinger de har haft hvor børn er fjernet hjemmefra uden belæg.

Dit barn bliver IKKE fjernet, fordi hun er inde i en dårlig periode! Smid din stolthed overbords og bed om hjælp, før situationen spidser til. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Missq4

kan det være fordi hun savner noget tid med dig alene ?

Anmeld

27. maj 2012

wamse

Mor og meget mere skriver:

Dit barn bliver IKKE fjernet, fordi hun er inde i en dårlig periode! Smid din stolthed overbords og bed om hjælp, før situationen spidser til. 

Er helt enig

Det skriger jo til himlen, at din datter har brug for noget andet, end det hun får nu. Prøv at se på din kommunes hjemmeside, om der ikke er noget åbent telefonrådgivning ved PPR (pædagogisk, psykologisk rådgivning) Det er der i min kommune, og jeg har fået god hjælp sefra.

Hun gør det bestemt ikke af en ond mening, så hun og i har brug for hjælp til at vende jeres uheldige mønstre nu.

Anmeld

27. maj 2012

DitteFisk

Jeg er nødt til ige at svare her..

Jeg synes flere får sagt at der bør tages en snak med hende om hendes opførsel, men hvorfor skal det hele vendes mod pigen? Hendes opførsel må udspringe af at hun er en 9-årig der har det svært lige nu - og hendes følelser skal rummes og holdes om. Måske har hun dannet en bariere for at ingen trænger ind i hendes kerne hvor det gør mest ondt. Og her er det at du som mor bedst kan se hvad der ligger bag. Hvad nager hende? Hvad rører sig i hendes liv lige nu? 

Det er aldrig aldrig barnets ansvar at holde den gode stemning -det er den voksne der skal kunne rumme barnets følelser uden at prøve at forandre dem - for der er jo en grund til hun gør som hun gør. En snak vil ikke hjælpe - det vil ikke hjælpe at sætte klare linjer og grænser og så skælde hende ud når hun gang på gang overtræder dem hvis ikke hun føler sig forstået og hjulpet af dig. Når hun føler sig tryg og værdsat så vil hun være samarbejdsvillig. Men der kan jo være et godt stykke vej. Jeg vil anbefale dig at læse bøger om at styrke dit barns selvværd - det vil hjælpe jer på vej  

Det var vist bare lige det aah

Anmeld

27. maj 2012

Fenja09

Jeg har ikke læst alle indlæg, men synes godt nok den første sætning der bliver skrevet er hård " min datter på 9 år ødelægger hele familien!". Jeg kan undre mig over at en pige på 9 år kan ødelægge en hel familie...det synes jeg virker ret urimelig overfor din datter, hun er trods alt kun et barn.

Er helt med på, at det kan være frustrende, trættende, tærende og meget mere, men jeg har bare svært ved at forstå at en 9 årig er skyld i det hele.

I vores kommune ( Aalborg) ligger der noget der hedder Familiehjælpen.dk som alle kan gøre brug af, gratis, uanset hvornår og hvad det handler om. Der er både socialrådgivere, læger, psykologer osv. Jeg har fået af vide at de fleste kommune har sådan et sted, hvor man kan henvende sig, måske det var en mulighed. Det lyder som om at hele familien godt kunne trænge til lidt hjælp.

Ønsker jer alt det bedste.

/Fenja

Anmeld

27. maj 2012

DitteFisk

Fenja09 skriver:

Jeg har ikke læst alle indlæg, men synes godt nok den første sætning der bliver skrevet er hård " min datter på 9 år ødelægger hele familien!". Jeg kan undre mig over at en pige på 9 år kan ødelægge en hel familie...det synes jeg virker ret urimelig overfor din datter, hun er trods alt kun et barn.

Er helt med på, at det kan være frustrende, trættende, tærende og meget mere, men jeg har bare svært ved at forstå at en 9 årig er skyld i det hele.

I vores kommune ( Aalborg) ligger der noget der hedder Familiehjælpen.dk som alle kan gøre brug af, gratis, uanset hvornår og hvad det handler om. Der er både socialrådgivere, læger, psykologer osv. Jeg har fået af vide at de fleste kommune har sådan et sted, hvor man kan henvende sig, måske det var en mulighed. Det lyder som om at hele familien godt kunne trænge til lidt hjælp.

Ønsker jer alt det bedste.

/Fenja

det er et enormt 'ansvar' at lægge over på en 9-årigs skulder.

Anmeld

27. maj 2012

Fenja09

Gigl skriver:

det er et enormt 'ansvar' at lægge over på en 9-årigs skulder.

Ja, jeg har ikke selv børn i den alder, men måtte kommentere, for synes godt nok det er en meget hård sætning og kan ikke helt forstå, hvordan så lille et barn kan være skyld i så meget.

Håber dog at de finder en løsning, så hun og familien kan få det godt igen.

Anmeld

27. maj 2012

Meliora

min datter på 9 år ødelægger hele familien! Jeg er udkørt, træt og sur konstant!

Hvis der ikke er det ene galt, så er der det andet galt. Hun forstår ikke et nej og hun vil ikke ligge sig til at sove. -sådan er det 6 ud af 7dage

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft en hyggelig dag sammen, uden uvenskab, skaberier og gråd.

Jeg kan ikke klare mere nu! Jeg er kørt helt derud hvor jeg tænker mit liv ville være bedre hvis jeg var på en øde ø, helt alene!

Hvad kan jeg gøre? Familien falder fra hinanden og lillesøster er så medtaget af al den uvenskab der raserer i familien....

Undskyld men hvad i alverden bilder du dig ind at give et stakkels barn på 9 år skylden for at ødelægge jeres familie? Har du overvejet at et barn der reagerer på den måde, tydeligvis reagerer på dysfunktionaliteter i hendes hverdag. Så hvad med at vende blikket ind af og se HVAD det er du som mor ikke ser, som du burde se, og så handle efter det.

Det er ALDRIG et barns egen skyld at det er sådan, det er jo jer der har ansvaret for hendes opdragelse. 

Anmeld

28. maj 2012

anjamichell@gmail.com

Anonym skriver:

tak, men er ikke parat til at stå frem.

Det er ret nedladende at ens barn opfører sig sådan og man føler sig ufattelig magtesløs og virkelig inkompetent som forælder.

Det synes jeg nu ikk.... Så længe du som forældre griber ind når problemet opstår, så ser folk udefra at du gør noget ved det....
Du skal ikk være flov og ihvertfald ikk overfor mig for jeg ved, om nogen, hvordan du har det

Anmeld

28. maj 2012

pemiro

Anonym skriver:

min datter på 9 år ødelægger hele familien! Jeg er udkørt, træt og sur konstant!

Hvis der ikke er det ene galt, så er der det andet galt. Hun forstår ikke et nej og hun vil ikke ligge sig til at sove. -sådan er det 6 ud af 7dage

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft en hyggelig dag sammen, uden uvenskab, skaberier og gråd.

Jeg kan ikke klare mere nu! Jeg er kørt helt derud hvor jeg tænker mit liv ville være bedre hvis jeg var på en øde ø, helt alene!

Hvad kan jeg gøre? Familien falder fra hinanden og lillesøster er så medtaget af al den uvenskab der raserer i familien....

Jeg har ikke selv nogle børn, men i skolen har vi haft meget om forhold mellem forældre og børn...
Jeg tænker lidt at din datter måske er ved at komme i puberteten, og der derfor sker en helvedes masse med hende, indvendigt som udvendigt med krop og sind..
Hvis hun ikke kender nok til dette, er det en sa**ns periode for hende.. Har du prøvet at snakke med hende om alt sådan noget med teenage forandringer ol, så hun er klar over hvad der sker med hende?
Måske hun er på grænsen, og måske føler du behandlr hende som et barn hvor hum hellere vil ses lidt voksent på, og dermed får nogle sure perioder fordi hun absolut ikke vil ses som barn. Hun ved det måske ikke selv endnu, så tænker sådan en snak måske kunne være oplagt..

Det ville i hvert fald være mit bud

Håber i finder en løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.