Anonym skriver:
min datter på 9 år ødelægger hele familien! Jeg er udkørt, træt og sur konstant!
Hvis der ikke er det ene galt, så er der det andet galt. Hun forstår ikke et nej og hun vil ikke ligge sig til at sove. -sådan er det 6 ud af 7dage
Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft en hyggelig dag sammen, uden uvenskab, skaberier og gråd.
Jeg kan ikke klare mere nu! Jeg er kørt helt derud hvor jeg tænker mit liv ville være bedre hvis jeg var på en øde ø, helt alene!
Hvad kan jeg gøre? Familien falder fra hinanden og lillesøster er så medtaget af al den uvenskab der raserer i familien.... 
Jeg har ikke selv nogle børn, men i skolen har vi haft meget om forhold mellem forældre og børn...
Jeg tænker lidt at din datter måske er ved at komme i puberteten, og der derfor sker en helvedes masse med hende, indvendigt som udvendigt med krop og sind..
Hvis hun ikke kender nok til dette, er det en sa**ns periode for hende.. Har du prøvet at snakke med hende om alt sådan noget med teenage forandringer ol, så hun er klar over hvad der sker med hende?
Måske hun er på grænsen, og måske føler du behandlr hende som et barn hvor hum hellere vil ses lidt voksent på, og dermed får nogle sure perioder fordi hun absolut ikke vil ses som barn. Hun ved det måske ikke selv endnu, så tænker sådan en snak måske kunne være oplagt..
Det ville i hvert fald være mit bud

Håber i finder en løsning
Anmeld