familien krakelere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

LR85

Kofoed. skriver:

I giver hende hele ironi smøren, når hun går i gang? "ja søde skat, nu er du jo på grænsen til at dø, da jeg ikke ville har tid til dig i to minutter. Hvad vil du sige, deres højhed?" Altså virkelig derud, hvor hun synes i er pisse undsvage og pinlige. Men balancen kan godt blive svær, for hun skal jo stadig føle i tager hende seriøst... Ja,.

jeg er nød til lige a citere her..

synes ironi kan være sjovt en gang imellem, men jeg synes bestemt ikke det skla bruges i opdraglese, og slet ikke med de store problemer den her familie har.

Måske føler de her pige sig i forvejen overset, ikke lyttet på og tilsidesat, og så vil den slags ironi kun gøre det meget værre og virkelig være sårende overfor en pige som måske er rigtig ked af det indvendig og er usikker på forskellige ting.

Synes i hvert fald man skal væle sin ironi med omtanke, da det kan have direkte modsat effekt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Anonym trådstarter

sweet skriver:

har i spurgt om der er noget der går hende på?

hun føler sig snydt. Hun kommer ned 10 gange hver aften efter hun er lagt i seng fordi hun lige troede hun hørte en af os spise noget osv.

Hun siger hun godt selv ved at hun opfører sig skidt, men det er jo bare fordi jeg føler mig snydt mor, siger hun så...  prøver at forklare hende at vi ikke spiser noget og selvom vi gjorde så behøvede hun ikke have så travlt med det.

Anmeld

27. maj 2012

sweet

Anonym skriver:

hun føler sig snydt. Hun kommer ned 10 gange hver aften efter hun er lagt i seng fordi hun lige troede hun hørte en af os spise noget osv.

Hun siger hun godt selv ved at hun opfører sig skidt, men det er jo bare fordi jeg føler mig snydt mor, siger hun så...  prøver at forklare hende at vi ikke spiser noget og selvom vi gjorde så behøvede hun ikke have så travlt med det.

måske hun føler sig syndt over noget andet end lige når i spiser noget.. hvor gammel er hendes lillesøster

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

synes ironi kan være sjovt en gang imellem, men jeg synes bestemt ikke det skla bruges i opdraglese, og slet ikke med de store problemer den her familie har.

Måske føler de her pige sig i forvejen overset, ikke lyttet på og tilsidesat, og så vil den slags ironi kun gøre det meget værre og virkelig være sårende overfor en pige som måske er rigtig ked af det indvendig og er usikker på forskellige ting.

Synes i hvert fald man skal væle sin ironi med omtanke, da det kan have direkte modsat effekt.

jeg tror også hun føler sig overset, men jeg synes alligevel vi gør alt hvad vi kan for at inkludere hende i fam fællesskabet. Hun vælger det selv fra og vil hellere være på værelset.

Anmeld

27. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

jeg ville have det som jeg har det nu! For det går jo begge veje!

Jeg kan jo se at hun mistrives pt, at hun heller ikke er glad og at hun græder meget. Og uanset hvad vi forsøger at gøre er det ikke det hun vil have!

det lyder som om der ligger noget alvorligt til grunde.

det er jo ikke normalt a en 9-årig græder meget og man kan mærke de mistrives.

Synes virkelig du må sætte dig ned og høre om der ligger noget dybere bag hendes opførsel og hendes følelser.

Blir hun måske mobbet, har hun det ikke godt hos faren, eller noget helt andet?

Det er vigtigt a møde hende med respekt og tage hendes følelser alvorligt.

kan godt forstå det virkelig må være drænende for jer begge, og det er virkelig synd.

Det er vigtigt du gør noget, kontakt skolen eller lign?

Anmeld

27. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kofoed. skriver:

I giver hende hele ironi smøren, når hun går i gang? "ja søde skat, nu er du jo på grænsen til at dø, da jeg ikke ville har tid til dig i to minutter. Hvad vil du sige, deres højhed?" Altså virkelig derud, hvor hun synes i er pisse undsvage og pinlige. Men balancen kan godt blive svær, for hun skal jo stadig føle i tager hende seriøst... Ja,.

Man skal IKKE bruge ironi over for børn, der ikke er ældre. Det er en voksen form for "humor", som gør børn usikre og utrygge. 

Anmeld

27. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LR85 skriver:

Enig. Ironi er no-go over for børn. 

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

sweet skriver:

måske hun føler sig syndt over noget andet end lige når i spiser noget.. hvor gammel er hendes lillesøster

2 år..

Ja det gør hun sikkert, men det er så svært at arbejde med alt det uvisse.. Jeg kan virkelig ikke se hvad der burde gå hende på. Hun har altiod været delebarn s¨å der er ikke noget nyt i det. Hun ser sine bedsteforældre meget mere end den mindste gør netop fordi hun er den store og selv ytre sine behov og lyster. Når vi laver fam aktiviteter er det stort set kun set udfra den stores interesser osv.

Anmeld

27. maj 2012

banana3

Anonym skriver:

min datter på 9 år ødelægger hele familien! Jeg er udkørt, træt og sur konstant!

Hvis der ikke er det ene galt, så er der det andet galt. Hun forstår ikke et nej og hun vil ikke ligge sig til at sove. -sådan er det 6 ud af 7dage

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft en hyggelig dag sammen, uden uvenskab, skaberier og gråd.

Jeg kan ikke klare mere nu! Jeg er kørt helt derud hvor jeg tænker mit liv ville være bedre hvis jeg var på en øde ø, helt alene!

Hvad kan jeg gøre? Familien falder fra hinanden og lillesøster er så medtaget af al den uvenskab der raserer i familien....

Hun lyder bestemt som en lille pige der har det svært, og har en masse hun har svært ved at rumme ! Hvis du har lyst til at skrive til mig i PB, så vil jeg rigtig gerne hjælpe dig. Jeg har er skema, som jeg rigtig gerne vil sende dig, og så kan du se om der er noget du kan nikke genkende til ? 

Håber det bedste for dig og din lille pige 

Anmeld

27. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

jeg tror også hun føler sig overset, men jeg synes alligevel vi gør alt hvad vi kan for at inkludere hende i fam fællesskabet. Hun vælger det selv fra og vil hellere være på værelset.

først og fremmest. Hvorfor får hun et valg om hun vil være med til familieaktiviteter??

Det hedder da, kom med ned, vi skal spise/spille rundbold eller lign.

Hvis hun selv får valget, vil hun jo føle i andre er ligeglade om hun er med eller ej.

Vis hende a det betyder meget for jer a hun er med, a hun er værdsat og ikke ka undværes.

og igen, ironi i jeres families tilfælde, tror jeg i skal være meget varsomme med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.