øv, er så bange for a føde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2012

3rollinger

LR85 skriver:

øv, er bare SÅ nervøs/bange for a føde.

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

'Fuuuuck, det gjprde ubeskriveligt ondt'

Shit, har aldrig oplevet noget lignene'

'var klar på a lade livet, for den smerte'

og så videre og så videre...

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

Jeg elsker at foede, og er misundelig paa alle der gaar igennem den fantastiske oplevelse.

Goer det ondt? Ja, selvfoelgelig er der nogen smerter forbundet med det, men selve oplevelsen og hvad man faar ud af det (altsaa barnet) er saa stort at smerterne kommer saa meget i baggrunden.

Jeg er kun ked af at jeg ikke skal have flere boern da jeg gerne tog et par foedsler eller 5 mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

maria_wlt

LotusCPH skriver:

Ja man skal ikke læse for meget og tro på det. SÅ helst lade vær. Folk forklarer sig forskelliet og fødsler er forskellige. Skal selv føde første gang og tager det som det kommer. Der kan jo ske så meget og det er jo individuelt hvordan fødslen kommer til at foregå. Så det bedste råd er at tage det som det kommer og det er en ret naturlig del at føde og ja der er mange dygtige læger og prof. omkring dig der ved bedst Så du er i gode hænder

Stor krammer herfra Vi skal nok komme igennem den fødslen Utroligt der allerede kun er en måned til  

HØRT 

Ingen fødsler eller kvinder er ens så jeg ville lade være med at samligne..

Jeg havde selv en lorte fødsel og skal ikke nyde noget igen, men der er heldigvis flere 1000 kvinder der føder hvert eneste år uden problemer..

Som udgangpunkt så går alle fødsler godt, så det gør DIN OGSÅ

Anmeld

27. april 2012

Maise86

LR85 skriver:

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

JeG kan godt huske tankerne.

Jeg holdt mig oppe ved at tænke på at kvinder har gjort det ALTID, så hvorfor skulle jeg ikke kunne klare det?

Jeg har haft 2 fantastiske fødsler uden smertelindring og uden panik eller store smerter.

Forsøg at læg angsten på hylden og tag tingene som de kommer

Anmeld

27. april 2012

LR85

chael skriver:

Du må sgu meget undskylde mig...

Men du focusere jo KUN på det negative!!

Det er som om du SLET ikke læser hvad jeg skriver. Du VIL kun finde det negative!!

Hvad vil du egentlig så med det??

Det er noget langt de fleste kvinder skal igennem når man vælger at blive gravid. Det hører ligesom med.

Og JA, lad dog være med at læs sådan en gang gylle!!!

Nå nå. Så er vi da færdige med a snakke.

Anmeld

27. april 2012

LR85

LotusCPH skriver:

Det du kar kopieret der og sat ind - er ret barnligt og umodent. Smertetærskler er forskellige, men lige fra det ene øjeblik til at andet presser du ikke lige en vandmelon ud. Det kommer gradvist. Så selvfølgelig klarer du det og lad nu vær med at lade dig påvirke af andre- Dan dig din egen viden og nyd din graviditet Andet gør dig kun stresset og afmagtet

Hvorfor barnligt og umodent??

Den forstår jeg ikke!

Når man står med en frygt og læser det jeg har citeret, er det da klart a det bekræfter ens følelser og nervøsitet. 

Men jeg har brug for støtte og gode råd, så lad os bare lade den ligge her. 

Anmeld

27. april 2012

Bonde-liv

jeg syntes ikke det er så slemt

jeg forstår ihvertfal ikke dem der skriger og bebreder manden og alt muligt. (og jeg havde vestorm begge gange, ingen bedøvelse heller, sidste barn født hjemme)

hvis man bare fokuserer på vejrtrækning og ikke panikker og tænker "YES!!!! en ve mere! tættere på målet" så går det.

men jo værre man gør det i sit hoved jo mere ondt gør det.

og jeg var også bange som en i ******* begge gange.

men jeg gjorde det gerne igen tilgengæld for smerten får du den fedste rus bagefter. alle hormoner flyver rundt og du oplever en følelse der er uundværlig for at vide hvad livet handler om. så glæd dig!!!!

Anmeld

27. april 2012

MaleneJensen

LR85 skriver:

Kender godt din følelse. sådan havde jeg det også da jeg gik og var tæt på terminen men til sidst sagde jeg til mig selv jeg ikke ville hører hvad andre sagde for to fødsler var aldrig ens..

Jeg syntes selv ikke det var slemt af føde, selvom der kom nogle komplinationer men syntes ikke det var slemt! bare du har en god jordmor der forstår dig og bevarer roen og du har dem om dig du gerne vil have skal du nok klare det

Ønsker dig alt held og lykke, Skal nok gå

Anmeld

27. april 2012

LR85

Bonde-liv skriver:

jeg syntes ikke det er så slemt

jeg forstår ihvertfal ikke dem der skriger og bebreder manden og alt muligt. (og jeg havde vestorm begge gange, ingen bedøvelse heller, sidste barn født hjemme)

hvis man bare fokuserer på vejrtrækning og ikke panikker og tænker "YES!!!! en ve mere! tættere på målet" så går det.

men jo værre man gør det i sit hoved jo mere ondt gør det.

og jeg var også bange som en i ******* begge gange.

men jeg gjorde det gerne igen tilgengæld for smerten får du den fedste rus bagefter. alle hormoner flyver rundt og du oplever en følelse der er uundværlig for at vide hvad livet handler om. så glæd dig!!!!

Tusind tak for dit søde indlæg. Det vil jeg huske på

Anmeld

27. april 2012

LR85

3rollinger skriver:

Jeg elsker at foede, og er misundelig paa alle der gaar igennem den fantastiske oplevelse.

Goer det ondt? Ja, selvfoelgelig er der nogen smerter forbundet med det, men selve oplevelsen og hvad man faar ud af det (altsaa barnet) er saa stort at smerterne kommer saa meget i baggrunden.

Jeg er kun ked af at jeg ikke skal have flere boern da jeg gerne tog et par foedsler eller 5 mere.

Tak for dine søde ord. Det er rart a høre. Det vil jeg prøve a holde fast i

Anmeld

27. april 2012

LR85

MaleneJensen skriver:

Kender godt din følelse. sådan havde jeg det også da jeg gik og var tæt på terminen men til sidst sagde jeg til mig selv jeg ikke ville hører hvad andre sagde for to fødsler var aldrig ens..

Jeg syntes selv ikke det var slemt af føde, selvom der kom nogle komplinationer men syntes ikke det var slemt! bare du har en god jordmor der forstår dig og bevarer roen og du har dem om dig du gerne vil have skal du nok klare det

Ønsker dig alt held og lykke, Skal nok gå

Tak for dit søde indlæg. Det var rart a læse. Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.