øv, er så bange for a føde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2012

MorDk

rikkeregnbue skriver:

Hej du... Kæmpe

Jeg må ærligt indrømme... JEG synes IKKE det var så slemt at føde. Jo, det gør da hammer ondt. Men kun en smule værre end når man hamre lilletåen ind i en bordkant eller lign.

Jeg synes veerne og at føde hovedet var værst. Resten var piece of cake.

Og kan varmt anbefale epidural blokade!

Med blokade og smertestillende kan det da godt være det er piece of cake! Men dejligt at du havde den oplevelse. 

Jeg sys ikke man kan samligne veer med at hammer en tå ind i et bord. 

Det gør ondt at have veer og føde... ingen tvivl om det!

Nogle har højere smerteterskel end andre. Jeg fødte uden nogen form for smertestillende. Det gjorde skide ondt men det er det hele værd! Det er en stor oplevelse... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

LR85

kiwilouise skriver:

for 9 måneder siden havde jeg det lige nøjagtigt lige som dig  jeg fik akut kejsersnit med mine føste tvillinger og denne gang med nr 3 havde jeg selv valgt at ville føde normalt. jeg var skrækslagen for ligesom dig havde jeg læst om folk der var døden nær.

jeg fødte min lille pige uden bedøvelse og vil til hver en tid gøre det igen. det var en fantastisk oplevelse hvordan kroppen pludselig bare tager over og det eneste man kan gøre er at følge med.

det starter som en brummen omme i lænden. ligesom en motor der starter  den varer et par minutter og så er du dig selv igen. sådan fortsætter det hvor til sidst begynder det at bide lidt.

hvis du har været ude i frostgrader og stikker din hånd ind i 50 grader varmt vand så brænder du dig og det gør pisse ondt. men hvis du starter med koldt og skruer stille og roligt op for det varme vand indtil du når 50 grader så brænder du dig ikke.

det er det samme med veer  de bygger sig stille og roligt op så din krop kan nå at vænne sig til det.

håber det kan berolige dig lidt og krydser fingre for at du får en fantastisk fødsel

Hvor er du sød. 

Tusind tak for en rigtig dejlig og god beskrivelse. Jeg vælger virkelig a tro på jeg vil opleve det som dig. Og ikke komme til a føle a man er klar til a lade en arm blive skåret af  

Tak. Jeg vil læse det her når jeg blir nervøs igen

Anmeld

26. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

MorDk skriver:

Med blokade og smertestillende kan det da godt være det er piece of cake! Men dejligt at du havde den oplevelse. 

Jeg sys ikke man kan samligne veer med at hammer en tå ind i et bord. 

Det gør ondt at have veer og føde... ingen tvivl om det!

Nogle har højere smerteterskel end andre. Jeg fødte uden nogen form for smertestillende. Det gjorde skide ondt men det er det hele værd! Det er en stor oplevelse... 

Jeg siger jo heller ikke det ikke gør ondt, for det GØR ondt! Og jeg mener bare, at når hun nu er så bange er en Epidural Blokade hammer god. Jeg fik den kun, fordi jeg blev så skide om forneden af de skide stikpiller (blev sat igang) og fordi jeg skulle have sådan en tingting op i urinrøret.

Jeg har oplevet veerne uden blokaden og jeg har også født uden blokaden. - Der virkede den jo ikke mere.

Men ja, det er jo meget forskelligt. Jeg synes ikke det er SÅ forfærdeligt, som nogle kan skrive

Anmeld

26. april 2012

LR85

rikkeregnbue skriver:

Jeg siger jo heller ikke det ikke gør ondt, for det GØR ondt! Og jeg mener bare, at når hun nu er så bange er en Epidural Blokade hammer god. Jeg fik den kun, fordi jeg blev så skide om forneden af de skide stikpiller (blev sat igang) og fordi jeg skulle have sådan en tingting op i urinrøret.

Jeg har oplevet veerne uden blokaden og jeg har også født uden blokaden. - Der virkede den jo ikke mere.

Men ja, det er jo meget forskelligt. Jeg synes ikke det er SÅ forfærdeligt, som nogle kan skrive

Jeg skal HELT sikkert have epi, lige så hurtigt jeg kan. 

Og alt hva den ellers kan trække

Anmeld

26. april 2012

Ciss

LR85 skriver:

tak for dine gode ord.

Jeg har snakket med min jordemoder, som tydeligvis er a gammel skole og har den helt klare holdning a det er noget hysteri og alle jo kan og skal føde, ligegyldigt hvad.

Men jeg vil holde fast i at det er en smerte man kan bruge til noget, og der er et mål med den.

og så håbe på det bedste derfra.

Tak

Jeg har tænkt lidt, og jeg tror, at det som hjalp mig mest var at fokusere på, at smerten varer ikke evig. Det hele er jo overstået på X antal timer. Og efter det har man sit barn, som man skal være sammen med hele deres barndom. I det perspektiv bliver fødslen kun en lille del af det hele.

Og så at tage en ve ad gangen og tænke, at for hver ve er der en ve mindre tilbage, før man er ved målet.

Anmeld

26. april 2012

Fenja09

LR85 skriver:

Tak skal du have, det er rart a der er nogen der skriver a det ikke er 'så slemt' som man ellers hører.

Selvfølgelig gør det ondt, det er klart.

Er bare så bange for a smerten er så stor a man er klar til a lade livet for a komme ud af det... det lyder jo ærlig talt lidt uoverkommeligt.

Må krydse fingre og håbe på det bedste. tak

Ja, jeg havde da også en overagang under fødslen, hvor jeg syntes det gjorde så ondt at jeg nok ville have gjort det meste for at slippe, istedet rejste jeg mig op og sagde at jeg gik og ikke kom tilbage  

Jeg fik koblingsveer da jeg havde været i gang i 45 min, 3 veer i træk uden pause, så ja det gjorde forfærdelig ondt, men selvfølgelig kan man klare det - det skal man jo  Desuden har du jo mulighed for at få smertestillende, så er sikker på at du nok skal klare det til UG og du vil som alle andre fødende kvinder føle dig så SEJ når du har gjort det! Det er også værd at tage med

/Fenja

Anmeld

26. april 2012

LR85

chael skriver:

Arh ja okay, overdrivelse fremmer forståelsen

Nu er vi jo mange der har født og vi er jo overlevet og mange gør det jo igen og igen

Det er jo åndsvagt at sige at det ikke gør ondt, når det gør, men ligefrem at miste en arm istedet, er måske liiiiige overdrevet nok.

Indrømmet, jeg vil da hellere være på hawaii mens veerne står på, men altså det er jo bare noget man skal igennem.

Og der findes jo mange hjælpemidler, epi, hvis det er helt galt og trækker ud

Du skal virkelig bare huske at trække vejret helt ned i maven og bruge din vejrtrækning. Og styre det. Det hjælper også meget

Drop de dårlige historier, du kan ikke bruge det til en skid alligevel!!

*C

var nød til lige a kopiere fra en anden der netop i dag har skrevet hendes følelse af at føde, hvor hun tænker:

' KEJSERSNIT, KEJSERSNIT er du ikke rar!!?? Skyd MIIIIG!! '

og derefter

'Jeg ville hellere blive skudt'

-bare lige for a poientere a det ikke høre til sjældenhederne a man læser om de mennesker der føler det sådan her a føde...

puha, skulle aldrig have læst det.

Anmeld

27. april 2012

chael

LR85 skriver:

var nød til lige a kopiere fra en anden der netop i dag har skrevet hendes følelse af at føde, hvor hun tænker:

' KEJSERSNIT, KEJSERSNIT er du ikke rar!!?? Skyd MIIIIG!! '

og derefter

'Jeg ville hellere blive skudt'

-bare lige for a poientere a det ikke høre til sjældenhederne a man læser om de mennesker der føler det sådan her a føde...

puha, skulle aldrig have læst det.

Du må sgu meget undskylde mig...

Men du focusere jo KUN på det negative!!

Det er som om du SLET ikke læser hvad jeg skriver. Du VIL kun finde det negative!!

Hvad vil du egentlig så med det??

Det er noget langt de fleste kvinder skal igennem når man vælger at blive gravid. Det hører ligesom med.

Og JA, lad dog være med at læs sådan en gang gylle!!!

Anmeld

27. april 2012

LotusCPH

Ja man skal ikke læse for meget og tro på det. SÅ helst lade vær. Folk forklarer sig forskelliet og fødsler er forskellige. Skal selv føde første gang og tager det som det kommer. Der kan jo ske så meget og det er jo individuelt hvordan fødslen kommer til at foregå. Så det bedste råd er at tage det som det kommer og det er en ret naturlig del at føde og ja der er mange dygtige læger og prof. omkring dig der ved bedst Så du er i gode hænder

Stor krammer herfra Vi skal nok komme igennem den fødslen Utroligt der allerede kun er en måned til  

Anmeld

27. april 2012

LotusCPH

Det du kar kopieret der og sat ind - er ret barnligt og umodent. Smertetærskler er forskellige, men lige fra det ene øjeblik til at andet presser du ikke lige en vandmelon ud. Det kommer gradvist. Så selvfølgelig klarer du det og lad nu vær med at lade dig påvirke af andre- Dan dig din egen viden og nyd din graviditet Andet gør dig kun stresset og afmagtet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.