øv, er så bange for a føde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2012

MariaJ

LotusCPH skriver:

Det du kar kopieret der og sat ind - er ret barnligt og umodent. Smertetærskler er forskellige, men lige fra det ene øjeblik til at andet presser du ikke lige en vandmelon ud. Det kommer gradvist. Så selvfølgelig klarer du det og lad nu vær med at lade dig påvirke af andre- Dan dig din egen viden og nyd din graviditet Andet gør dig kun stresset og afmagtet

Det er sjældent jeg kommenterer måden folk skriver på herinde, men her synes jeg faktisk du gik lidt over stregen. Ikke i forhold til TS, men i forhold til den person TS citerede/kopierede ind. Når nogen skriver en fødselsberetning og gengiver deres oplevelse af smerter, hvem er du så til at vurdere hvorvidt det er barnligt eller umodent? Jeg kan godt se, at den slags beskrivelser kan skræmme unødvendigt, men det er altså et åbent forum, og fødsler er noget meget sårbart og personligt, hvor jeg mener man også skal få lov til at fortælle om de ting, der føles vanskelige eller smertefulde.

Hvis jeg havde været den person, der skrev om et meget smertefuldt fødselsforløb, og fik slynget i ansigtet at det var barnligt og umodent ville jeg være blevet rigtig ked af det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

rogerrasch

LR85 skriver:

øv, er bare SÅ nervøs/bange for a føde.

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

'Fuuuuck, det gjprde ubeskriveligt ondt'

Shit, har aldrig oplevet noget lignene'

'var klar på a lade livet, for den smerte'

og så videre og så videre...

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

hej jeg var også mega bange for at føde, har nu en søn på 2 måneder, og jo det gør da ondt og smerten er ubeskrivelig, men så slemt syntes jeg nu heller ikke det var, men et godt råd, så ta imod en epidural blokade det gjorde jeg selvom jeg er mega bange for nåle, for så gør veerne ikke ondt, den holder først op med at virke når presseveerne kommer og der får du lov til at arbejde imod smerten

Anmeld

27. april 2012

LotusCPH

Kommenterede SLET ikke selve beretningen. Det skrev jeg også klart. Skrev det de andre skrev som barnligt og umodent af det citerede - kortere skrevet; " tankeløst af de andre der har været fødsler igennem at skrive sådan - NETOP i et åbent forum hvor alle læser det.

Kan da godt forstå hun bliver nervøs når de skriver sådan. Det er da også noget underligt noget at skrive. 

Skrev også hun skulle danne sig sine egne beretninger. Det er ikke alt man læser man skal tage for bogstaveligt, tror bare de andre kvinder har været magtesløse og ja været igennem en hård fødsel, men det hjælper jo ikke en selv.

men ok,ok , retter: Skulle ikke have skrevet barnligt og umodent - så helelre tankeløst !!

Anmeld

27. april 2012

Caracatita

Jeg har fået 3 (store) drenge....og jeg ville MEGET GERNE gøre det igen. Ja, det gør jo naturligvis ondt - men jeg har kontrolleret smerten med min vejrtrækning. Og så havde jeg også en drømmefødsel her til sidst - 2½ time fra første ve, og kun 20 min på fødegangen.

Og så er det bare den bedste fornemmelse bagefter - JEG KUNNE!!! Smerten er hurtigt glemt igen.

Held og lykke med det hele!

Anmeld

27. april 2012

MissTas

LR85 skriver:

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

jeg er nok en af dem som ikke lige fik min drømmefødsel og en af dem som synes at det var vanvittig smertefuldt.. men min fødsel gik så heller ikke lige som planlagt.. du skal tænke på at ikke EN fødsel er ens.. din fødsel kan lige så vel være helt fantastisk.. og lige meget hvordan det end går, så er det en kæmpe oplevelse man ikke vil være foruden.. sådan har jeg det hvert fald her efterfølgende.. ville ikke bytte min fødsel væk for en anden, trods den var rigtig hård

held og lykke herfra

Anmeld

27. april 2012

MortilCilas

LR85 skriver:

Du skal bare tage det helt roligt!

Jeg vil ikke lyve, det gør ondt, men jeg lå gerne 16 timer en gang til uden problemer. Jeg synes det var en proces at skulle igennem, og det kræver megen koncentration, men vil sige at smerten bag eget (blev syet) var værre! Men også fordi, når fødslen først er igang, er er ingen vej tilbage og jeg gjorde det bare!

Så tag det som det kommer, og få en god oplevelse ud af det!

Anmeld

27. april 2012

MariaJ

LotusCPH skriver:

Kommenterede SLET ikke selve beretningen. Det skrev jeg også klart. Skrev det de andre skrev som barnligt og umodent af det citerede - kortere skrevet; " tankeløst af de andre der har været fødsler igennem at skrive sådan - NETOP i et åbent forum hvor alle læser det.

Kan da godt forstå hun bliver nervøs når de skriver sådan. Det er da også noget underligt noget at skrive. 

Skrev også hun skulle danne sig sine egne beretninger. Det er ikke alt man læser man skal tage for bogstaveligt, tror bare de andre kvinder har været magtesløse og ja været igennem en hård fødsel, men det hjælper jo ikke en selv.

men ok,ok , retter: Skulle ikke have skrevet barnligt og umodent - så helelre tankeløst !!

Mange tak for pænt svar og forklaring. 

Anmeld

27. april 2012

ano14316

Laijona Äiti skriver:

Ej hvor tarveligt.... At hamre tåen ind i en bordkand, er den værste smerte jeg kender. Sidst det skete blødte det sindsygt meget (overdriver da jeg bliver dårlig af at se blod) og selvom min 3 årige niece stod der så kastede jeg mig ned i sofaen i skrigende gråd og min kæreste kom løøøbene for at assistere.  NU ER JEG FØRST SKRÆMT

Jeg vil 1000 gange hellere føde end at hamre tået mod et bordben!

Der er jo ikke noget så meningsløst som at slå sien tær, det gør bare så ondt ondt ondt, og man bliver så skide irriteret..

At føde gør ondt, men der er jo en mening med det, som gør det meget nemmere.. Og det er det FEDESTE man overhovedet kan opleve..

min fødsel bare ca 12 timer, og jeg havde presseveer i 4, og jeg kan se i min journal at de på et tidspunkt overvejer AKS (hvilket jeg ikke anede før jeg læste den) og alligvel sagde jeg inden jeg blev kørt fra fødestuen, og hvis jeg skulle, så gjorde jeg det gerne igen i morgen..

Det er  jo en kæmpe RUS af adrenalin, det er sååå fedt!

GLÆD DIG

GLÆD JER!! ALLE DER ER NÆRVØSE... GLÆD JER, DET ER DET ULTIMATIVT FEDESTE!!! 

Anmeld

27. april 2012

LR85

ano14316 skriver:

Jeg vil 1000 gange hellere føde end at hamre tået mod et bordben!

Der er jo ikke noget så meningsløst som at slå sien tær, det gør bare så ondt ondt ondt, og man bliver så skide irriteret..

At føde gør ondt, men der er jo en mening med det, som gør det meget nemmere.. Og det er det FEDESTE man overhovedet kan opleve..

min fødsel bare ca 12 timer, og jeg havde presseveer i 4, og jeg kan se i min journal at de på et tidspunkt overvejer AKS (hvilket jeg ikke anede før jeg læste den) og alligvel sagde jeg inden jeg blev kørt fra fødestuen, og hvis jeg skulle, så gjorde jeg det gerne igen i morgen..

Det er  jo en kæmpe RUS af adrenalin, det er sååå fedt!

GLÆD DIG

GLÆD JER!! ALLE DER ER NÆRVØSE... GLÆD JER, DET ER DET ULTIMATIVT FEDESTE!!! 

Tak. Det er rart a hører. 

Og ja, tænkte også a det gør jo hammer ondt a slå tåen mod et bord, så håber ikke det kan sammenlignes. 

Tak for dit indlæg

Anmeld

27. april 2012

ano14316

LR85 skriver:

Tak. Det er rart a hører. 

Og ja, tænkte også a det gør jo hammer ondt a slå tåen mod et bord, så håber ikke det kan sammenlignes. 

Tak for dit indlæg

Du skal være velkommen til at læse min fødselsberetning.. Jeg skriver selvfølgelig at det gør ondt, men jeg skriver også om min oplevelse med det... Og lige nu sidder jeg og tårene (glædes tårer) triller ned af kinderne på mig, for jeg genoplevede lige et lille my af den lykke følelse når man lige har født..

https://www.baby.dk/debat/145925pi1/foedselsberetninger/fb---min-skoenne-foedsel-af-magnus.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.