f**k den slog hårdt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2012

Kløver

Kay skriver:

mange tak.. og ja du har det heller ikke let  og der er virkelig mange der ikke lige tænker sig om... de fleste har jeg kunne hoppe op og falde ned på og grine lidt af... men den her slog sgu hårdt...

Kan sagtens følge dig. Og skulle du så have skrevet til hende at hun da bare skulle være glad for det kun var underlivet og ikke noglekræft, og hun ikke var død af det! Ikke at man ikke kan forstå hende, men helt ærligt. Kæmpede selv inden det lykkedes for os, og selvom jeg var lykkelig har Det da været hårdt begge gange med kvalme/opkastninger næsten halvvejs hver gang, men gør jo ikke man ikke er glad.

Har du fået tilbudt noget vandbassintræning ved fys, måske det kan hjælpe, her har lidt bevægelse, små gåture været godt, aflaste meget men har også fået ondt af at ligge for meget. Nu har du jo langt igen, i forhold til at skulle være plaget, måske du kan få lov at låne en trygaflastende madras, lånte en selv i sidste graviditet da jeg blev indlagt og var guld værd. Kunne måske hjælpe dig til at det blev mere udholdeligt den sidste tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Kay

Gaia skriver:

Nogle gange når man er alvorlig syg, kan det være meget svært at rumme andres " dagligdage" probleme. Dvs. Alt soM er mindre farligt. Man kan som meget syg ofte have ekstremt dårlige dahe, hvor man faktisk uberettiget kan blive både vred, ked og sur over at løse om vores andres "små" problemer! Man er jo nok misundelg over ikke at have disse "luksus" problemer fordi man ville give alt i verden for at have dem og derfor reagerer uhensigtmæssigt og egocentrisk overfor i dette tilfælde dig. I bund og grund mener hun ikke det hun skriver så hårdt. Hun vil sikkert bare ønske at detbvar hende der havde et "luksus" problem. Hun har helt sikkert svært ved at se at det overhovedet kan betragtes som et problem fordi hun pt. Står i en livskrise ( sygdom). Vi måler jo ud fra hver vores målestok ud fra hvor og hvad der rører sig i vores liv. Men det skal ikke undskylde hende, for det var ike pænt sagt. Hunhar jo nok desværre bare ikke overskuddet til at rumme at høre, læse om andres problemer og derfor skriver hun som hun gør. Selvf. KunNe man sige, at hun bare kunne lade være med at læse din statusopdateringer. Men når hun nu har gjort det, har hun handlet ud fra det ståsted hun er på ligenu.. Men hun burde nok have holdt mund..men hu. Har sikkert haft behov for at give udtryk for hvilket luksusproblem hun synesndet var og dermed inddirekte sige: bare det var mig, derhavde det problem. Det ville jeg give alt for. 

Det undskylder hende ikke men giver en mulig forklaring til dig. Og så på falderebet, synes jeg alvorlig sygdom eller ej, så behandler man hinanden med respekt for hvad de r rør sig i hvert enkelt liv. Dvs, hun skulle bare have ønsket dig god bedring og gemt hendes frustrationer.

Synes deT er fint nok det du skriver, men igen se d hun har skrevet som udtryk for frustration over at hun ikke har det problem, men slås med en alvorlig sygdom. Og så ellers klar den privat med hende. Hun har sikkert dårlig samvittighed nu, hvor hun evt. Har fået tænkt lidt overat det nok ik var så rimeligt af hende. RimligHeden ryger tit i periode. I livskriser. Så er vi bare ikke skide rummelige. Kram til dig og nej du har ikke et luksusproblem? Kn godt forstå du ikke synes det er fedt. Håber det snart går bedre. 

jeg kan også godt se det fra hendes side... især efter jeg har fået det lidt på afstand og sovet et par timer... (søvn er jo ik det jeg får mest af)

Anmeld

13. april 2012

Camillos

Kay skriver:

sidder lige nu med tårer i øjnene... har idag haft rigtig ondt i mit bækken... og været rigtig frustreret over at være så rastløs og alligevel ikke kunne noget...

laver så en update på min facebook hvor jeg skriver:

bliver sgu rastløs af det her!!!

hvorefter der er et par stykker der bakker mig op... men fra en tidligere kollega får jeg smidt denne besked i hoved:

HOLD DA OP et luksusproblem!!!

til hendes forsvar skal det dog siges at hun har haft kræft i underlivet og kan ikke få børn... og kæmper pt fr at få flexjob, pga. noget andet sygdom...

jeg har heletiden støttet hende i hendes mange kampe... og havde derfor slet ikke forventet at få den i hoved...

blev virkelig helt paff da jeg læste den... men prøvede VIRKELIG at svare diplomatisk... og her kommer mit svar:

Tak <navn tagget> jeg syntes virkelig også at daglige smerter er et luksus problem... jeg syntes virkelig også at det at jeg ikke engang kan passe mit job eller lave basale ting i hjemmet er et luksus problem... især når jeg hele t ... iden har støttet dig, og har ondt af dig i din situation og ser hvor stærk du er og kæmper, er stolt af at kende en figther som dig... Så havde jeg nok ikke lige forventet det fra dig!

blev virkelig ked af det og sidder med tårer i øjnene over den besked

Desværre kan nogle mennesker ikke se ud over sin egen næsetip, hvis de selv er fyldt op med problemer. Men kan godt forstå du blev ked af den kommentar

Anmeld

13. april 2012

Kay

Maja84 skriver:

Kan sagtens følge dig. Og skulle du så have skrevet til hende at hun da bare skulle være glad for det kun var underlivet og ikke noglekræft, og hun ikke var død af det! Ikke at man ikke kan forstå hende, men helt ærligt. Kæmpede selv inden det lykkedes for os, og selvom jeg var lykkelig har Det da været hårdt begge gange med kvalme/opkastninger næsten halvvejs hver gang, men gør jo ikke man ikke er glad.

Har du fået tilbudt noget vandbassintræning ved fys, måske det kan hjælpe, her har lidt bevægelse, små gåture været godt, aflaste meget men har også fået ondt af at ligge for meget. Nu har du jo langt igen, i forhold til at skulle være plaget, måske du kan få lov at låne en trygaflastende madras, lånte en selv i sidste graviditet da jeg blev indlagt og var guld værd. Kunne måske hjælpe dig til at det blev mere udholdeligt den sidste tid

hihi jeg går til fys og hun er bare super... og er lige startet til vandgymnastik med hvor det også er en fys der står får det.. laver øvelser flere gange hver dag... og de fleste dage går det ok... men i går morges skulle jeg lige køre en kontorstol und under spisebordet (den jeg sidder bedst på i øjeblikket) og fik åbenbart gjort det på en dum dum måde...

syntes det der er hårdest det er at man skal tænke så meget over hver gang man skal den mindste ting... rigtig ud og ind af sengen rigtig fodstilling rigtige skridt... undgå trapper... hele tiden et eller andet... har også fået sådan en "lang tang" til at samte ting op fra gulvet... lige som de ældre damer den er bare guld hver

med hensyn til madras... der elsker jeg min seng... det er der jeg slapper bedst af og elsker min madras... det er der jeg tager flest pauser i løbet af dagen... for nej det er bestemt ikke smart at ligge hele tiden...

Anmeld

13. april 2012

Kay

Camillos skriver:

Desværre kan nogle mennesker ikke se ud over sin egen næsetip, hvis de selv er fyldt op med problemer. Men kan godt forstå du blev ked af den kommentar

ja den trygger lidt mindre i dag... for kan godt se det må være hårdt...

Anmeld

13. april 2012

Camillos

Kay skriver:

ja den trygger lidt mindre i dag... for kan godt se det må være hårdt...

selvfølgelig må det det... men Selvfølgelig har du det heller ikke nemt. Bare de 5 uger jeg var sygemeldt pga pletblødninger og ikke engang måtte støvsuge nærmest var jeg også ved at gå ud af mit gode skind! 

Anmeld

13. april 2012

Kay

Camillos skriver:

selvfølgelig må det det... men Selvfølgelig har du det heller ikke nemt. Bare de 5 uger jeg var sygemeldt pga pletblødninger og ikke engang måtte støvsuge nærmest var jeg også ved at gå ud af mit gode skind! 

jeps... ikke støvsuge ikke vaske gulv ikke løfte tunge ting ikke samle ting op fra gulvet... ligge sidde stå rigtig... og ikke for meget af nogle af delene... inge "dumme" bevægelser... kan fandemer ikke engang tage ned og handle alene for kan ikke bære bæreposen eller skubbe vognen uden at lave "dumme" bevægelser

fandemer godt jeg har manden... ellers var jeg da død af sult og støv allergi...

Anmeld

13. april 2012

Guldimaven

Selvfølgelig er det bare IKKE okay, at hun skriver sådan noget til dig! Det er jeg helt enig med dig i, og det kan hun ikke være bekendt, når du altid har støttet hende!

Og super flot svar du skrev tilbage igen!

men, jeg kan nu godt forstå hun skriver som hun gør.. Fordi hun er da skide misundelig på at du nu skal være forældre, som nok er hendes største drøm, og det kan hun ikke få lov til..

men kæmpe kram til dig, kender alt til at en lille kommentar kan slå en helt ud pga alle de homoner.

Anmeld

13. april 2012

Camillos

Kay skriver:

jeps... ikke støvsuge ikke vaske gulv ikke løfte tunge ting ikke samle ting op fra gulvet... ligge sidde stå rigtig... og ikke for meget af nogle af delene... inge "dumme" bevægelser... kan fandemer ikke engang tage ned og handle alene for kan ikke bære bæreposen eller skubbe vognen uden at lave "dumme" bevægelser

fandemer godt jeg har manden... ellers var jeg da død af sult og støv allergi...

hehe .. Ja det er virkelig noget der kan mærkes. Btw har stadigvæk mærkværdigt ondt i/ved halebenet, så jeg hverken kan vende eller dreje mig under aktivitet. 

Jeg var til læge i tirsdags og hun sagde følgende: Du skal bare holde dig i gang. Der er ingen der får bækkenløsning på dette tidspunkt. Så måtte jeg jo tage på arbejde og når jeg kommmer hjem fra job kan jeg ingenting ... 

Så jeg skal desværre gennemgå et langt smertehelvede kan jeg fornemme ..

Anmeld

13. april 2012

Kay

Guldimaven skriver:

Selvfølgelig er det bare IKKE okay, at hun skriver sådan noget til dig! Det er jeg helt enig med dig i, og det kan hun ikke være bekendt, når du altid har støttet hende!

Og super flot svar du skrev tilbage igen!

men, jeg kan nu godt forstå hun skriver som hun gør.. Fordi hun er da skide misundelig på at du nu skal være forældre, som nok er hendes største drøm, og det kan hun ikke få lov til..

men kæmpe kram til dig, kender alt til at en lille kommentar kan slå en helt ud pga alle de homoner.

ja tror bestem også mine hormoner har noget med det hele at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.