f**k den slog hårdt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Tildes mor

Kay skriver:

grædder nu endnu mere...

fik denne besked tilbage

Jeg synes bare ikke man skal brokke sig over at være gravid. Der er mange mennesker der ikke har den mulighed og det er som at træde i såret på dem når der kommer sådanne udtalelser. Men tænk på dine smerter "kun" er i ni måneder, der er mange der lever med dem hele livet og ikke kan passe deres job hele livet. Men held og lykke med graviditeten.

har nu valgt at skrive til hende privat og slette min update... så må vi se hvad det ender med

Hvordan kan man få sig selv til at skrive sådan noget, det virker nærmest som om at hun forsøger at få dig til at få det dårligt med at du er gravid... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Kay

Nattøs skriver:

Jeg har nu været en god fortæller  men har jeg mest familie og forældre, venner osv på min Fac. Og jeg gider ikke holde mig tilbage :-) jeg er super : ) for min gravitet og det er den første og muligvis den sidste. Så vil folk ikke høre ja, så er det ikke mig de skal have på face. 

nej og folk er også selv herre over om de gidder læse det eller ej

Anmeld

12. april 2012

Kay

Ka+Ma=Be skriver:

Hvor er det tarveligt! Man kan ikke sætte hiarki på problemer! Jeg synes det er strengt at neglegere dine, blot fordi hun selv har været igennem noget hårdt (hårdere? alt er jo relativt!)

Op med humøret Jeg kan udemærket godt huske hvordan det var at være højgravid og besværet - og jeg havde det ikke engang slemt.  

nej mener heller ikke man kan garduere folks problemer i forhold til hinanden... for hvert et liv er forskelligt... altså så skulle alle vi i vesten også stoppe med at spise fordi der er fattige folk der sulter?

Anmeld

12. april 2012

Kay

Tildes mor skriver:

Hvordan kan man få sig selv til at skrive sådan noget, det virker nærmest som om at hun forsøger at få dig til at få det dårligt med at du er gravid... 

det var også min tanke...

og jeg har skrevet 3 updates om at være gravid og lagt 4 billeder (tror jeg nok) i al den tid... netop fordi jeg har veninder med pcos og andet som har det svært med det... har derfor holdt mine graviditets updates her inde...

men havde det virkelig sådan at skal alle så stoppe med at blive gravie fordi der findes mennesker der ikke kan få børn?

skal vi også stoppe med at spise fordi der er mennesker i verden der sulter??

Anmeld

12. april 2012

Ka+Ma=Be

Kay skriver:

nej mener heller ikke man kan garduere folks problemer i forhold til hinanden... for hvert et liv er forskelligt... altså så skulle alle vi i vesten også stoppe med at spise fordi der er fattige folk der sulter?

Lige præcis! Det kan jo slet ikke sammenlignes. Og jeg vil da heller ikke mene, at din vej til ønskebarnet har været helt nem, ikke at glemme 

Glæder mig meget til at se dig med lillepigen i armene, når hun en dag kommer ud!  

Anmeld

12. april 2012

Kay

Ka+Ma=Be skriver:

Lige præcis! Det kan jo slet ikke sammenlignes. Og jeg vil da heller ikke mene, at din vej til ønskebarnet har været helt nem, ikke at glemme 

Glæder mig meget til at se dig med lillepigen i armene, når hun en dag kommer ud!  

nej og det er nok også detfor den slår så hårdt når jeg har skulle igennem en del for bare at blive gravid...

hun får mig virkelig til at føle at jeg ikke er værdig nok til at være mor... på en måde... eller at jeg ikke ønsker det nok når jeg "beklager mig"

Anmeld

12. april 2012

jydeinden

sidder lige nu med tårer i øjnene... har idag haft rigtig ondt i mit bækken... og været rigtig frustreret over at være så rastløs og alligevel ikke kunne noget...

laver så en update på min facebook hvor jeg skriver:

bliver sgu rastløs af det her!!!

hvorefter der er et par stykker der bakker mig op... men fra en tidligere kollega får jeg smidt denne besked i hoved:

HOLD DA OP et luksusproblem!!!

til hendes forsvar skal det dog siges at hun har haft kræft i underlivet og kan ikke få børn... og kæmper pt fr at få flexjob, pga. noget andet sygdom...

jeg har heletiden støttet hende i hendes mange kampe... og havde derfor slet ikke forventet at få den i hoved...

blev virkelig helt paff da jeg læste den... men prøvede VIRKELIG at svare diplomatisk... og her kommer mit svar:

Tak <navn tagget> jeg syntes virkelig også at daglige smerter er et luksus problem... jeg syntes virkelig også at det at jeg ikke engang kan passe mit job eller lave basale ting i hjemmet er et luksus problem... især når jeg hele t ... iden har støttet dig, og har ondt af dig i din situation og ser hvor stærk du er og kæmper, er stolt af at kende en figther som dig... Så havde jeg nok ikke lige forventet det fra dig!

blev virkelig ked af det og sidder med tårer i øjnene over den besked

puha synes sgu den er svær den der, ikke at misforstå, jeg synes det er tarveligt skrevet, men et sted kan jeg godt foratå hende.. hvis hun har haft kræft, hvis hun har haft svært ved at få børn, eller slet ikke kan få dette, så må det virkeligt være en hård nyser at læse på din væg at du lider pga din graviditet ( og nej det er skam ikke for at gøre dine smerter bernale, for det tror jeg bestemt ikke at de er) men nogen gange siger folk bare nogle ret idiotiske ting, fordi de er såret eller skuffet, eller ked af det, og så må man måske være den der hanker op i sig selv ( hvis man magter det) og så spørge vedkommende hvad der er galt, og om vedkommende ønsker at snakke om det. 

jeg kender personligt en tøs som i en alder af 26 har været gravid flere gange, og hver gang er det endt ud i en biokemisk, og som hun selv siger det, hun tror ikke længere på at hun kan blive gravid, men det piner hende, ja ligefremmen hænger hende langt ud af halsen, når en af hendes veninder igen igen skriver et indlæg om hvor hårdt det er at være gravid og have kvalme non stop.. og et sted kan jeg da udemærket godt forstå hende, for i forhold til den smerte hun oplever så er det vand ved siden af. 

Anmeld

12. april 2012

Ka+Ma=Be

Kay skriver:

nej og det er nok også detfor den slår så hårdt når jeg har skulle igennem en del for bare at blive gravid...

hun får mig virkelig til at føle at jeg ikke er værdig nok til at være mor... på en måde... eller at jeg ikke ønsker det nok når jeg "beklager mig"

Jeg kan udemærket godt forstå dine tanker. Sådan ville jeg nok også føle det efter sådan en kommentar. 

Jeg tror bare at du må sige til dig selv, at hun i "misundelsens øjeblik" lukkede noget ud hun ikke skulle. Det er pisse hårdt, det kan jeg godt forstå. Jeg havde også svært ved at glæde mig på andres vejne da jeg var skide skruk. Men derfor skal hele verden jo ikke gå i stå, fordi man ikke selv "får det man peger på" (hvis du forstår, hvad jeg mener)

Anmeld

12. april 2012

Loa

Sys faktisk ikke den sidste hun skriver er så slem. For det er jo rigtig nok....

Men det bliver dine smerter jo ikke mindre af.... Man kan jo ikke hele tiden tænke på at nogen måske har det værre end en selv før man skriver noget...

Men kan på den anden side godt følge hende i det hun skriver, ville jo nok hellere end gerne døje med de smerter der følger graviditeten....

Anmeld

12. april 2012

Mutti2B

Kay skriver:

grædder nu endnu mere...

fik denne besked tilbage

Jeg synes bare ikke man skal brokke sig over at være gravid. Der er mange mennesker der ikke har den mulighed og det er som at træde i såret på dem når der kommer sådanne udtalelser. Men tænk på dine smerter "kun" er i ni måneder, der er mange der lever med dem hele livet og ikke kan passe deres job hele livet. Men held og lykke med graviditeten.

har nu valgt at skrive til hende privat og slette min update... så må vi se hvad det ender med

OMG. Hvad bilder hun sig ind????

Siden hvornår er det blevet dit problem at hun ikke kan få børn??? Skal du så bare suck it up for ikke at såre hende?? Ej helt ærligt! Tænk hvis du havde skrevet til hende da hun havde det hårdt "om hun ikke gad og stoppe med det piveri for det var da liiige til at blive i dårligt humør af og at hun altså ikke var død af det som andre"

Ej jeg havde sgu slettet hende fra face

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.