f**k den slog hårdt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Kay

jydeinden skriver:

puha synes sgu den er svær den der, ikke at misforstå, jeg synes det er tarveligt skrevet, men et sted kan jeg godt foratå hende.. hvis hun har haft kræft, hvis hun har haft svært ved at få børn, eller slet ikke kan få dette, så må det virkeligt være en hård nyser at læse på din væg at du lider pga din graviditet ( og nej det er skam ikke for at gøre dine smerter bernale, for det tror jeg bestemt ikke at de er) men nogen gange siger folk bare nogle ret idiotiske ting, fordi de er såret eller skuffet, eller ked af det, og så må man måske være den der hanker op i sig selv ( hvis man magter det) og så spørge vedkommende hvad der er galt, og om vedkommende ønsker at snakke om det. 

jeg kender personligt en tøs som i en alder af 26 har været gravid flere gange, og hver gang er det endt ud i en biokemisk, og som hun selv siger det, hun tror ikke længere på at hun kan blive gravid, men det oiner hende, ja ligefremmen hænger hende labgt ud af halsen, når en af hendes veninder igen igen skriver et indlæg om hvor hårdt det er at være gravid og have kvalme non stop.. og et sted kan jeg da udemærket godt forstå hende, for i forhold til den smerte hun oplever så er det vand ved siden af. 

lige netop fordi jeg selv har skulle igennem en del for at blive gravid kan jeg også godt forstå det...

og derfor har jeg også begrænset mine graviditets opdateringer der inde... for ikke at gøre hende og andre kede af det...

har selv hartf følelsen af at andre var nogle utaknemmelige bæster når de beklagede over noget for mig banalt... men jeg villa ALDRIG komentere på det... så springer jeg hellere tråden eller updaten over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Kay

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg kan udemærket godt forstå dine tanker. Sådan ville jeg nok også føle det efter sådan en kommentar. 

Jeg tror bare at du må sige til dig selv, at hun i "misundelsens øjeblik" lukkede noget ud hun ikke skulle. Det er pisse hårdt, det kan jeg godt forstå. Jeg havde også svært ved at glæde mig på andres vejne da jeg var skide skruk. Men derfor skal hele verden jo ikke gå i stå, fordi man ikke selv "får det man peger på" (hvis du forstår, hvad jeg mener)

forstår godt hvad du mener og hjar selv stået og været pisse misundelig... også på folk her inde...

Anmeld

12. april 2012

Kløver

Bliver sgu harm, der er jo altid nogle som har Det værre, Men det Er da ikke ensbetydende med man ikke synes det er hårdt og trels.
Jeg har selv oplevet sådanne kommentarer, feks kom nu min søn før tid grundet sf, og har desværre også fået sf denne gang, men langt fra så slemt og kan holde det relativt stabilt med total hvile, og synes godt nok det Er hårdt at være beordret i ro og intet kunne gøre. Flere har bare sagt, ej er da kun godt du er kommet så langt, og vær glad for der er en ende på det og det maks er 3 uger frem for 3 mdr.
Det kan såre og nogle tænker sig bare ikke om.

Kæmpe kram fra en som forstår hvor frustrerende det er ikke kun at være beordret i ro, have problemer med bækkenløsning, men også kommentarerne

Håber meget roen kan hjælpe dig kram kram

Anmeld

12. april 2012

Kay

Loa skriver:

Sys faktisk ikke den sidste hun skriver er så slem. For det er jo rigtig nok....

Men det bliver dine smerter jo ikke mindre af.... Man kan jo ikke hele tiden tænke på at nogen måske har det værre end en selv før man skriver noget...

Men kan på den anden side godt følge hende i det hun skriver, ville jo nok hellere end gerne døje med de smerter der følger graviditeten....

jeg ville også så mange gange hellere stå i min situation end hendes... men det ændre ikke på at jeg har skrevet det på MIN facebook... og at der kan folk bare lade være med at læse med...

jeg bliver da også misundelig når nogle jeg kender skriver om ferier eller oplevelser... og bliver pisseiriteret over nogle der er syge hele tiden og skal ynke hver 5. minut over det (ja overdrivelse men...)

men jeg skriver da ikke sådan på DERES facebook... det er der jo ingen grund til...

Anmeld

12. april 2012

jydeinden

Kay skriver:

lige netop fordi jeg selv har skulle igennem en del for at blive gravid kan jeg også godt forstå det...

og derfor har jeg også begrænset mine graviditets opdateringer der inde... for ikke at gøre hende og andre kede af det...

har selv hartf følelsen af at andre var nogle utaknemmelige bæster når de beklagede over noget for mig banalt... men jeg villa ALDRIG komentere på det... så springer jeg hellere tråden eller updaten over

det tror jeg de fleste vil, og jeg tror bestemt aldrig at mani sådan et sted er ude på atgøre andre ondt, men nogen gange kan bægeret måske bare blive for fyldt, og så siger man ting som man ikke burde, bare for at få luftet ud. 

Anmeld

12. april 2012

Kay

Mutti2B skriver:

OMG. Hvad bilder hun sig ind????

Siden hvornår er det blevet dit problem at hun ikke kan få børn??? Skal du så bare suck it up for ikke at såre hende?? Ej helt ærligt! Tænk hvis du havde skrevet til hende da hun havde det hårdt "om hun ikke gad og stoppe med det piveri for det var da liiige til at blive i dårligt humør af og at hun altså ikke var død af det som andre"

Ej jeg havde sgu slettet hende fra face

overvejer det også lige nu.... men indtilvidere er updaten helt slettet og jeg har skrevet et brev.. så må vi se om hun selv sletter sig...  eller "vågner op" af misundelsen...

jeg kunne jo skrive når hun skriver om noget lækkert mad at dt er at gnide salt i såret på alle dem der sulter ude i verden... men det har jeg ik gjort for sådan et mennesker er jeg ik...

Anmeld

12. april 2012

Kay

Maja84 skriver:

Bliver sgu harm, der er jo altid nogle som har Det værre, Men det Er da ikke ensbetydende med man ikke synes det er hårdt og trels.
Jeg har selv oplevet sådanne kommentarer, feks kom nu min søn før tid grundet sf, og har desværre også fået sf denne gang, men langt fra så slemt og kan holde det relativt stabilt med total hvile, og synes godt nok det Er hårdt at være beordret i ro og intet kunne gøre. Flere har bare sagt, ej er da kun godt du er kommet så langt, og vær glad for der er en ende på det og det maks er 3 uger frem for 3 mdr.
Det kan såre og nogle tænker sig bare ikke om.

Kæmpe kram fra en som forstår hvor frustrerende det er ikke kun at være beordret i ro, have problemer med bækkenløsning, men også kommentarerne

Håber meget roen kan hjælpe dig kram kram

mange tak.. og ja du har det heller ikke let  og der er virkelig mange der ikke lige tænker sig om... de fleste har jeg kunne hoppe op og falde ned på og grine lidt af... men den her slog sgu hårdt...

Anmeld

12. april 2012

Kay

jydeinden skriver:

det tror jeg de fleste vil, og jeg tror bestemt aldrig at mani sådan et sted er ude på atgøre andre ondt, men nogen gange kan bægeret måske bare blive for fyldt, og så siger man ting som man ikke burde, bare for at få luftet ud. 

ja nogle vil sige ting de ikke burde for at få luft... jeg ville slukke computeren og snakke mine frustrationer ud med min kæreste hvis ikke jeg kunne svare på en pæn måde...

men jeg er godt klar over at der ikke er mange af min slags der ude... og at det er letter at skrive grimme ting til folk end at sige dem...

Anmeld

13. april 2012

Gaia

Nogle gange når man er alvorlig syg, kan det være meget svært at rumme andres " dagligdage" probleme. Dvs. Alt soM er mindre farligt. Man kan som meget syg ofte have ekstremt dårlige dahe, hvor man faktisk uberettiget kan blive både vred, ked og sur over at løse om vores andres "små" problemer! Man er jo nok misundelg over ikke at have disse "luksus" problemer fordi man ville give alt i verden for at have dem og derfor reagerer uhensigtmæssigt og egocentrisk overfor i dette tilfælde dig. I bund og grund mener hun ikke det hun skriver så hårdt. Hun vil sikkert bare ønske at detbvar hende der havde et "luksus" problem. Hun har helt sikkert svært ved at se at det overhovedet kan betragtes som et problem fordi hun pt. Står i en livskrise ( sygdom). Vi måler jo ud fra hver vores målestok ud fra hvor og hvad der rører sig i vores liv. Men det skal ikke undskylde hende, for det var ike pænt sagt. Hunhar jo nok desværre bare ikke overskuddet til at rumme at høre, læse om andres problemer og derfor skriver hun som hun gør. Selvf. KunNe man sige, at hun bare kunne lade være med at læse din statusopdateringer. Men når hun nu har gjort det, har hun handlet ud fra det ståsted hun er på ligenu.. Men hun burde nok have holdt mund..men hu. Har sikkert haft behov for at give udtryk for hvilket luksusproblem hun synesndet var og dermed inddirekte sige: bare det var mig, derhavde det problem. Det ville jeg give alt for. 

Det undskylder hende ikke men giver en mulig forklaring til dig. Og så på falderebet, synes jeg alvorlig sygdom eller ej, så behandler man hinanden med respekt for hvad de r rør sig i hvert enkelt liv. Dvs, hun skulle bare have ønsket dig god bedring og gemt hendes frustrationer.

Synes deT er fint nok det du skriver, men igen se d hun har skrevet som udtryk for frustration over at hun ikke har det problem, men slås med en alvorlig sygdom. Og så ellers klar den privat med hende. Hun har sikkert dårlig samvittighed nu, hvor hun evt. Har fået tænkt lidt overat det nok ik var så rimeligt af hende. RimligHeden ryger tit i periode. I livskriser. Så er vi bare ikke skide rummelige. Kram til dig og nej du har ikke et luksusproblem? Kn godt forstå du ikke synes det er fedt. Håber det snart går bedre. 

Anmeld

13. april 2012

jydeinden

Gaia skriver:

Nogle gange når man er alvorlig syg, kan det være meget svært at rumme andres " dagligdage" probleme. Dvs. Alt soM er mindre farligt. Man kan som meget syg ofte have ekstremt dårlige dahe, hvor man faktisk uberettiget kan blive både vred, ked og sur over at løse om vores andres "små" problemer! Man er jo nok misundelg over ikke at have disse "luksus" problemer fordi man ville give alt i verden for at have dem og derfor reagerer uhensigtmæssigt og egocentrisk overfor i dette tilfælde dig. I bund og grund mener hun ikke det hun skriver så hårdt. Hun vil sikkert bare ønske at detbvar hende der havde et "luksus" problem. Hun har helt sikkert svært ved at se at det overhovedet kan betragtes som et problem fordi hun pt. Står i en livskrise ( sygdom). Vi måler jo ud fra hver vores målestok ud fra hvor og hvad der rører sig i vores liv. Men det skal ikke undskylde hende, for det var ike pænt sagt. Hunhar jo nok desværre bare ikke overskuddet til at rumme at høre, læse om andres problemer og derfor skriver hun som hun gør. Selvf. KunNe man sige, at hun bare kunne lade være med at læse din statusopdateringer. Men når hun nu har gjort det, har hun handlet ud fra det ståsted hun er på ligenu.. Men hun burde nok have holdt mund..men hu. Har sikkert haft behov for at give udtryk for hvilket luksusproblem hun synesndet var og dermed inddirekte sige: bare det var mig, derhavde det problem. Det ville jeg give alt for. 

Det undskylder hende ikke men giver en mulig forklaring til dig. Og så på falderebet, synes jeg alvorlig sygdom eller ej, så behandler man hinanden med respekt for hvad de r rør sig i hvert enkelt liv. Dvs, hun skulle bare have ønsket dig god bedring og gemt hendes frustrationer.

Synes deT er fint nok det du skriver, men igen se d hun har skrevet som udtryk for frustration over at hun ikke har det problem, men slås med en alvorlig sygdom. Og så ellers klar den privat med hende. Hun har sikkert dårlig samvittighed nu, hvor hun evt. Har fået tænkt lidt overat det nok ik var så rimeligt af hende. RimligHeden ryger tit i periode. I livskriser. Så er vi bare ikke skide rummelige. Kram til dig og nej du har ikke et luksusproblem? Kn godt forstå du ikke synes det er fedt. Håber det snart går bedre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.