Anonym skriver:
Nu har der de sidste par dage igen været et par tråde hvor trådstarter står i en rigtig dum situation, nemlig en uønsket graviditet.
Nu ved jeg godt, at jeg sikkert får nogle over nakken af folk der er blevet gravide uden at ville det, som siger, at det kan ske for alle.
Jeg er helt med på, at der er 1 procent som kan blive gravide selv om de er på p-piller eller bruger gummi. Men tænker, at med så mange af de uønskede graviditeter i Danmark (omkring 16.000) , må der dog være en stor del af "sjuskeri" indblandet. Altså at man ikke lige får brugt gummi, at man ikke tager sine piller regelmæssigt, at moan bruger "den sikre" metode osv. osv.
Men hvis man VED med sig selv, at man vil få det meget dårligt med sig selv med en abort og man VED at en barn ville passe utrolig dårligt ind i ens liv af den ene eller anden grund, hvorfor vælger man så ikke at passe EKSTRA godt på?
Det må da være et frygteligt valg. Enten at få en barn som måske- måske ikke- ville have haft det bedre hvis mor havde ventet med at få ham/hende til hun var et sted i sit liv hvor hun følte det ville passe bedre ind- eller få en abort som jo for de fleste er en frygtelig ting som kan risikere at forfølge én hele livet.
jeg overvejer nogen gange det samme, hvor jeg tænker de godt nok er 'pudsigt' at SÅ mange babybrugere er en del af den 1%. men jeg tænker den 1% gælder det også sjuskeri eller folk der rent faktisk bliver gravide selvom de 100% tager deres p-piller? 
jeg ved fra mig selv at jeg med min ekskæreste ALTID brugte BÅDE p-piller OG kondom fordi jeg vidste med mig selv at jeg under ingen omstændigheder var klar til et barn, og ville aldrig kunne få mig selv til at få en abort! - så jeg/vi tog os de ekstra forholdsregler hver eneste gang..
med min nuværende kæreste var det lidt mere sådan, jaja hvis det sker sker det, det var jo på ingen måde planlagt, men vi var jo begge godt klar over jeg havde glemt et par piller da vi valgte at have sex uden kondom, og jeg blev jo så gravid, og vi var jo voldsomt glade for at jeg var blevet gravid