Dukan Kuren 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

FrkZier

Norman skriver:

Det er også MEGET svært, vi kunne kun gøre det de første 3 dage og så hoppede vi på grøntsagerne samtidig med.

Til sidst gad jeg slet ikke og spise det, var sulten men så alligevel ikke osv  . Men du kan jo bare starte ud og syntes du det er træls så spis en lille protion grøntsager ligesom vi gør. Vores vægttab går stadig over al forventning synes jeg  

Selvfølgelig... Havde jeg holdt kuren til punkt og prikke have jeg nok tabt det dobbelte, men syntes stadig det går hurtig fremad i forhold til andre kure hvor du må tabe 1 kilo om ugen, jeg har tabt 3 kg på 10 dage  

tror min kæreste bliver glad for at slippe for grøntsager  haha vi prøver det fra imorgen af, og så tager vi det som det kommer, vi har jo ikke noget at miste på deT

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

quindelist

FrkZier skriver:

jeg tror jeg vil prøve at kaste mig ud i det, har lige en 8 kilo jeg gerne vil til livs, og min kære kæreste er også begyndt at brokke sig og vil tabe sig(forstår jeg dog ikke) - er der nogen der har nogen gode råd til en helt nybegynder?

Du skal ud og købe hvedeklid og havreklid, vi har købt det i Metro, hvis du ikke har sådan en i nærheden (eller ikke har kort dertil) kan du få det i helsekost forretninger og i større dagligvareforretninger (bare ikke dem der ligger der hvor vi bor )

Vi har haft bagt brødet de første par dage og har ellers puttet det i aftensmaden de sidste par dage.

Der er inspiration til opskrifter på hjemmesiden og i også i et par af trådene her på siden -tror der er 3 tråde i alt nu om dukan kuren.

Og ellers bare kast jer ud i det, jeg var glad for hakkebøf med spejlæg de første par morgener, men de sidste par dage har jeg spist cheasy A38 og det har været fint. Prøv jer frem hvad i kan holde ud.

Husk at variere kosten fra de forskellige grupper, så i ikke lever af hakkebøf morgen, middag og aften -så bliver det hurtigt en rigtig kedelig kur.

Anmeld

21. marts 2012

quindelist

Norman skriver:

Altså i alt i mit vægttab har jeg tabt 10,8 kg. Men her på Duka Kuren har jeg tabt 3 kg og har været i gang i 10 dage 

Og ja det er øv med sygdom, jeg pyller også rigtig meget hehe 

Ej syntes det er meget nemmere at holde sig fra hvide ting end det er at holde sig fra slik  Vi hygger jo når vi får slik, det er dejligt osv 

Super flot -det er da med til at holde motivationen oppe

Håber du bliver hurtigt frisk igen -der er ikke noget der kan ødelægge en kur som en god gang selvmedlidenhed -det lider jeg personligt meget af når jeg er syg HAHA

Anmeld

21. marts 2012

FrkZier

quindelist skriver:

Du skal ud og købe hvedeklid og havreklid, vi har købt det i Metro, hvis du ikke har sådan en i nærheden (eller ikke har kort dertil) kan du få det i helsekost forretninger og i større dagligvareforretninger (bare ikke dem der ligger der hvor vi bor )

Vi har haft bagt brødet de første par dage og har ellers puttet det i aftensmaden de sidste par dage.

Der er inspiration til opskrifter på hjemmesiden og i også i et par af trådene her på siden -tror der er 3 tråde i alt nu om dukan kuren.

Og ellers bare kast jer ud i det, jeg var glad for hakkebøf med spejlæg de første par morgener, men de sidste par dage har jeg spist cheasy A38 og det har været fint. Prøv jer frem hvad i kan holde ud.

Husk at variere kosten fra de forskellige grupper, så i ikke lever af hakkebøf morgen, middag og aften -så bliver det hurtigt en rigtig kedelig kur.

jeg skal på arbejde senere idag, og er ret sikker på jeg kan købe det ved siden af butikken

- tusind tak for det, nu har jeg da lidt at gå ud fra, så det jo bare om at prøve det

Anmeld

21. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Super flot -det er da med til at holde motivationen oppe

Håber du bliver hurtigt frisk igen -der er ikke noget der kan ødelægge en kur som en god gang selvmedlidenhed -det lider jeg personligt meget af når jeg er syg HAHA

Ja selvmedlidenhed er simpelthen bare vejen frem når man er syg  haha.

Anmeld

21. marts 2012

Mamalou

quindelist skriver:

Dag 5 i angrebsfasen er startet -kan efterhånden se en ende på den fase

Status her til morgen er at min mand har smidt 4 kg og jeg selv har tabt 2,2 kg -det skal vi vist ikke klage over.

Synes godt nok opfindsomheden på madfronten er lidt svigtende , men mon ikke vi finder på noget igen i dag. Jeg kan godt mærke at det er en stor hjælp at vi er to om det -ellers er jeg ikke sikker på at jeg havde hængt helt så godt i.

Hvordan går det for jer andre?

Det er vildt som I bliver ved med at tabe jer. Dejligt at det går fremad - og super flot iøvrigt.

Her går det bedre og bedre faktisk. Jeg sparer grøntsagsdage til weekenden, så jeg spiser faktisk bare kød. Det rør ikke mig længere, og jeg har heller ikke behov for så meget kød som tidligere. 

Jeg skal hjem til mine forældre i weekenden, da jeg skal til xfactor finalen i Herning og til fødselsdag hos min storesøster. Jeg ved, at det bliver en udfordring, da min mor er en rigtig "hygger" med alt det usunde. De spiser dog forholdsvis sundt, så håber ryggraden holder

Hvordan blev knækbrødet? 

Anmeld

21. marts 2012

quindelist

Mamalou skriver:

Det er vildt som I bliver ved med at tabe jer. Dejligt at det går fremad - og super flot iøvrigt.

Her går det bedre og bedre faktisk. Jeg sparer grøntsagsdage til weekenden, så jeg spiser faktisk bare kød. Det rør ikke mig længere, og jeg har heller ikke behov for så meget kød som tidligere. 

Jeg skal hjem til mine forældre i weekenden, da jeg skal til xfactor finalen i Herning og til fødselsdag hos min storesøster. Jeg ved, at det bliver en udfordring, da min mor er en rigtig "hygger" med alt det usunde. De spiser dog forholdsvis sundt, så håber ryggraden holder

Hvordan blev knækbrødet? 

Nu har vi også en del at tabe af begge to så nok derfor der lige ryger så meget her i starten, mon ikke det stilner af hen ad vejen.

Vi har først fået lavet knækbrødet her til aften -det blev færdigt for 20 min siden så jeg har ikke nået at smage det endnu Men min mand har smagt det, han siger det er lidt tørt men han smurte noget "low fat quark" på og en skive hamburgerryg ovenpå og så var den lige i øjet (der manglede bare en skive agurk).

Pyha ja det lyder som en hård weekend for rygraden, vi har snakket meget om hvordan vi skal forholde os når vi bliver inviteret til alt muligt. Uanset hvad så er det bare svært, men er så enige om at vi død og pine holder den i angrebsfasen, og derefter må vi tage stilling fra gang til gang.

Tror det bliver noget med at sommetider så spiser vi det der er uden at være besværlige og andre gange er vi besværlige, lidt afhængig af hvem der inviterer -livet skal jo også hænge sammen.

Nu har vi selv inviteret på påskefrokost for lææææææææææææænge siden, og den dag må vi nok hellere servere andet end kød

Det lyder spændende med X-factor finalen, vi sidder bare herhjemme og hepper med

Anmeld

21. marts 2012

Mamalou

quindelist skriver:

Nu har vi også en del at tabe af begge to så nok derfor der lige ryger så meget her i starten, mon ikke det stilner af hen ad vejen.

Vi har først fået lavet knækbrødet her til aften -det blev færdigt for 20 min siden så jeg har ikke nået at smage det endnu Men min mand har smagt det, han siger det er lidt tørt men han smurte noget "low fat quark" på og en skive hamburgerryg ovenpå og så var den lige i øjet (der manglede bare en skive agurk).

Pyha ja det lyder som en hård weekend for rygraden, vi har snakket meget om hvordan vi skal forholde os når vi bliver inviteret til alt muligt. Uanset hvad så er det bare svært, men er så enige om at vi død og pine holder den i angrebsfasen, og derefter må vi tage stilling fra gang til gang.

Tror det bliver noget med at sommetider så spiser vi det der er uden at være besværlige og andre gange er vi besværlige, lidt afhængig af hvem der inviterer -livet skal jo også hænge sammen.

Nu har vi selv inviteret på påskefrokost for lææææææææææææænge siden, og den dag må vi nok hellere servere andet end kød

Det lyder spændende med X-factor finalen, vi sidder bare herhjemme og hepper med

Jeg tror jeg vil hoppe på knækbrødet, hvis du siger god for opskriften. Så har jeg lidt til turen hjem i weekenden. 

Det er generelt altid en udfordring at være på kur. Det lyder lidt helligt, men jeg kan faktisk gå og glemme det, som i dag hvor jeg var i byen og fik lyst til Paradis is... Nåhhh nej... Sådan har jeg aldrig haft det før. Jeg har fuldstændig fået fjernet sukker trangen, og den var virkelig slem før.

Jeg vil også tage en invitation af gangen, men jeg ved at både min mor og storesøster er forstående, da de begge har været på kur. Men der vil også være slik, kage og søde sager, men jeg skal stå imod. 

I skal da lave påske-kød-buffet Altid rart med forandring 

Jeg er også spændt på xfactor. Jeg skal afsted med min svigerinde, det bliver så godt tror jeg

Anmeld

21. marts 2012

Mamalou

FrkZier skriver:

jeg skal på arbejde senere idag, og er ret sikker på jeg kan købe det ved siden af butikken

- tusind tak for det, nu har jeg da lidt at gå ud fra, så det jo bare om at prøve det

Et lille tip fra mig, som ikke er nævnt er, at "gemme" en portion jogurt til aften. Den kan tage den væreste sukker-sult, og så har man lidt at se frem til og hygge med

Jeg spiser cheasy vanilie 

Anmeld

21. marts 2012

Kamulla

jeg følger den ikke helt slavisk, men har tabt 1,3kg på en uge

jeg træner ved siden af så noget er også muskler  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.