Dukan Kuren 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

Mamalou

quindelist skriver:

Ved heldigvis at mit kolesteroltal er fint, det blev tjekket da jeg blev galdestensopereret for nyligt.

Vi købte hakket kyllingekød, og puttede dagsrationen af havreklid og hvedeklid i istedet for mel/rasp, og så ellers bare som man plejer med lidt æg og vand (eller mælk afhængig af hvad man synes )
Vi brugte så lidt løgpulver til at give smag.

Tørstegte dem på panden -men kunne sikkert sagtens have lave dem i ovnen.

De var SÅ lækre

Lyder lækkert!

Jeg vil prøve den model i morgen. Jeg har godt nok lavet dunser af kyllingefars, men faktisk bare som det var og så med krydderier. Måske det kunne spice dunserne lidt op

Tak for tippet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

quindelist

Mamalou skriver:

Lyder lækkert!

Jeg vil prøve den model i morgen. Jeg har godt nok lavet dunser af kyllingefars, men faktisk bare som det var og så med krydderier. Måske det kunne spice dunserne lidt op

Tak for tippet!

Vi må redde hinanden hvor vi kan og gode opskrifter kan man ikke få for mange af.

Idag lavede vi pandebøf, hakket oksekød, havreklid, hvedeklid, tomatpure, vand og diverse krydderier.

En tur på panden under låg -det smagte ret lækkert

Vi var nødt til at bruge kliden igen for vi har ikke fået bagt nyt brød endnu -men regner med at sætte knækbrød over når lillepigen er lagt i seng.

Anmeld

20. marts 2012

Mamalou

quindelist skriver:

Vi må redde hinanden hvor vi kan og gode opskrifter kan man ikke få for mange af.

Idag lavede vi pandebøf, hakket oksekød, havreklid, hvedeklid, tomatpure, vand og diverse krydderier.

En tur på panden under låg -det smagte ret lækkert

Vi var nødt til at bruge kliden igen for vi har ikke fået bagt nyt brød endnu -men regner med at sætte knækbrød over når lillepigen er lagt i seng.

Det lyder virkelig også lækkert. Jeg får en hakkebøf til morgenmad, det kunne være, den skulle opfriskes lidt! 

Jeg har slet ikke været så kreativ med madlavningen, udover kød og en hjemmelavet dressing af fromaise fresh. 

Nu er jeg kommet til fase 2, det giver lidt flere muligheder.

Anmeld

20. marts 2012

quindelist

Mamalou skriver:

Det lyder virkelig også lækkert. Jeg får en hakkebøf til morgenmad, det kunne være, den skulle opfriskes lidt! 

Jeg har slet ikke været så kreativ med madlavningen, udover kød og en hjemmelavet dressing af fromaise fresh. 

Nu er jeg kommet til fase 2, det giver lidt flere muligheder.

Vi glææææææææææææder os til fase 2 -ufatteligt som man kan savne et stykke agurk -det er den grøntsag der pt bliver spist mest af herhjemme, vi har en lille pige med tænder undervejs.

Jeg har spist lidt cheasy A38 til morgenmad, kunne simpelthen ikke få kød indenbords i morges, havde helt kvalme ved tanken. Det samme til frokost så der stod den på æg og tun.

Anmeld

20. marts 2012

Mamalou

quindelist skriver:

Vi glææææææææææææder os til fase 2 -ufatteligt som man kan savne et stykke agurk -det er den grøntsag der pt bliver spist mest af herhjemme, vi har en lille pige med tænder undervejs.

Jeg har spist lidt cheasy A38 til morgenmad, kunne simpelthen ikke få kød indenbords i morges, havde helt kvalme ved tanken. Det samme til frokost så der stod den på æg og tun.

Jeg kender så meget til følelsen... Jeg har også glædet mig til fase to. Det gør det hele lidt nemmere!

Agurk kører der også meget ned af herhjemme - rigtig godt til de små's bissser!

Jeg synes faktisk rigtig godt om min hakkedreng med spejlæg om morgenen

Kan du godt holde dig mæt af det du får?

Anmeld

20. marts 2012

quindelist

Mamalou skriver:

Jeg kender så meget til følelsen... Jeg har også glædet mig til fase to. Det gør det hele lidt nemmere!

Agurk kører der også meget ned af herhjemme - rigtig godt til de små's bissser!

Jeg synes faktisk rigtig godt om min hakkedreng med spejlæg om morgenen

Kan du godt holde dig mæt af det du får?

Ja det synes jeg egentlig går fint. Jeg var ret sulten dag 1 men ikke de sidste par dage.
Vi har dog stegt (i ovnen) en posefuld kyllingeunderlår, og smidt i køleskabet, de kan så lunes i mikroovnen eller spises koldt når sulten lige overmander os

Men har også besluttet ikke at kigge på portions størrelser men bare spise til vi er mætte

Det eneste der kniber pt er at holde "æggekvoten" lige på den front får jeg vist spist lidt rigeligt.

Hvad med dig?

Anmeld

20. marts 2012

Mamalou

quindelist skriver:

Ja det synes jeg egentlig går fint. Jeg var ret sulten dag 1 men ikke de sidste par dage.
Vi har dog stegt (i ovnen) en posefuld kyllingeunderlår, og smidt i køleskabet, de kan så lunes i mikroovnen eller spises koldt når sulten lige overmander os

Men har også besluttet ikke at kigge på portions størrelser men bare spise til vi er mætte

Det eneste der kniber pt er at holde "æggekvoten" lige på den front får jeg vist spist lidt rigeligt.

Hvad med dig?

Her går det også fint. Men jeg skal have noget solid mad at "køre" på, ellers bliver jeg skidt tilpas. Jeg synes dog det går bedre som dagene går, og kroppen vænner sig til kosten.

Det eneste jeg heller ikke kan holde er også æggene. Men jeg tror ærlig talt ikke, at det er et problem.

Anmeld

20. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Mamalou skriver:

Jeg har jo været ene om at spise mit brød, så måske mit har ligget længere end dit/jeres?

Det kan selvfølgelig godt være 

Anmeld

21. marts 2012

quindelist

Dag 5 i angrebsfasen er startet -kan efterhånden se en ende på den fase

Status her til morgen er at min mand har smidt 4 kg og jeg selv har tabt 2,2 kg -det skal vi vist ikke klage over.

Synes godt nok opfindsomheden på madfronten er lidt svigtende , men mon ikke vi finder på noget igen i dag. Jeg kan godt mærke at det er en stor hjælp at vi er to om det -ellers er jeg ikke sikker på at jeg havde hængt helt så godt i.

Hvordan går det for jer andre?

Anmeld

21. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Dag 5 i angrebsfasen er startet -kan efterhånden se en ende på den fase

Status her til morgen er at min mand har smidt 4 kg og jeg selv har tabt 2,2 kg -det skal vi vist ikke klage over.

Synes godt nok opfindsomheden på madfronten er lidt svigtende , men mon ikke vi finder på noget igen i dag. Jeg kan godt mærke at det er en stor hjælp at vi er to om det -ellers er jeg ikke sikker på at jeg havde hængt helt så godt i.

Hvordan går det for jer andre?

Jeg ligger desværre syg, men jeg prøver så vidt muligt at holde kuren selvom der nu godt nok ryger lidt sukker ned engang imellem - jeg har virkelig rygrad som en regnorm omkring det sukker der  øv. Trods det så taber jeg mig da stadigvæk og det er jeg superglad for  Taber mig endda også meget mere end jeg havde regnet med selvom jeg spiser sukker hist og her, vildt glad 

Dagene går stadig med yoghurt + mælk til morgenmad

Spiser godt nok ÉN fuldkornsrugbrød med kødpålæg til middag og en masse grønt 

Og til aften er det kød og grønt

Og så selvfølgelig en masse masse vand - er stadig stolt af mig selv. Ingen kartofler, ingen sovs, ingen ris osv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.