Dukan Kuren 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

FrkZier

jeg har stærkt overvejet at prøve den dukan kur, men jeg synes altså det hele er lidt forvirrende :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

quindelist

Norman skriver:

Jeg ligger desværre syg, men jeg prøver så vidt muligt at holde kuren selvom der nu godt nok ryger lidt sukker ned engang imellem - jeg har virkelig rygrad som en regnorm omkring det sukker der  øv. Trods det så taber jeg mig da stadigvæk og det er jeg superglad for  Taber mig endda også meget mere end jeg havde regnet med selvom jeg spiser sukker hist og her, vildt glad 

Dagene går stadig med yoghurt + mælk til morgenmad

Spiser godt nok ÉN fuldkornsrugbrød med kødpålæg til middag og en masse grønt 

Og til aften er det kød og grønt

Og så selvfølgelig en masse masse vand - er stadig stolt af mig selv. Ingen kartofler, ingen sovs, ingen ris osv 

Øv med alt det sygdom -rigtig god bedring til dig.

Jeg tror faktisk at jeg på længere sigt får de største problemer med at holde mig fra ris, pasta og kartofler, -det med sukkeret synes jeg ikke er svært.
Men ok jeg er også blevet tyk af for meget god mad jeg er ikke den store slik og kage spiser.

Hvor meget har du tabt indtil nu?

Anmeld

21. marts 2012

quindelist

FrkZier skriver:

jeg har stærkt overvejet at prøve den dukan kur, men jeg synes altså det hele er lidt forvirrende :p

Det syntes jeg også indtil vi gik igang, som du kan læse i tråden er min mand med på kuren og vi er på 5. dagen af angrebsfasen.

Man den engelske side (der er sikkert nogen der har et link) kan man regne ud hvor længe man skal være i angrebsfasen, og i den periode må man kun spise proteiner, i næste fase må der også tilføjes grøntsager.

Hvis du ikke allerede har kigget på den danske side så vil det være en god ide at gøre det, der er gode forslag til opskrifter.

Min store bekymring før vi startede var hvordan jeg dog skulle sætte et måltid sammen og blive mæt Men det går altså fint, vi spiser ualmindeligt meget kød, men det var jo forventeligt.

Og så har vi altid stegte kyllingelår i køleskabet der bare lige skal 30 sekunder i mikroen til at stille den akutte sult.

Anmeld

21. marts 2012

FrkZier

quindelist skriver:

Det syntes jeg også indtil vi gik igang, som du kan læse i tråden er min mand med på kuren og vi er på 5. dagen af angrebsfasen.

Man den engelske side (der er sikkert nogen der har et link) kan man regne ud hvor længe man skal være i angrebsfasen, og i den periode må man kun spise proteiner, i næste fase må der også tilføjes grøntsager.

Hvis du ikke allerede har kigget på den danske side så vil det være en god ide at gøre det, der er gode forslag til opskrifter.

Min store bekymring før vi startede var hvordan jeg dog skulle sætte et måltid sammen og blive mæt Men det går altså fint, vi spiser ualmindeligt meget kød, men det var jo forventeligt.

Og så har vi altid stegte kyllingelår i køleskabet der bare lige skal 30 sekunder i mikroen til at stille den akutte sult.

jeg har siddet og kigget lidt rundt på den danske side, synes bare ikke rigtig jeg kan finde ud af hvor meget og hvad jeg skal spise

Anmeld

21. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Øv med alt det sygdom -rigtig god bedring til dig.

Jeg tror faktisk at jeg på længere sigt får de største problemer med at holde mig fra ris, pasta og kartofler, -det med sukkeret synes jeg ikke er svært.
Men ok jeg er også blevet tyk af for meget god mad jeg er ikke den store slik og kage spiser.

Hvor meget har du tabt indtil nu?

Altså i alt i mit vægttab har jeg tabt 10,8 kg. Men her på Duka Kuren har jeg tabt 3 kg og har været i gang i 10 dage 

Og ja det er øv med sygdom, jeg pyller også rigtig meget hehe 

Ej syntes det er meget nemmere at holde sig fra hvide ting end det er at holde sig fra slik  Vi hygger jo når vi får slik, det er dejligt osv 

Anmeld

21. marts 2012

Miin'Baby'Mus

FrkZier skriver:

jeg har siddet og kigget lidt rundt på den danske side, synes bare ikke rigtig jeg kan finde ud af hvor meget og hvad jeg skal spise

Du må jo spise så meget du vil  Og så må du spise næsten alt den slags kød du vil, dog siger de at man ikke skal spise svinekød 

Anmeld

21. marts 2012

FrkZier

Norman skriver:

Du må jo spise så meget du vil  Og så må du spise næsten alt den slags kød du vil, dog siger de at man ikke skal spise svinekød 

jeg tror jeg vil prøve at kaste mig ud i det, har lige en 8 kilo jeg gerne vil til livs, og min kære kæreste er også begyndt at brokke sig og vil tabe sig(forstår jeg dog ikke) - er der nogen der har nogen gode råd til en helt nybegynder?

Anmeld

21. marts 2012

Miin'Baby'Mus

FrkZier skriver:

jeg tror jeg vil prøve at kaste mig ud i det, har lige en 8 kilo jeg gerne vil til livs, og min kære kæreste er også begyndt at brokke sig og vil tabe sig(forstår jeg dog ikke) - er der nogen der har nogen gode råd til en helt nybegynder?

Mit råd er at lave mange forskellige slags kød, og så lav en omelet eller æggekage - det hjalp virkelig med en saftig æggekage. Du kan ikke rigtig lave nogle retter, det er bare kød og kød og derfor syntes jeg du skal lave så du har noget forskelligt du kan gå og spise af 

Og så få endelig nogle mejeriprodukter indenbords om morgenen f.eks. Jeg spiser yoghurt og drikker mæk hver morgen, der står jo kød på menuen resten af dagen skal du tænke på 

Anmeld

21. marts 2012

FrkZier

Norman skriver:

Mit råd er at lave mange forskellige slags kød, og så lav en omelet eller æggekage - det hjalp virkelig med en saftig æggekage. Du kan ikke rigtig lave nogle retter, det er bare kød og kød og derfor syntes jeg du skal lave så du har noget forskelligt du kan gå og spise af 

Og så få endelig nogle mejeriprodukter indenbords om morgenen f.eks. Jeg spiser yoghurt og drikker mæk hver morgen, der står jo kød på menuen resten af dagen skal du tænke på 

har bare svært ved at forholde mig til, at man bare skal spise kød - og ikke rigtig noget andet?

Anmeld

21. marts 2012

Miin'Baby'Mus

FrkZier skriver:

har bare svært ved at forholde mig til, at man bare skal spise kød - og ikke rigtig noget andet?

Det er også MEGET svært, vi kunne kun gøre det de første 3 dage og så hoppede vi på grøntsagerne samtidig med.

Til sidst gad jeg slet ikke og spise det, var sulten men så alligevel ikke osv  . Men du kan jo bare starte ud og syntes du det er træls så spis en lille protion grøntsager ligesom vi gør. Vores vægttab går stadig over al forventning synes jeg  

Selvfølgelig... Havde jeg holdt kuren til punkt og prikke have jeg nok tabt det dobbelte, men syntes stadig det går hurtig fremad i forhold til andre kure hvor du må tabe 1 kilo om ugen, jeg har tabt 3 kg på 10 dage  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.