Dukak kuren 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

Hougaard92

Norman skriver:

Jamen i dag har jeg spist yoghurt og fået et glas mælk til morgenmad

Har lige spist noget kylling til middagsmad

Til aften i dag skal vi have rester af kylling, fyldte æg og oksekødsfrikadeller. Samt at jeg har lavet klidbrød og jeg laver fiskefrikadeller  Så er der også til madpakke i morgen..

Er jeg lidt sulten så spiser jeg lidt youghurt eller æg

Og så drikker jeg selvfølgelig en mase vand 

okay, bager du så det brød der er beregnet til DUKAN kuren ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Miin'Baby'Mus

JuliaHougaard92 skriver:

okay, bager du så det brød der er beregnet til DUKAN kuren ?

Ja jeg bager Dukanbrød og det er rigtig nemt og lave 

Anmeld

13. marts 2012

quindelist

Jeg skal lige have det skåret ud i pap

Er det rigtigt forstået at man ikke må spise mere end brød svarende til 1½ skefuld havreklid? -eller er mængden ubegrænset bare man mindst får spist det?

Og hvordan med portionerne med mælkeprodukter -jeg synes jeg læser mig til lidt forskelligt Hvor meget mælk osv må jeg spise/drikke i angrebsfasen

Anmeld

13. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Jeg skal lige have det skåret ud i pap

Er det rigtigt forstået at man ikke må spise mere end brød svarende til 1½ skefuld havreklid? -eller er mængden ubegrænset bare man mindst får spist det?

Og hvordan med portionerne med mælkeprodukter -jeg synes jeg læser mig til lidt forskelligt Hvor meget mælk osv må jeg spise/drikke i angrebsfasen

Altså.. Jeg laver sådan et brød og deler det i 6 stk, så skulle man få 1,5 spsk om dagen, og du skal vist kun have 1,5 hverken mere eller mindre 

Hm og så må man vist få 125 g yoghurt 2 gange om dagen og kun 250 g mælk 1 gang om dagen.. Jeg får ikke andre mælkeprodukter end de 2 

Anmeld

13. marts 2012

quindelist

Norman skriver:

Altså.. Jeg laver sådan et brød og deler det i 6 stk, så skulle man få 1,5 spsk om dagen, og du skal vist kun have 1,5 hverken mere eller mindre 

Hm og så må man vist få 125 g yoghurt 2 gange om dagen og kun 250 g mælk 1 gang om dagen.. Jeg får ikke andre mælkeprodukter end de 2 

ok så 250 gram yoghurt og 250 gram mælk -det kan jeg forholde mig til

Vi har også aftalt at bage brød men tænkte bare at man måske kunne spise brød til mere end et måltid, -men det kan man så ikke rigtigt.

Jeg er totalt kødspiser -men kæmper alligevel lidt med tanken om hvordan jeg skal få kød til at udgøre et helt måltid..... Men det kan jo være det giver sig selv når først jeg kommer igang på fredag/lørdag, lige nu er det jo bare noget jeg går og tænker over.

Anmeld

13. marts 2012

Hougaard92

Bruger i hjemmesiden med DUKAN slankekuren ? om hvad man må spise og så videre.

og at man skal have klid hver dag, er det fint at spise det brød man bager ?

Anmeld

13. marts 2012

Hougaard92

Hjæææælp Ved ikke hvor jeg skal starte .

Hvad finder ud af når i skal have mellemmåltider og så videre ? hvad spiser i til ?
for man må jo ikke spise grøntsager eller noget i angrebsfasen ?

Aner ikke hvordan jeg skal gribe det her an, håber der er nogle der kan hjælpe ?

Anmeld

13. marts 2012

Mamalou

quindelist skriver:

ok så 250 gram yoghurt og 250 gram mælk -det kan jeg forholde mig til

Vi har også aftalt at bage brød men tænkte bare at man måske kunne spise brød til mere end et måltid, -men det kan man så ikke rigtigt.

Jeg er totalt kødspiser -men kæmper alligevel lidt med tanken om hvordan jeg skal få kød til at udgøre et helt måltid..... Men det kan jo være det giver sig selv når først jeg kommer igang på fredag/lørdag, lige nu er det jo bare noget jeg går og tænker over.

Man må få max 800 g mælkeprodukter om dagen, dog max 250 ml skummetmælk. Det står der på bloggen omkring dukan kuren. Herhjemme spiser vi også hytteost

Jeg synes også det er en udfordring med kødmåltiderne. I aften har vi lavet flere forskellige kødretter, og jeg synes det hjalp. Jeg lavede så en dressing af fromaise fresh... Selvom det er gået okay, så glæder jeg mig alligevel til, at man må få bare lidt grønt...

Anmeld

13. marts 2012

Mamalou

JuliaHougaard92 skriver:

Hvad finder ud af når i skal have mellemmåltider og så videre ? hvad spiser i til ?

Aner ikke hvordan jeg skal gribe det her an, håber der er nogle der kan hjælpe ?

Jeg følger hjemmesiden. På siden står der, hvad du må spise i de forskellige faser. I angrebsfasen må du kun holde dig til proteiner; kød (på nær svinekød), æg, forskellige mælkeprodukter og havreklid samt hvedeklid. Prøv at ta et kig

Det er helt fint at spise brødet svarende til det havre/hvedeklid man skal have i døgnet. Brødet er faktisk ret godt, især hvis du tilsætter lidt krydderier. Jeg kom Timian i min og groft havsalt på toppen

Anmeld

13. marts 2012

Miin'Baby'Mus

JuliaHougaard92 skriver:

Altså du må jo ikke spise noget til, det fremgår også af hjemmesiden - du skal over den første uge og så er det nemmere at lave rigtig måltider. Det er en hård uge, men du må spise en lille smule dukan brød, lidt mælkeprodukter og så kød. 

Så må man jo få det bedste ud af det. Jeg lavede flere forskellige ting i dag og jeg lavede også æggekage uden æggeblommer, så må jeg jo spise ligeså meget æg jeg vil. Æggekagen er rigtig god og hjælper på kødmåltiderne 

Et mellemmåltid kunne evt være lidt yoghurt eller noget kylling - det bruger jeg i hvert fald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.