Dukak kuren 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

Mamalou

Mamalou skriver:

Hejsa

Jeg er også startet på kuren i dag.

Jeg har desværre ikke kunne finde et batteri til min badevægt hos købmanden hvor vi bor, og jeg kommer ikke i byen i før i morgen, så jeg kan desværre ikke veje mig før i morgen.

Jeg skyder på, at jeg vejer omkring 64-65 kg - er 161 cm høj. Målvægt er 56 kg gerne inden uge 23, hvor vi skal på ferie... 

I dag har jeg spist omelet med pålæg skåret i småstykker til morgenmad. Frokost lavede jeg en tunsalat med rejer og en skefuld fromaisefresh, salt og peber, og til aften står den på kylling.... 

Min kæreste har besluttet sig for at hoppe med kuren. Mødte ham dog med en rugbrødsklapsammen med leverpostej, da jeg kom hjem med Villads i formiddags... Så jeg ved ikke hvor seriøs han er  

Hvordan laver man kyllingetærte?

Kh. Louise

Jeg var på vægten i dag, og jeg vejer 63 kg lige ud. Så jeg har 6 kg jeg gerne vil smide. 

Så er det på sin plads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Mamalou

Spam'er vist denne tråd for vildt i dag, men...

På www.dukandiet.co.uk kan man udregne hvor mange dage, man skal være i de forskellige faser. Der er et link fra den danske side.

Når man har tastet forskellige oplysninger ind, vil der komme en tabel, der viser hvornår man har nået sit mål. Der vil også komme et bud på, hvilken idealvægt man har.

Jeg skal være i angrebsfasen i to dage (fra i dag). I Cruise fasen i 48 dage og vil den 3/5 være på min idealvægt, og herefter være i stabiliseringsfasen 68 dage. 

Det var jeg ikke klar over, så tænkte jeg ville tippe jer andre, der måske heller ikke var klar over det? 

Kram, Louise.

Anmeld

14. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Mamalou skriver:

Spam'er vist denne tråd for vildt i dag, men...

På www.dukandiet.co.uk kan man udregne hvor mange dage, man skal være i de forskellige faser. Der er et link fra den danske side.

Når man har tastet forskellige oplysninger ind, vil der komme en tabel, der viser hvornår man har nået sit mål. Der vil også komme et bud på, hvilken idealvægt man har.

Jeg skal være i angrebsfasen i to dage (fra i dag). I Cruise fasen i 48 dage og vil den 3/5 være på min idealvægt, og herefter være i stabiliseringsfasen 68 dage. 

Det var jeg ikke klar over, så tænkte jeg ville tippe jer andre, der måske heller ikke var klar over det? 

Kram, Louise.

Okay smart nok, det vidste jeg faktisk ikke  det vil jeg da lige gøre

Anmeld

14. marts 2012

Mamalou

Norman skriver:

Okay smart nok, det vidste jeg faktisk ikke  det vil jeg da lige gøre

Jeg synes også det er smart. Det er selvfølgelig kun retningslinjer, men jeg retter mig efter dem. Jeg mangler virkelig grøntsagerne. Gør du ikke det? Har du været på vægten i dag?

Anmeld

14. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Mamalou skriver:

Jeg synes også det er smart. Det er selvfølgelig kun retningslinjer, men jeg retter mig efter dem. Jeg mangler virkelig grøntsagerne. Gør du ikke det? Har du været på vægten i dag?

Ja har tabt et kilo mere Men mig og manden hopper på grøntsagerne allerede nu, jeg har simpelthen haft det så dårligt i dag hvor jeg har kastet op osv, og nu siger han også at han har det lidt træls.

Vi snakkede om det, og vi er jo lidt store i størrelsen og har levet okay godt, så vi tror måske ikke vores kroppe var helt med på at udelukkende leve af proteiner Lidt træls syntes jeg, var jo så meget oppe og køre over at dette skulle være dne perfekte kur.

Men vi starter ud med meget lidt, så i dag bliver aftensmaden kylling, brød, agurk og tomat.

Anmeld

14. marts 2012

Na-Wi

Så hopper jeg også med på kuren fra imorgen af Har lige smidt en omgang kyllinge frikadeller i ovnen som skal spises til frokost og ellers står den på hakkebøf med spejlæg til aftensmaden i morgen.. Er lidt spændt på om jeg kan holde alt det kød og yoghurt ud ..

Anmeld

14. marts 2012

Mamalou

Norman skriver:

Ja har tabt et kilo mere Men mig og manden hopper på grøntsagerne allerede nu, jeg har simpelthen haft det så dårligt i dag hvor jeg har kastet op osv, og nu siger han også at han har det lidt træls.

Vi snakkede om det, og vi er jo lidt store i størrelsen og har levet okay godt, så vi tror måske ikke vores kroppe var helt med på at udelukkende leve af proteiner Lidt træls syntes jeg, var jo så meget oppe og køre over at dette skulle være dne perfekte kur.

Men vi starter ud med meget lidt, så i dag bliver aftensmaden kylling, brød, agurk og tomat.

Det er også nogle barske dage i angrebsfasen. Det havde jeg ikke forudset, at det ville være, ihvertfald ikke i den grad... Jeg har haft ondt i hovedet siden i går, men det er heldigvis gået over nu. Jeg tror det handler om, alt det sukker jeg ikke længere får - det har jeg vist nævnt før.

Jeg synes det lyder meget fornuftigt, at I springer til fase to. Som du siger, at strejker din krop sikkert over, at den pludselig kun skal leve af protein... Ingen tvivl om, at du/I ikke vil tage jer alligevel. 

Jeg glæder mig helt vildt til at jeg "må få" grøntsager, og tænker allerede hvad jeg skal lave, så måltiderne virker mere som de måltider jeg normalvis får. I det daglige har jeg faktisk aldrig rigtig spist kartofler og ris, eller meget pasta, så jeg tror ikke det bliver den store udfordring (forhåbentlig)

Det er helt utroligt du har smidt et kg mere, selvom der selvfølgelig  nok er røget noget væske.

Kan du mærke forskel på helbredet efter du har fået lidt grønt?

Vh. Louise

Anmeld

14. marts 2012

Mamalou

Na-Wi skriver:

Så hopper jeg også med på kuren fra imorgen af Har lige smidt en omgang kyllinge frikadeller i ovnen som skal spises til frokost og ellers står den på hakkebøf med spejlæg til aftensmaden i morgen.. Er lidt spændt på om jeg kan holde alt det kød og yoghurt ud ..

Dejligt du også vil joine os! Jeg har været på kuren siden mandag, og det har været okay. Jeg begynder dog at savner grøntsagerne, men må efter udregningen på den engelske hjemmeside begynde på fase to i morgen. Det kan være en god idé at udregne dit antal af dage i fase et. 

Held og lykke med det - og spørg hvis du er i tvivl. Det kan være jeg kan hjælpe - eller kan Norman helt sikkert

Vh. Louise

Anmeld

14. marts 2012

Na-Wi

Mamalou skriver:

Dejligt du også vil joine os! Jeg har været på kuren siden mandag, og det har været okay. Jeg begynder dog at savner grøntsagerne, men må efter udregningen på den engelske hjemmeside begynde på fase to i morgen. Det kan være en god idé at udregne dit antal af dage i fase et. 

Held og lykke med det - og spørg hvis du er i tvivl. Det kan være jeg kan hjælpe - eller kan Norman helt sikkert

Vh. Louise

Jeg har lavet en udregning som siger jeg skal være i fase 1 i 7 dage  Men sådan er det når man er for tyk .. Håber jeg kan holde det her og blive ved med at finde motivationen..

Anmeld

14. marts 2012

Mamalou

Na-Wi skriver:

Jeg har lavet en udregning som siger jeg skal være i fase 1 i 7 dage  Men sådan er det når man er for tyk .. Håber jeg kan holde det her og blive ved med at finde motivationen..

Når først du er inde i det, så tror jeg den uge går hurtigt. Det har været lidt op ad bakke for mig i dag, pga hovedpine, men ser stadig lyst på det. Jeg tror min hovedpine kommer af, at jeg i lang tid har spist sukker hver dag (snoller, kage osv ). Jeg skal være på fase 1 i morgen også efter beregningen, men tror jeg bliver ved et par dage mere. 

Hvor meget vil du gerne tabe dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.