Dukak kuren 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Vi er lige gået igang her til morgen.

Morgenmaden bestod af en hakkebøf og et spejlæg - den portion var ikke stor nok -jeg gik ihvertfald sulten fra bordet, men vi har kyllingelår i ovnen så vi altid har en "trommestik" vi lige kan gå og gumle på hvis sulten melder sig.

Og ellers skal vi ud og finde havreklid her om lidt, -der var udsolgt i går -så måske andre end os har fået samme ide.

Hvor store portioner spiser i andre? -altså hvor meget skal der til at det er et helt måltid? -ved godt det er forskelligt hvor meget man spiser normalt men kan være en god inspiration.

Hm jeg har bare lavet sådan som jeg syntes, har hele tiden lavet flere forskellig slags kød i angrebsfasen - men man bliver hurtigt mæt af det fordi man ikke rigtig gider det, eller vi gad det i hvert fald ikke og der var altid rester til dagen efter til madpakken eller andet  Jeg lavede også æggekage af hvider og det mætter jo også godt med f.eks kalkuntern eller kylling skåret ud i tern  Og når det bare er hvider må du jo spise så meget du vil .

Nu er vi bare vant til at spise mindre af både grønt og kød så vi er sjældent sulten.

Jeg har lavet klidbrød og det passede med at man skar det ud i 6 stk og så skulle man have et stk om dagen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
AnjaB skriver:

Godmorgen.

Jeg har spist skyr til morgenmad og frokost bliver tun og æg, resten af dagen er ikke planlagt endnu.

Vejede 79,7 til morgen - Mål 60 kg. Delmål 70 kg til 12.5.2012

Ammer stadig så jeg mærker også lige efter hvad kroppen kan holde til. Regner med at stoppe med at amme om senest 2 mdr hvor han begynder i vuggestue.

Må man gerne være på kuren, når man ammer?
Jeg vil nemlig rigtig gerne starte på den, men min søn er en måned, så jeg har jo rigtig lang amning tilbage.

Anmeld

17. marts 2012

quindelist

Norman skriver:

Hm jeg har bare lavet sådan som jeg syntes, har hele tiden lavet flere forskellig slags kød i angrebsfasen - men man bliver hurtigt mæt af det fordi man ikke rigtig gider det, eller vi gad det i hvert fald ikke og der var altid rester til dagen efter til madpakken eller andet  Jeg lavede også æggekage af hvider og det mætter jo også godt med f.eks kalkuntern eller kylling skåret ud i tern  Og når det bare er hvider må du jo spise så meget du vil .

Nu er vi bare vant til at spise mindre af både grønt og kød så vi er sjældent sulten.

Jeg har lavet klidbrød og det passede med at man skar det ud i 6 stk og så skulle man have et stk om dagen  

Vi må prøve os frem men plejer egentlig at spise en del kød, så det er nok mest noget der foregår mellem ørerne fordi der "mangler noget på tallerkenen".

Vi har lige været i Føtex og storkøbe kyllingefilet, og kyllingelår i forskellige afskygninger. -tror der ligger 15 kg kylling i fryseren men det er også noget vi begge to rigtig godt kan lide.

Og så var vi i en eller anden urtebiks og købe havreklid for der var udsolgt i Metro i går

Anmeld

17. marts 2012

quindelist

Så er vi ved at være igennem 1. dag i angrebsfasen. Puha vi har godt nok spist meget kød

Men det har nu været fint nok, og har planer om at smugkigge på vægten allerede i morgen

Vi er ihvertfald ved godt mod, og er klar på en dag mere i morgen. Vi har planlagt en uge hvor vi ikke skal noget som helst udover at manden skal på arbejde, -jeg tænker det så bliver nemmere at holde kuren.

Anmeld

17. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Så er vi ved at være igennem 1. dag i angrebsfasen. Puha vi har godt nok spist meget kød

Men det har nu været fint nok, og har planer om at smugkigge på vægten allerede i morgen

Vi er ihvertfald ved godt mod, og er klar på en dag mere i morgen. Vi har planlagt en uge hvor vi ikke skal noget som helst udover at manden skal på arbejde, -jeg tænker det så bliver nemmere at holde kuren.

Ja det er nemmere hvis man ikke skal noget, vi har været til fødselsdag hele dagen i dag og der har kun været usunde ting, så vi har spist og spist  lidt øv, men min last er simpelthen usunde ting . Havde tabt 2,6 inden i dag, så må vi jo se mandag hvor meget jeg har taget på igen.

held og lykke med det  

Anmeld

17. marts 2012

Mamalou

quindelist skriver:

Det bliver til meget kød Jeg er på 6. dagen af angrebsfasen og jo flere dage, desto nemmere bliver det. En rigtig god idè at tage en uge uden for planer. Vi var i byen og spise hos en vennepar i går, og der sad jeg og spiste to skiver flæskesteg og ikke andet. Det var faktisk grænsende til det pinlige, men stod imod fristelserne

Fedt at kæresten også er med. Det var min kæreste også den første halve dag, og lidt ind imellem. Så der er vist ikke så meget støtte derfra. Det gør mig ikke noget, for han trænger på ingen måde til at tabe sig og dette var mit "projekt" fra starten af

Hvor mange dage skal I være i angrebsfasen?

Vh. Louise

Anmeld

17. marts 2012

quindelist

Mamalou skriver:

Det bliver til meget kød Jeg er på 6. dagen af angrebsfasen og jo flere dage, desto nemmere bliver det. En rigtig god idè at tage en uge uden for planer. Vi var i byen og spise hos en vennepar i går, og der sad jeg og spiste to skiver flæskesteg og ikke andet. Det var faktisk grænsende til det pinlige, men stod imod fristelserne

Fedt at kæresten også er med. Det var min kæreste også den første halve dag, og lidt ind imellem. Så der er vist ikke så meget støtte derfra. Det gør mig ikke noget, for han trænger på ingen måde til at tabe sig og dette var mit "projekt" fra starten af

Hvor mange dage skal I være i angrebsfasen?

Vh. Louise

Min mand skal være 6 dage i angrebsfasen og jeg skal 7 dage.
Så vi har aftalt at hans første cruisedag bliver en proteindag -så jeg ikke skal sidde og være totalt misundelig over hans grønsager næste lørdag

Anmeld

17. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Så vi har aftalt at hans første cruisedag bliver en proteindag -så jeg ikke skal sidde og være totalt misundelig over hans grønsager næste lørdag

Lyder fornuftigt. Det er også så træls at være ene om det, måske også derfor dagen i dag ikke er gået så godt for mig, manden herhjemme er ikke så god til at støtte mig i dne her kamp selvom han gerne ville. Må se om jeg ikke kan få noget mere rygrad  Spiser idet mindste stadig fornuftigt herhjemme 

Anmeld

17. marts 2012

Mamalou

quindelist skriver:

Det er sjovt, som man kan rigtig kan længdes efter grøntsagerne... Jeg tror virkelig jeg vil sætte pris på dem, når jeg kommer dertil... Sødt at din kæreste er med på den. 

Jeg sidder lige og "surfer" lidt på Dukan hjemmesiden/bloggen, og er faldet over en opskrift på pandekager, man må få i fase to... Dem vil jeg have som mexicansk i næste uge... Guf

Der er meget inspiration at hente der

Anmeld

18. marts 2012

quindelist

Snart igennem 2. dag i angrebsfasen, og det går egentlig ok. Men skal virkelig tænke over ikke lige at sidde og småspise af lillepigens mad den melon hun fik tidligere idag så godt nok usædvanligt lækker ud. Men indtil videre er det gået helt uden snyd.

Status i morges var at min mand havde tabt 1.1 kg på første dag mens jeg havde taget 200 gram på -satser godt nok på at det ændrer sig de næste par dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.