For gamle til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

TNBC

Kb skriver:

Det var faktisk også ment lidt nedladende
For HVORDAN i alverden kan man som 20 årig sige, at man vil have de børn man skal ha´ inden man bliver 30??? Livet har vel dårlig nok formet sig på det tidspunkt - der kan ske så meget... For dit vedkommende, hvad hvis du møder en ny mand om 2 år, som ingen børn har og som gerne vil stifte familie med dig????

jeg er enig med dig. Man ved aldrig hvad der sker. Måske går man fra sin mand og finder en ny og gerne vil ha et barn til, men HOV man er jo over 30, så det kan man ikke. 
Hvorfor skal man være ung forældre?  

Det er ligesom en af mødrene fra DUM, der sagde at hun ville ha 5børn inden hun fyldte 25.  

Jeg kender en, der også ville have sit første barn når hun var 23 og var TOTAL depri, fordi alle omkring hende fik børn. Det kan jeg ikke klare og jeg sagde også til hende, at nu måtte hun sku styre sig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

TNBC

Maja_4000 skriver:

Det var jo derfor at jeg skrev , at det er forskelligt fra person til person Jeg kunne bare ikke selv forestille mig det (:

ja, men hvorfor ville du være ked af at have "gamle" forældre? 
De er lige så gode som alle andre forældre. Bare fordi de er over 40, betyder det jo ikke at de er dødende, og kedelige. Børnene holder jo deres forældre unge. 

Anmeld

9. marts 2012

132319

Anonym skriver:

Det er også sådan noget jeg tænker på , tror nu heller ik vores pige har sine bedsteforældre når hun skal konfirmeres ,

Mine unger har aldrig haft hverken deres mormor (hun døde da jeg var 9 år) eller farmor (som døde for 6 år siden) og jeg var kun 24 da jeg fik den første Til gengæld har de alle mulige andre mennesker der holder af dem 

Sådan noget kan man jo alligevel ikke helgardere sig imod

Anmeld

9. marts 2012

Pige2009

Nej, ikke hvis I selv føler for det

Anmeld

9. marts 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Jeg er en kvinde på 39 år og min mand er 36 år . Vores datter er snart 3 år . Vi overvejer nr 2 , der vil jeg så være 40 . Er vi for gamle syntes i ?

man er vel først gammel når man selv føler sig gammel ..
Men da jeg lige læste Jeres alder vil jeg sige ja, men da jeg så læste I allerede havde én så synes jeg ikke.
Det gør altså en stor forskel på om det første eller nr ? barn man vil i gang med..

Dertil er vores verden bare så forskel den dag i dag. Rigtig mange køre karriere inden børn, og hvis først den skal være oppe og køre, og så manden først skal findes- ja så bliver man altså 'gammel' inden projekt børn kommer igang. Og lykkes det ikke de første gange skal der måske andre midler til. Og alt tager jo tid.
Så nej, hvis I føler for at skal have flere, er det da det I skal. Så der da ingen som skal bestemme. Det er i hvert fald min holdning !

Go arbejdslyst

Anmeld

9. marts 2012

Maja_4000

Yurie skriver:

ja, men hvorfor ville du være ked af at have "gamle" forældre? 
De er lige så gode som alle andre forældre. Bare fordi de er over 40, betyder det jo ikke at de er dødende, og kedelige. Børnene holder jo deres forældre unge. 

Det siger jeg heller ikke .. Men min datter har f.eks. en tip-oldemor .. Og jeg synes det er fantastisk at hun har fået lov at opleve noget så stort ! Dét kunne jo ikke ske hvis jeg havde ventet til jeg var 40 .. Eller min mor havde , eller hendes mor .. Ellers hendes mor Jeg har stadig 3 bedsteforældre tilbage og det er jeg super glad for .. Hvilket også betyder at min datter har mange oldeforældre .. 

Anmeld

9. marts 2012

TNBC

Maja_4000 skriver:

Det siger jeg heller ikke .. Men min datter har f.eks. en tip-oldemor .. Og jeg synes det er fantastisk at hun har fået lov at opleve noget så stort ! Dét kunne jo ikke ske hvis jeg havde ventet til jeg var 40 .. Eller min mor havde , eller hendes mor .. Ellers hendes mor Jeg har stadig 3 bedsteforældre tilbage og det er jeg super glad for .. Hvilket også betyder at min datter har mange oldeforældre .. 

så det går ud på at have flest bedsteforældre? 

Det er rigtigt at det ville hun ikke ha hvis du havde ventet, men hvorfor er det så vigtigt at have en tip-oldemor. Jeg har en mormor og så har jeg haft alle mulige andre mennesker omkring mig.. jeg har ikke manglet noget.

Anmeld

9. marts 2012

Kb

Yurie skriver:

jeg er enig med dig. Man ved aldrig hvad der sker. Måske går man fra sin mand og finder en ny og gerne vil ha et barn til, men HOV man er jo over 30, så det kan man ikke. 
Hvorfor skal man være ung forældre?  

Det er ligesom en af mødrene fra DUM, der sagde at hun ville ha 5børn inden hun fyldte 25.  

Jeg kender en, der også ville have sit første barn når hun var 23 og var TOTAL depri, fordi alle omkring hende fik børn. Det kan jeg ikke klare og jeg sagde også til hende, at nu måtte hun sku styre sig. 

Præcis.... Kan da forstå at man gør sig sine tanker, når man som TS er tæt på de 40. Men at beslutte man SKAL have samtlige unger inden man bli´r 30 er da fuldstændig fjollet. Livet er for uforudsigeligt til den slags beslutninger...
Kan også forstå at man kan være nået der til, hvor man bare ikke ønsker flere børn. Men om det er når man er 27 eller 37 er jo underordnet.

Anmeld

9. marts 2012

Maja_4000

Yurie skriver:

så det går ud på at have flest bedsteforældre? 

Det er rigtigt at det ville hun ikke ha hvis du havde ventet, men hvorfor er det så vigtigt at have en tip-oldemor. Jeg har en mormor og så har jeg haft alle mulige andre mennesker omkring mig.. jeg har ikke manglet noget.

Jamen jeg gider ikke sidde og diskutere det .. Det er MIN holdning .. Jeg har unge forældre , og jeg vil gerne selv være ung forældre - Og det blev jeg .. Havde jeg ikke fundet den rette at få barn med , havde jeg jo selvfølgelig ventet .. Men sådan har jeg bare altid haft det

Anmeld

9. marts 2012

TNBC

Kb skriver:

Præcis.... Kan da forstå at man gør sig sine tanker, når man som TS er tæt på de 40. Men at beslutte man SKAL have samtlige unger inden man bli´r 30 er da fuldstændig fjollet. Livet er for uforudsigeligt til den slags beslutninger...
Kan også forstå at man kan være nået der til, hvor man bare ikke ønsker flere børn. Men om det er når man er 27 eller 37 er jo underordnet.

ja, man tager tingene som de kommer. Man ved aldrig hvad livet bringer en. 
Jo jeg kunne også godt tænke mig at få et barn inden for de næste 2-3 år, men det er ikke noget jeg SKAL.. Jeg vil da gerne finde den eneste ene og hvis han ikke kommer før om 5-7år, jamen så er det bare sådan... 

Jeg har aldrig haft en drøm om hvornår jeg skulle have mine børn.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.