For gamle til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

FrkT

Nej jeg synes absolut ikke at I er for gamle!

Standarderne for hvornår det er "okay" er sat ud fra en helt anden gennemsnitslevealder, end den vi har i dag. Vi bliver ældre og ældre, og gennemsnitligt set vil du ikke engang have levet halvdelen af dit liv som 40-årig. Hvilket vil sige, at det barn I overvejer at få vil være over 40, før det mister sine forældre (igen gennemsnitligt set), og det er da ikke nogen ung alder at miste sine forældre i!

Desuden så ved man jo aldrig hvor gammel man bliver, og du kan, selvom du får dine børn i 20'erne fx, risikere kun at leve til du bliver 30... altså er det at få børn i en ung alder ingen garanti for at man vil få mange år sammen med dem.

Føler I selv at I har overskud og mod på nummer 2, så spring da ud i det! I vil under alle omstændigheder give jeres datter en fantastisk gave i en yngre søster eller bror!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

det er selvfølgelig også svært og vide hvordan det bliver  

men  jeg ved bare at mine børn skal ikke regne med og have deres farmor og farfar der den dag de bliver konfimeret og det gør da min mand ked af det når vi komme ind på det emne selvom der er længe til. 

Det er også sådan noget jeg tænker på , tror nu heller ik vores pige har sine bedsteforældre når hun skal konfirmeres ,

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

FrkT skriver:

Nej jeg synes absolut ikke at I er for gamle!

Standarderne for hvornår det er "okay" er sat ud fra en helt anden gennemsnitslevealder, end den vi har i dag. Vi bliver ældre og ældre, og gennemsnitligt set vil du ikke engang have levet halvdelen af dit liv som 40-årig. Hvilket vil sige, at det barn I overvejer at få vil være over 40, før det mister sine forældre (igen gennemsnitligt set), og det er da ikke nogen ung alder at miste sine forældre i!

Desuden så ved man jo aldrig hvor gammel man bliver, og du kan, selvom du får dine børn i 20'erne fx, risikere kun at leve til du bliver 30... altså er det at få børn i en ung alder ingen garanti for at man vil få mange år sammen med dem.

Føler I selv at I har overskud og mod på nummer 2, så spring da ud i det! I vil under alle omstændigheder give jeres datter en fantastisk gave i en yngre søster eller bror!

Lige præcis alt det du skriver det er mine tanker når jeg tænker posetivt på projektet   hi hi , det er rigtigt at 40 ikke er nogen alder i dag , jeg er født før tidligt og skulle reelt først blive 40 næste år hvis det er rigtigt

Anmeld

9. marts 2012

Kløver

Anonym skriver:

hvadmåmamansseselselvssysynsynesynesljejegJeg er en kvinde på 39 år og min mand er 36 år . Vores datter er snart 3 år . Vi overvejer nr 2 , der vil jeg så være 40 . Er vi for gamle syntes i ?

Det er jo hvad man selv synes, for mig ville jeg måske føle det for gammelt, mens det passer fint for andre :-)

Anmeld

9. marts 2012

DinNabo

Lige præcis alt det du skriver det er mine tanker når jeg tænker posetivt på projektet   hi hi , det er rigtigt at 40 ikke er nogen alder i dag , jeg er født før tidligt og skulle reelt først blive 40 næste år hvis det er rigtigt

Jeg er fuldstændig enig. Men vi tænker jo også alle ud fra den situation vi står i. Hvis jeg havde fået børn som 20årig, eller 25 årig, så havde mine børn fået sig en total umoden mor, som ikke havde været klar til børn. Som ca 32 årig følte jeg mig endelig klar, og nu venter jeg så vores første barn.

Jeg er så glad for, at jeg ikke fik børn før. Jeg har allerede nu haft en forrygende karriere, boet i 4 forskellige lande, og oplevet alt det jeg føler, jeg har skulle. Så nu er jeg klar til et liv med børn og alle de nye oplevelser det bringer. 

Mine forældre er i midten af 60'erne og lever stadig et rørigt liv, min mand mistede sine forældre før han blev 25. Man ved ikke hvad fremtiden bringer, så hvorfor tage sorgerne på forskud?

mvh Anja 

Anmeld

9. marts 2012

TeamRocket

Overhovedet ikke.. Slet ikke når man tænker på i har en på 3 år- så ved i jo hvad i går ind til og det er bare dejligt med søskende.

Anmeld

9. marts 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Så vil jeg håbe i når det hvis i altså skal have flere  Skægt , ud fra dit profil billede ville jeg tro jeg var yngre end dig

Tror nok vi skal nå det hvis det er

Haha okay hvor gammel ser jeg da ud til at være?

Anmeld

9. marts 2012

Mumto3

Jeg har selv fået tre børn i en alder af 36 år 38 år og 40 år, så jeg synes bestemt ikke man er for gammel som 40årig!

Faktisk tænker jeg omvendt, at jo ældre man er som mor, jo vigtigere er det med søskende. Sådan rent statistisk så mindste mine børn deres mor (altså mig) 15 år tidligere end hvis jeg var blevet mor som 25årige. Derfor er det vigtigt at de har nogen søskende, så de ikke er alene.

Jeg kan da godt se at jeg er ældre end de fleste andre mødre i min søns klasse, og det er endda hos den første fødte, så aldersforskellen bliver endnu større når den mindste starter i skole....men det skal da ikke afholde mig fra at få børn...

Anmeld

9. marts 2012

KittyCatta

I skal gøre hvad I selv mener er det bedste. Det er forskelligt fra person til person. Jeg vil tro min grænse ligger omkring de 30 år, men nu fik mine forældre mig så også i en temmelig sen alder.

Anmeld

9. marts 2012

wamse

Jeg synes ikke i er for gamle til det, når i føler i har overskuddet til det

Men jeg ville være alt for gammel til det, for har absolut ikke overskuddet til det, Jeg er 37

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.