For gamle til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

os2

Det kan godt være man har en holdning om at man ikke må være over 30 år når man får børn, men nu er det jo helle rikke alle der selv er "herre" over om man kan få børn bare man knipser med fingrene - mange kæmper faktisk med det i årevis og så er det da en gave at få et barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

th

Anonym skriver:

Jeg er en kvinde på 39 år og min mand er 36 år . Vores datter er snart 3 år . Vi overvejer nr 2 , der vil jeg så være 40 . Er vi for gamle syntes i ?

få da helt klart nummer 2.

min tante var 40 da hun fik nummer 2 og han er 16 nu og har ingen problemer med at hans forældre har den aldre og det har sldrig været et problem...

Anmeld

10. marts 2012

Ciss

Anonym skriver:

Jeg er en kvinde på 39 år og min mand er 36 år . Vores datter er snart 3 år . Vi overvejer nr 2 , der vil jeg så være 40 . Er vi for gamle syntes i ?

Jeg tror, der i dette tilfælde, som i så mange andre er store individuelle forskelle. Nogen har overskuddet til det, når de er 40, andre ikke.

Hvis I oplever, at I har overskuddet, synes jeg ikke, der er noget galt i det. Min mor var 37 da hun fik mig - så en forskel på tre år til dig. Og i dag skulle jeg da gerne ønske, at hun var lidt yngre - ikke fordi hun ikke kan følge med, men fordi jeg da gerne vil have flest mulig år sammen med hende!

Jeg reagerer ikke specielt på at folk får børn, når de er 40.

Anmeld

10. marts 2012

Bare mig..

Hej.

Synes bestemt i skal gøre det! Vi kan hurtigt blive enige om at i ikke er unge forældre, men og hvad så? 

Jeg har selv tit tænkt om jeg egentlig ville have mere end et barn, men når jeg tænker det, tænker jeg også på den dag jeg ikke længere er her mere. Hvem skal min datter snakke med om mig? - jo hendes familie. Men så har hun ingen søskende at snakke med om mig. Oplevelser de har haft med mig, som ingen andre i familien har oplevet med mig. Kan du følge mig? Følelsen af at miste sin mor, kan hun ikke sammenligne med andre end sine søskende. Så med søskende står hun ikke alene. 

Det er selvfølgelig ikke kun det der taler for mere end et barn, men mange andre ting. Sikke en gave i vil give jeres datter! 

Min mor fik min søster som 37 årig, og har ikke fortrudt det et sekund. Min søsterkommenterer det aldrig, selv om hun da godt kan se at hendes venners forældre ikke er nær så gamle. Men tværtimod, elsker de at komme derhjem. 

Min onkel på 47 blev far i august med hans kone 40 år, de afviser bestemt ikke et barn mere. De har selv lige fået et barnebarn i februar. 

Op på hesten og igang! Held og lykke. Spring ud i det hvis i lyster!!! <3

Anmeld

10. marts 2012

LinLin

Kb skriver:

Det var faktisk også ment lidt nedladende
For HVORDAN i alverden kan man som 20 årig sige, at man vil have de børn man skal ha´ inden man bliver 30??? Livet har vel dårlig nok formet sig på det tidspunkt - der kan ske så meget... For dit vedkommende, hvad hvis du møder en ny mand om 2 år, som ingen børn har og som gerne vil stifte familie med dig????

Nå men det er da også en fantastisk måde at debattere på
Bare fordi du ikke er enig er der da absolut ingen grund til at være nedladende/ bedrevidende!

Hvis og hvis så måtte han tage mig eller lade være ;-)

Anmeld

10. marts 2012

Ellim

Self skal i da gøre det.. Barnet lider ingen skade af at have lidt mere erfarene forældre er jeg sikker på.. :-)

Anmeld

10. marts 2012

Laulund87

Bare fordi du ikke er enig er der da absolut ingen grund til at være nedladende/ bedrevidende!

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

DAs mor skriver:

Anmeld

10. marts 2012

Laulund87

os2 skriver:

Det kan godt være man har en holdning om at man ikke må være over 30 år når man får børn, men nu er det jo helle rikke alle der selv er "herre" over om man kan få børn bare man knipser med fingrene - mange kæmper faktisk med det i årevis og så er det da en gave at få et barn.

Selvfølgelig er det da en gave og skulle jeg prøve i ti år, var jeg sikkert over 30 inden jeg fik børn!

Men nu er det bare sådan at jeg nemt blev gravid og derfor vil jeg ikke have flere børn hvis det skal vare så længe at jeg bliver over 30. Det er ligesom at det ikke er i orden at have den holdning fordi andre prøver så længe?

Tingene er jo ikke sort/hvid og jeg mener ikke der er nogen her i tråden der siger noget forfærdeligt om at TS vil have et barn i den alder (eller andre der vælger det.) Vi er jo alle forskellige og det er der vel plads til! Eller jeg bliver da helt i tvivl i den her tråd

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

Hvis man er frisk, så synes jeg ikke der er det mindste i vejen for, at få børn som 40-årig..

Nu er han godt nok en mand, men min kæreste er 40 nu, vil ikke have flere børn lige nu, men vil måske gerne på længere sigt. Så han når altså og blive 43-47 år, inden den næste kommer.

Ang alt det her med levetid osv.. Min far døde da han var 42 år gammel af en blodprop i hjertet. Min farfar derimod lever stadig, og er lige fyldt 85.. Havde min farfar fået et barn da han var 40, så havde "barnet" været 45 nu
Faktisk fortsatte min farfar med at få børn, og jeg har en onkel der er yngre end jeg.. Og han har alligevel haft sin far i længere tid, end jeg havde min, selvom min far var 27 da han fik mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.