Et spørgsmål om "religion"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Himmelsmil skriver:

Like

Vi bruger også kun Øko, og har også tænkt mig at fuldamme så længe som muligt. Ammer også om natten, i sengen, hvor han også sover det er hyggeligt..

Det er rart med en artsfælde

herhjemme er planen også at jeg vil amme ham til i hvertfald 2 år, lige som who anbefaler, både for hyggens skyld og for ernæringstilskudets skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Chris86

-Sigrid- skriver:

Vi går meget op i at folk ikke skal pille ved hende hvis de har for meget nikotin på hænderne - så skal de vaskes! 

Og så ingen varme drikke når man holder hende - forbudt!

Og så skal hun ikke gå på omgang når der er gæster, hun er så opmærksom at hun bliver stresset og gylper (gør hun kun når der sker for meget) og er umulig at få til at falde til ro om aftenen med mindre hun er ved mor eller far - konstant 

Og så skal folk ikke kigge når vi skifter hende 

Jep - vi er lidt småpyldrede, men hellere det når hun er lille, vi har snakket opdragelse når hun bliver ældre, og der er vi begge ret afslappede

DET hader jeg bare... Kan ik se hvorfor folk ofte stimler rundt om puslebordet osv. for at kigge...! Jeg går heller ik med andre folk på toilet!

Anmeld

14. februar 2012

Levi&LilysMor

• Her sover han ude hele dagen hvis vi kan komme til det og prøver at bruge faste rutiner...
  • Vi bruger kun neutral vask sæbe osv til ham
  • Jeg bader ham 2 gange om ugen , onsdag og lørdag

Anmeld

14. februar 2012

Madam Blå

BigBabyWish skriver:

Spændende tråd...

Jeg bader Liva hver 3. dag da jeg ikke ser nogle grund til at bade hende oftere så længe hun stadig er så lille.

Jeg kunne heller aldrig finde på at bruge noget der indeholdt parfume/parabener til hende, overhovedet.

Jeg har haft faste soverutiner med hende siden hun var 3 mdr gammel selvom nogle mener det er for tidligt at have faste rutiner når de endnu er så små.

Vi har også haft fast sove rutine i et stykke tid. Og det virker Viola er 3,5 måned, og er rigtig god til at sove for natten.

Anmeld

14. februar 2012

Madam Blå

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Har ikke født endnu - men jeg er HELT med på den med uparfumerede ting... både creme og vaskepulver.

.... ellers har jeg opdaget, at jeg ikke er med på, hvad man 'må' og 'ikke må'... troede da egentlig småbørn skulle i bad hver dag...

Hihi - der er SÅ mange ting, som man ikke "må".. Tror det handler om at tage det, som man kan bruge. Og så er der nogle ting, som man ikke kan bruge.

Fx herhjemme, at jeg bader Viola hver aften. Det begyndte jeg på, da hun slet ikke kunne finde ro til at sove. Og der hjælper et varmt bad Og det er så bare blevet en del af vores rutine, for at hjælpe hende til at sove.

Men det er ikke en god ide at bade dem så ofte Deres hud har ikek godt af at blive tørret ud i vand hver dag.

Anmeld

14. februar 2012

Madam Blå

Himmelsmil skriver:

God tråd

Jeg gør det samme som dig, sidder med Birk selvom han ikke kan sidde selv endnu.. Vugger ham nogle gange i søvne med voksiposen og jeg bader ham nok 3 gange om ugen, nogle gange kun 2 

jeg giver ham rødt og lilla tøj på, nogle gange har der faktisk også været en smule lyserød i tøjet - uden at det bliver for piget.... hvis man kan kalde det 'uden for religionen'

Bruger absolut ingen parfume eller parabener, men det har jeg nærmest aldrig gjort førhen heller..

Hihi - den med tøjet kender jeg godt I starten var jeg meget hys med, at man skulle se at det var en pige, jeg havde. Nu får hun det på, som lige er der

Og tit, så har hun bare natdragter på i løbet af dagen, fordi det er så nemt for moren Intet tøj man skal rette på hele tiden

Anmeld

14. februar 2012

Madam Blå

twinny skriver:

Men nogengange sidder i de skråstolen 5 min for meget...  Jeg har super dårlig samvittighed over det. Men jeg trænger nogle gange bare lige til at koble af.. Da de er vågne på forskellige tidspunkter, så man er på fra 7 morgen til 7 aften... Det er hårdt uden pauser.

Men det er også det eneste... der kommer nok flere jo ældre de bliver...

Alt med måde...  

Det gør Viola også. Og jeg har kun en! Så kan virkelig godt forstå dig..

Ja, helt rigtig - alt med måde

Anmeld

14. februar 2012

Månelys

Kan godt finde på at lade hende ligge og blive underholdt af fjernsynet, hvis jeg lige skal noget Har ikke været særlig god til at give D-dråber. Jeg har gået i vaskekælderen og ladet hende være alene oppe i lejligheden imens.

Er meget religiøs med det med parfume osv. Jeg vil ikke lade hende sidde i højstol og bruger ikke skråstolen særlig længe af gangen. Og så vil jeg helst undgå at give kamillete og sukkervand Hun har fået sukkervand EN gang og det var kun 20 ml med meget lidt sukker

Anmeld

14. februar 2012

Madam Blå

nettemor skriver:

Jeg har endnu ikke givet min dreng på snart 2 år rå gulerod uden det har været revet  Jeg ved der er mange i DK der ikke tænker på det / har hørt om det men da jeg boede i Norge hørte jeg at man frarådede det til de var 2 år (mener jeg det var) Pga hårdheden i det. sætter det sig fast så bliver det ikke bare sådan opløst igen. Vindruer uanset hvor små de er bliver ALTID delt i 2. Kan simpelthen ikke glemme den lille dreng der blev kvalt i én Min far synes jeg er pylret. Men jeg er ligeglad. Hellere pylret mor end engle mor..

Min dreng bliver max badet 3 x i ugen. (medmindre han selvfølgelig sviner jeg fuldstændig til eller sådan noget) Har ekstrem børneeksem i familien så tager ingen chancer. 

Men må indrømme at det hænder at sønnen får cola. Ikke meget og ikke ofte. Men han får det. Det samme med slik og kage. Alt med måde..

Det havde jeg ikke tænkt på!

Tror også, at Viola får cola og slik.. Det får vi nemlig her hjemme ind i mellem. Men håber da, at jeg kan vente til hun sover. Men hun skal da have det somme tider, synes jeg

Anmeld

14. februar 2012

Madam Blå

ESV skriver:

Fed tråd.. :-)

Jamen jeg bader max Emilie hver anden dag, fordi jeg varallergisk som barn og døjer med hudproblemer idag og det ville jeg gerne undgå for hende. Af samme årsag er der selvfølgelig ingen dårlige ting i det jeg badet hende i og jeg giver gerne MANGE penge for allergi venli madras, dyne og pude. 

Vi har haft fast putte ritual siden hun blev flyttet på eget værelse da hun var halvanden måned gammel.. 

Hun får time out ved hoveddøren når hun gentagne gange gør noget hun ved hun ikke må feks hvis hun slår

Der er sikkert flere ting men kan ikke komme på dem lige nu

Der er jo heller ingen grund til at bade dem for ofte Viola får ikke bad fordi hun er beskidt.. Men fordi hun falder dejligt til ro ved det, og så blev det en del af vores putterutine. Måske en dag når hun er større, at hun så ikke skal bades så ofte

Man skal jo passe på de små. Og kan godt forstå det, når du selv har haft allergi! Det er ikke spor sjovt.

Og de der faste putteritualer, de virker hihi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.