Et spørgsmål om "religion"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

B&J

• vores dreng fik jeg til at sove i vippestolen også over i sengen det virkede sååå fantastisk.
  • jeg badede ham altid hveranden dag fordi han elskede det
  • bruger aldrig parfume til ham
  • smære ham tit ind i fed crem nu han er snart 2år
  • vi griner pjatter inden vi skal sove og der efter sidder far med ham snakker lidt også er han putte klar.
  • vi spiser altid morgenmad ved sofabordet super dårlig vane men det er hyggeligt vi hyggeputter og spiser morgen mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

twinny

Himmelsmil skriver:

nåe, jamen så er det jo godt nok Se, det vidste jeg ikke engang Faktisk bader vi ham nogle gange kun 1 gang. Det turde jeg bare ikke skrive.. hahahah

hahaah... Hvor er du sjovt. Forstår dig egentlig godt..

Vi bader drengene en gang om ugen... Menmindre de har skidt sig selv op af ryggen og gylpet helt vildt...

Anmeld

13. februar 2012

Ellie79

Min datter på 5 tror stadig at sodavand består af halv vand og halv sodavand, hun beder selv om vand når vi er i byen. Begge unger har meget børneeksem om vinteren og lillebror bader jeg kun en gang og ugen storesøster kun to gange har dårlig samvittighed der men hendes hud går total amok hvis vi bader mere.

Færdes ikke i hjem hvor der ryges, total anti ryger. Alt hvad jeg bruger af sæbe og creme er gennemtestet og parfumefri.

Malte har også sidder hos mig før han selv kunne holde sig..

Anmeld

13. februar 2012

Camilla..

Malik kommer i bad hver dag / hver anden. Nu er vi så lige inde i en periode hvor han ikke gider i bad, og derfor bliver det af og til hver 3 dag..

Malik ved allerede hvor slik skabet er  

Han er snart 2 år og sover stadig i vores seng..

Anmeld

13. februar 2012

Røverdatter

twinny skriver:

hahaah... Hvor er du sjovt. Forstår dig egentlig godt..

Vi bader drengene en gang om ugen... Menmindre de har skidt sig selv op af ryggen og gylpet helt vildt...

haha, ja det er nok egentlig det samme her.. Men elsker dine drenge ikke også at bade? Min søn elsker det, så nogen gange gør jeg det også for at han kan få lidt glæde ud af at tage en slapper i vandet

Anmeld

13. februar 2012

sne190810

Uha.

Min datter får lov til stort set alt. Selvfølgelig alt med måde, men jeg kan meget hurtigt se når jeg er ude blandt folk med børn at jeg sleeet ikke er så stram som nogle andre forældre er.
Og det kan godt være det bider mig i røven senere (tvivler dog), men indtil videre har det kun resultere i jeg har en dejlig, stille og rolig pige som er ganske tryg og glad hver dag. Vi har slet ikke så mange magtkampe, og hygger os en del.

Men jeg vil nu også sige at alle børn er forskellig, og alle familier har forskellige rammer hvor det hele skal passe ind. Så mener ikke der er nogle måder der er rigtige og forkerte at gøre tingene på.  Jeg tænker vel at alle gør sine ting, som det passer ind i deres liv og personlighed.

Vi spiser stort set udelukkende økologisk herhjemme, og det er noget jeg går utroligt meget op i.

Jeg sover stadig sammen med min datter, og hun er 1½ år. Jeg har ingen planer om det skal ændres de næste mange år. Det er både fordi vi bor i en 2værelses, og vi bliver nødt til at dele værelse, men lige så meget fordi jeg også syntes det er knaldhyggeligt at kunne have hende tæt på.

Jeg vuggede og ammede min datter i søvn, indtil hun var 8-9 måneder. Syntes det var ganske hyggeligt, og savner den tid med intimiten og hyggen SÅ meget.

Jeg putter 'kun' min datter i bad en gang om ugen. Hun får dog tit numsebad om aftenen inden nattøj.

Og når ja ... Hun blev passet i 5 dage på Hotel Mormor, da hun var 10 måneder. Jeg skulle på Roskilde Festival, og være vild. Og som den dååååmme mor som jeg er, tog jeg 1½ uge efter Roskilde på Vig festival 3 dage hvor hun bare var hjemme med far og hygge. 
Det var super fedt, dejligt og afslappende at være uden barn for første gang i længere tid af gangen, på Roskilde. Men på Vig festivalen kunne jeg godt mærke at jeg havde fået behovet dækket, og savnede hende en del. Så jeg fik også ret hurtigt pakket mit telt sammen sidste dag på Vig, så jeg kunne komme hjem til min lille krudugle. 

Anmeld

13. februar 2012

sne190810

Gigl skriver:

Jeg lægger også ofte mærke til hele sætninger komme ud af min mund, som kunne have været direkte fra min egen mors mund. 

Åh gud, det samme her.

Haha, jeg tager også tit mig selv i at gøre ting som hun gjorde med mig. Hvis jeg skal forklare noget, eller lege med min datter.

Anmeld

13. februar 2012

Lari

God tråd indimellem kan jeg godt undre mig over mig selv når jeg er fuldstændig hys med nogle "regler" og ser meget stort på andre.

Fx har jeg de første to måneder af min datters liv stort set sovet hver nat med hende oppe i vores seng, hvor hun var mest tryg  - tilgengæld er jeg meget hys med at hun ikke må sove på maven om natten. Skørt

Anmeld

13. februar 2012

Nettemor

Gigl skriver:

Det er faktisk lidt skægt at begynde at tænke over, hvilke ting man egentlig bare gør pr refleks, når det gælder éns børn Som pædagogstud. synes jeg ofte jeg får reflekteret mere eller mindre over min egen måde at være mor på, det kender i nok  

Da min søn var lille gik jeg MEGET op i, at når han sov, så skulle hans hoved ligge på siden - ikke kroppen, hovedet (og var skiftevis den ene og den anden side). Fordi ellers var jeg bange for at han skulle få et fladt baghovede hehe. 

Jeg lægger også ofte mærke til hele sætninger komme ud af min mund, som kunne have været direkte fra min egen mors mund. 

Der er sikkert meget mere, men det var lige hvad jeg kunne tænke mig til lige nu x)

Åh gud ja! Det gør jeg også!  Og det værste er at nogle af de ting jeg siger / gør som min mor gjorde, var noget af det jeg hadede allermest og altid sagde at det ville jeg i hvert fald ALDRIG gøre!!! Men må jo desværre give min mor ret i nogle ting

Anmeld

13. februar 2012

Mumto3

Ingen penauts til børn under 2 år. Den følger jeg slavisk. Har hørt at det er den næst hyppigste dødsårsdag for børn mellem o-2 år i Canada (hvor de spiser meget mere penauts end vi gør i Danmark)

Aldrig lade mit barn ligge alene, ensomsomt og forladt, og græde sig selv i søvn, mens mor sidder inde i stuen og kigger på sekundviseren, for at se hvornår hun må gå ind til sit grædende barn. Jeg er ikke i tvivl om at metode virker! -det har den gjort i århunderede, men jeg er heller ikke itvivl om at det er meget angstfremkaldende for det lille barn at blive forladt og ikke blive trøstet når det er ulykkeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.