Et spørgsmål om "religion"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Himmelsmil skriver:

ahh okay

Så kan jeg godt starte nu. Må jeg spørge hvad i gør når i er ude, fx hos venner eller på café ? eller lignende. Tager du ham så med ud på toilettet eller hvordan?

Det kommer helt an på hvor vi skal hen, er det et sted hvor det er meget besværligt at komme til toilettet såbruger vi bare ble og det er ikke noget problem for knægten, han tisser uden problemer i bleen, dmen han foretrækker at tisse på potte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Valle81

Madam Blå skriver:

Ja, børneopdragelse er efterhånden et spørgsmål om religion - vi tror alle på noget forskelligt

Men hvad er dit, "ej, det gør jeg altså, selvom nogle mener at det ikke er godt"? Og hvilke råd, følger du slavisk? Er det at bade børn for ofte, hoppegynge, vippestole, sove inde/ude, eller noget helt andet?

Det er ikke for at kaste mudder - overhovedet

Jeg bader Viola hver aften.. Og det er jo ikke så godt at bade så små for ofte, siger man.

Hun sidder oppe hos mig, selvom hun er for lille til at sidde, og helst skal bare ligge på maven. Hun sidder også flittigt i vippestolen.

Jeg kunne aldrig finde på, at bruge noget med parfume eller paraber i til hende. Den følger jeg slavisk

Der er sikkert maaange flere - men kom med jeres Ingen dømmer eller bliver dømt på det. Vi gør alle det, som vi mener er bedst for lige præcis vores børn.

Sjov tråd og sjovt at læse:0)

Jamen er er religionen min egen når det kommer til mine børn:0) jeg følger mine instinkter, min snde fornuft, ligger og lytter til mine børn og så er jeg ikke tilhænger af alt det læser sig til alt, sundhedsplejesker, osv. Jeg synes det er vildt at så mange er så uskikket og tror at sp'er er gud og har gude status. Det er jo ikke at jeg kke følger nogle anbefalinger, men jeg mener også at der er alt for stor fokus og hysteri omkring de små babyer.

Nej jeg bruger ikke creme med parabene osv, men det gør jeg vidt muligt heller ikke til mig selv, mine har alle fået grød fra 4 mdr, de er alle flaskebørn, jeg er IKKE sukker forskrækket, de må se tv spille på iPad osv som de lyster så længe de også er aktive i løbet af dagen, hvilket de er i dp, Asta går til gymnastik svømning, vi går dagligt ture osv.

Det er jo svært lige at få ned på skrift:0)

Christina

Anmeld

20. februar 2012

katrine26

God tråd.

Jamen jeg giver min søn rent tøj på HVERDAG når han skal i vuggestue, jeg lader ham smage af min cola uden dårlig samvigtighed, han smager chokolade, chips og andre søde sager vis det står på bordet både hjemme og ude Også selvom han kun er 15 mdr.

Kan godt sidder foran fjernsynet i op til et time med ham vis jeg er træt.

Holder hårdt på at der ikke er parfume og parabene i de creme og shampoo vi bruger til ham.

Katrine26

Anmeld

20. februar 2012

Valle81

katrine26 skriver:

God tråd.

Jamen jeg giver min søn rent tøj på HVERDAG når han skal i vuggestue, jeg lader ham smage af min cola uden dårlig samvigtighed, han smager chokolade, chips og andre søde sager vis det står på bordet både hjemme og ude Også selvom han kun er 15 mdr.

Kan godt sidder foran fjernsynet i op til et time med ham vis jeg er træt.

Holder hårdt på at der ikke er parfume og parabene i de creme og shampoo vi bruger til ham.

Katrine26

Mé like:0)

Anmeld

20. februar 2012

katrine26

Valle81 skriver:

Mé like:0)

.

Katrine26

Anmeld

20. februar 2012

Valle81

katrine26 skriver:

.

Katrine26

Elsker at læse om nogen der minder om mig:0) mine får dk også lov at smage, at få i ny og næ. Nogle gange mere end andre:0

Jeg har det - ups - med at glemme at sætten cola kopis om aftenen og så står anton på snart to der om morgenen og slubrer sig.

Anmeld

20. februar 2012

Holbæktrunten

LunaLykke skriver:

Jeg skifter ikke min datter om natten hvis hun kun har tisset, fordi hun vågner for meget, og det synes jeg er syndt. Ved ikke om man BØR, men jeg gør det altså ikke

Derudover går jeg overhoved ikke på kompromis med parfumer og jeg går ekstremt meget op i rengøring af flasker osv.

Og så sutter jeg hendes sut ren, selvom alle siger, at det må man ikke

Det samme her :0)

Og startede på grød/mos og vælling da knejten var 3 mdr, for han var ved at suge alle kalorierne ud af vores mad...

Han får også nogen gange lov at spise noget af det vi spiser, selvom kan kun er 5 mdr og han ikke må... Han har fx fået lov at få mosede flødekartofler, og smagsprøver på morfars franskbrød og små hapser af kylling/hk kød...

Hvis han er helt umulig en sjælden gang og skriger (ikke græder), tager JEG en timeout... Man bliver så frustreret, for når man så kommer ind ligger ungen bare og griner... Hellere lade ham skrige 2 min, end at komme til at vise sin frustration... Må indrømme jeg ikke er "supermor" der kan rumme mit barn 24/7 når han er træls 

Han får ikke KUN økologisk mad, mest øko, men også ikke-øko. 

Vi har kat, selvom det frarådes når børnene er små

Der ryges ved festlige lejligheder i vores hjem  (og nogen gange er hver dag en fest)

Armen der er så mange ting jo... Kikker man på det hele er jeg sgu nok en ravnemor der ikke burde have barn - hvis man kikker på anbefalingerne...

Anmeld

20. februar 2012

katrine26

Valle81 skriver:

Elsker at læse om nogen der minder om mig:0) mine får dk også lov at smage, at få i ny og næ. Nogle gange mere end andre:0

Jeg har det - ups - med at glemme at sætten cola kopis om aftenen og så står anton på snart to der om morgenen og slubrer sig.

hihihi ja det er også det som tit sker her..at jeg har et glas cola fra om aften ståene på sofabordet som han så når at få fat i..

Katrine26

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.