Et spørgsmål om "religion"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

twinny

LunaLykke skriver:

Jeg skifter ikke min datter om natten hvis hun kun har tisset, fordi hun vågner for meget, og det synes jeg er syndt. Ved ikke om man BØR, men jeg gør det altså ikke

Derudover går jeg overhoved ikke på kompromis med parfumer og jeg går ekstremt meget op i rengøring af flasker osv.

Og så sutter jeg hendes sut ren, selvom alle siger, at det må man ikke

Det gør vi heller ikk.. skifter ble om natten... Men SP sagde til mig, det er fint, hvis de ikk får skiftet den, når de kun har tisset. De er vigtig for dem alt lære forskel på nat og dag....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

twinny

Himmelsmil skriver:

hihihi det lyder hyggeligt hjemme hos jer! 

Jaah.. Det er en fest.. De har heldigvis ikk lavet noget andet i vandet endnu.. Nogle gange har jeg lyst til at lade vær med at skifte vandet, for det er bare en kamp.... jeg kommer tit til at lave badet om 4 gange..

Anmeld

13. februar 2012

Gaia

Vi putter altid på samme måde og til nogenlunde samme tid. Vi er meget strikse med putteritualet, dog er det blødt lidt op det sidste halve år, især hvad angår tidspunkt. Nu kan klokken godt engang imellem blive 20. Men oftest putter vi mellem 19-19.30. Hun sover altid i egen seng på sit værelse.

Vi giver nogle gang hende lidt cola, hvis vi også drikker det. Oftes i en weekend hvor der skal hygges lidt ekstra til maden .

Vi går ind for at lære hende en naturlig omgang og mådeholden overfor slik og søde sager, fremfor at holde hende helt fra det. Det betyder at der på bordet kan stå slik og kage frit til at tage, og hver gang tager hun bare lidt og så gider hun ikke det mere. Tror på at hvis det ikke gøres specielt så gider børnene heller ikke overspise det.  Og derved tror jeg de får et sundt forhold til slik og søde sager. 

Kunne ikke finde på at bruge parfume eller andet kunstigt i den dur til hende.

Bader hende ca. Hver 2-3 dag, hvis hun ikke er grisset til. Hun har ekstrem tør hud så bruger næsten altid babyolie i badet.

Tjaa..bum bum...bruger eller forsøger at bruge den anerkendende pædagogik overfor hende, da den har vist sig at fungerer super fantastisk lige netop til hende.  

Anmeld

13. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Vores søn sover hos os om natten

Han bliver ammet i søvn og kobler sig selv på om natten når det er nødvendigt. Fri mælkebar det virker bedst for os alle.

Han blev fuld ammet til 8 mdr det stadig meget lidt fast føde han får og det han får er 100% hjemmelavet ud fra øko varer.

Babymad der er færdiglavet på glas får han ikke ej heller pulver grød

Vi putter ikke på faste tider vi putter når der er tegn på træthed.

Ingen parfume i vaskemiddel shampoo olie eller cremer til os eller knægten

Vi bruger under INGEN omstændigheder vådservietter.

Det var vist lidt herfra, men min søn er også kun 8 en halv måned, så der kommer nok flere undervejs.

Anmeld

13. februar 2012

Røverdatter

twinny skriver:

Jaah.. Det er en fest.. De har heldigvis ikk lavet noget andet i vandet endnu.. Nogle gange har jeg lyst til at lade vær med at skifte vandet, for det er bare en kamp.... jeg kommer tit til at lave badet om 4 gange..

Men må de ikke også 'svømme' lidt rundt i tissevandet eller er det skadeligt?

Kan godt forstå du overvejer at lade være med at skifte

Anmeld

13. februar 2012

Røverdatter

Vores søn sover hos os om natten

Han bliver ammet i søvn og kobler sig selv på om natten når det er nødvendigt. Fri mælkebar det virker bedst for os alle.

Han blev fuld ammet til 8 mdr det stadig meget lidt fast føde han får og det han får er 100% hjemmelavet ud fra øko varer.

Babymad der er færdiglavet på glas får han ikke ej heller pulver grød

Vi putter ikke på faste tider vi putter når der er tegn på træthed.

Ingen parfume i vaskemiddel shampoo olie eller cremer til os eller knægten

Vi bruger under INGEN omstændigheder vådservietter.

Det var vist lidt herfra, men min søn er også kun 8 en halv måned, så der kommer nok flere undervejs.

Like

Vi bruger også kun Øko, og har også tænkt mig at fuldamme så længe som muligt. Ammer også om natten, i sengen, hvor han også sover det er hyggeligt..

Anmeld

13. februar 2012

ano14316

her er autostolen min helt store synd. han sidder ofte længere end 20 min når vi er ude at handle.jeg er ret hystrrisk med sundhedsstyrelsen anbefalinger, og følger dem så meget at jeg kan mærke andre tænker "slap nu af".

regler jeg følger slavisk: nul parafume, parabener ect. han må ikke sidde i skråstol eller lign. han skal ligge på maven så meget som muligt og det irritere mig helt vildt hvis jeg steder en hel dag hvor det ikke er muligt.

Anmeld

13. februar 2012

twinny

Gaia skriver:

Vi putter altid på samme måde og til nogenlunde samme tid. Vi er meget strikse med putteritualet, dog er det blødt lidt op det sidste halve år, især hvad angår tidspunkt. Nu kan klokken godt engang imellem blive 20. Men oftest putter vi mellem 19-19.30. Hun sover altid i egen seng på sit værelse.

Vi giver nogle gang hende lidt cola, hvis vi også drikker det. Oftes i en weekend hvor der skal hygges lidt ekstra til maden .

Vi går ind for at lære hende en naturlig omgang og mådeholden overfor slik og søde sager, fremfor at holde hende helt fra det. Det betyder at der på bordet kan stå slik og kage frit til at tage, og hver gang tager hun bare lidt og så gider hun ikke det mere. Tror på at hvis det ikke gøres specielt så gider børnene heller ikke overspise det.  Og derved tror jeg de får et sundt forhold til slik og søde sager. 

Kunne ikke finde på at bruge parfume eller andet kunstigt i den dur til hende.

Bader hende ca. Hver 2-3 dag, hvis hun ikke er grisset til. Hun har ekstrem tør hud så bruger næsten altid babyolie i badet.

Tjaa..bum bum...bruger eller forsøger at bruge den anerkendende pædagogik overfor hende, da den har vist sig at fungerer super fantastisk lige netop til hende.  

Havde jeg også tænkt mig at gøre når drengene er gamle nok...

Anmeld

13. februar 2012

twinny

Himmelsmil skriver:

Men må de ikke også 'svømme' lidt rundt i tissevandet eller er det skadeligt?

Kan godt forstå du overvejer at lade være med at skifte

Det ved jeg faktisk ikk om de må... Men jeg har ikk lyst at svømme rundt i mit eget tis.. Så skal drengene heller ikke... Men nogle gang tror jeg ikk at jeg opdager det... Og de er ikk blevet syge endnu...

Anmeld

13. februar 2012

-Sigrid-

Vi går meget op i at folk ikke skal pille ved hende hvis de har for meget nikotin på hænderne - så skal de vaskes! 

Og så ingen varme drikke når man holder hende - forbudt!

Og så skal hun ikke gå på omgang når der er gæster, hun er så opmærksom at hun bliver stresset og gylper (gør hun kun når der sker for meget) og er umulig at få til at falde til ro om aftenen med mindre hun er ved mor eller far - konstant 

Og så skal folk ikke kigge når vi skifter hende 

Jep - vi er lidt småpyldrede, men hellere det når hun er lille, vi har snakket opdragelse når hun bliver ældre, og der er vi begge ret afslappede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.