Et spørgsmål om "religion"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Madam Blå

Gigl skriver:

Det er faktisk lidt skægt at begynde at tænke over, hvilke ting man egentlig bare gør pr refleks, når det gælder éns børn Som pædagogstud. synes jeg ofte jeg får reflekteret mere eller mindre over min egen måde at være mor på, det kender i nok  

Da min søn var lille gik jeg MEGET op i, at når han sov, så skulle hans hoved ligge på siden - ikke kroppen, hovedet (og var skiftevis den ene og den anden side). Fordi ellers var jeg bange for at han skulle få et fladt baghovede hehe. 

Jeg lægger også ofte mærke til hele sætninger komme ud af min mund, som kunne have været direkte fra min egen mors mund. 

Der er sikkert meget mere, men det var lige hvad jeg kunne tænke mig til lige nu x)

Ja, er også pæd.stud - så kender det

Hihi, ja det er også tit at min mor er "på besøg" i de ting, jeg siger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Madam Blå

B&J skriver:

• vores dreng fik jeg til at sove i vippestolen også over i sengen det virkede sååå fantastisk.
  • jeg badede ham altid hveranden dag fordi han elskede det
  • bruger aldrig parfume til ham
  • smære ham tit ind i fed crem nu han er snart 2år
  • vi griner pjatter inden vi skal sove og der efter sidder far med ham snakker lidt også er han putte klar.
  • vi spiser altid morgenmad ved sofabordet super dårlig vane men det er hyggeligt vi hyggeputter og spiser morgen mad

Jeg tror at alle har dårlige vaner Jeg synes det lyder dejligt, at i spiser ve sofabordet, hvis i hygger jer med det

Anmeld

14. februar 2012

Madam Blå

AnjaB skriver:

Min datter på 5 tror stadig at sodavand består af halv vand og halv sodavand, hun beder selv om vand når vi er i byen. Begge unger har meget børneeksem om vinteren og lillebror bader jeg kun en gang og ugen storesøster kun to gange har dårlig samvittighed der men hendes hud går total amok hvis vi bader mere.

Færdes ikke i hjem hvor der ryges, total anti ryger. Alt hvad jeg bruger af sæbe og creme er gennemtestet og parfumefri.

Malte har også sidder hos mig før han selv kunne holde sig..

Hahah Hvor godt Det kan være jeg skulle stjæle den med vand-cola, til når Viola blev større

Anmeld

14. februar 2012

Madam Blå

Malik kommer i bad hver dag / hver anden. Nu er vi så lige inde i en periode hvor han ikke gider i bad, og derfor bliver det af og til hver 3 dag..

Malik ved allerede hvor slik skabet er  

Han er snart 2 år og sover stadig i vores seng..

Man skal da vide, hvor slikskabet er

Anmeld

14. februar 2012

-Sigrid-

Chris86 skriver:

DET hader jeg bare... Kan ik se hvorfor folk ofte stimler rundt om puslebordet osv. for at kigge...! Jeg går heller ik med andre folk på toilet!

Nemlig Jeg har selv gjort det én gang og det var for at se puslebordet - at skifte en ble er lidt privat, i hvert fald ikke en offentlig begivenhed 

Anmeld

14. februar 2012

Filippa & Liva

Madam Blå skriver:

Vi har også haft fast sove rutine i et stykke tid. Og det virker Viola er 3,5 måned, og er rigtig god til at sove for natten.

Lige præcis, det virker fantastisk!

Hvordan ser jeres ud?

Anmeld

14. februar 2012

B&J

Madam Blå skriver:

Jeg tror at alle har dårlige vaner Jeg synes det lyder dejligt, at i spiser ve sofabordet, hvis i hygger jer med det

det gør vi helt klar vi hygger og han spiser godt og ingen problemer så det er nok derfor vi bliver ved med det

Anmeld

14. februar 2012

Københavnermor

LunaLykke skriver:

Jeg skifter ikke min datter om natten hvis hun kun har tisset, fordi hun vågner for meget, og det synes jeg er syndt. Ved ikke om man BØR, men jeg gør det altså ikke

Derudover går jeg overhoved ikke på kompromis med parfumer og jeg går ekstremt meget op i rengøring af flasker osv.

Og så sutter jeg hendes sut ren, selvom alle siger, at det må man ikke

Hvorfor må man ikke det?

Det gør jeg også... 

Anmeld

14. februar 2012

Tona

LunaLykke skriver:

Jeg skifter ikke min datter om natten hvis hun kun har tisset, fordi hun vågner for meget, og det synes jeg er syndt. Ved ikke om man BØR, men jeg gør det altså ikke

Derudover går jeg overhoved ikke på kompromis med parfumer og jeg går ekstremt meget op i rengøring af flasker osv.

Og så sutter jeg hendes sut ren, selvom alle siger, at det må man ikke

Min fremhævning: Sundhedsstyrelsen skriver i deres materiale at man ikke bør skifte bleen om natten hvis det kun er en tisseble  

Anmeld

14. februar 2012

Nettemor

Nu som Moar skriver:

Hvorfor må man ikke det?

Det gør jeg også... 

Fordi de bakterier du har i din mund kan skade barnets tænder selv om de endnu ikke er kommet frem. Og barnet får jo ikke børstet de tænder det ikke har.

Og fordi at barnet kan have noget svamp /trøske som kan smitte den anden vej. Og så fordi at når du sutter den ren tager du jo en masse bakterie. Det optimale er at skylle den. Men har jeg valget mellem at selv sutte den ren eller gi en beskidt sut eller ha et barn der græder fordi det ikke kan få sutten så vælger jeg også klart det første. Hellere mine bakterier end jordbakterier osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.