Et spørgsmål om "religion"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

Maja88

Amandas-mor skriver:

Jeg glemte at nævne:

Jeg tror på at børn skal have opmærksomhed når de giver udtryk for at have brug for det. Så jeg går ofte med Amanda i mine arme eller sidder med hende. Jeg afskyr sætningen: "De skal jo lære at sidde selv også selv om de græder"

Amanda må gerne smage slik og is osv med måde og sjældent, men hun må ikke på nogen måde smage cola eller andet med koffein i.

Jeg eksperimenterer med eliminations-træning.

Jeg mener at seperat mad til børn er noget juks. De skal tilbydes det samme som de voksne og ikke spises af med røde pølser og fritter.

hvad er eliminations træning. hilsen den Pæd studerende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Tona

http://www.white-boucke.com/reviews/ipdanish.html

Faktisk er den korrekte betegnelse: eliminations kommunikation, jeg skrev forkert

Hilsen en forhenværende pædagogmedhjælper  

Anmeld

16. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Amandas-mor skriver:

Ihhh hvor kan jeg godt lide dig. I lyder bare som totalt seje forældre  

Du glemte at nævne det med eliminations-træningen  

Jeg kunne ikke lige huske det hele :-)

Anmeld

18. februar 2012

Røverdatter

Fru Skovrup skriver:

Det er rart med en artsfælde

herhjemme er planen også at jeg vil amme ham til i hvertfald 2 år, lige som who anbefaler, både for hyggens skyld og for ernæringstilskudets skyld

Ja, jeg vil også rigtig gerne amme i ca 2 år Jeg ved bare godt at jeg vil få nogle blikke og min mor vil sikkert synes mærkeligt om det.. Men det gør ingenting, tror nemlig også det skaber et ekstra forhold mellem mor og barn.

Indianerne ammede/ammer ofte deres børn til de er 4 år... Det synes jeg er tankevækkende

Anmeld

19. februar 2012

Skovrup

Himmelsmil skriver:

RSo

Ja, jeg vil også rigtig gerne amme i ca 2 år Jeg ved bare godt at jeg vil få nogle blikke og min mor vil sikkert synes mærkeligt om det.. Men det gør ingenting, tror nemlig også det skaber et ekstra forhold mellem mor og barn.

Indianerne ammede/ammer ofte deres børn til de er 4 år... Det synes jeg er tankevækkende

Ærgeligt at noget så naturligt som amning er blevet fremmetgjort på den måde, tror det er bedst at gøre det mest naturlige, hvilket er at amme sit barn. Ægypterne ammede deres børn til de var 6 vi er desværre kommet langt væk fra det naturlige, som samfund og mennesker i det hele taget.

Anmeld

19. februar 2012

Skovrup

Maja88 skriver:

Det er hvor man introducere potte fra start af og ikke venter til barnet er 3 år.

Hér er et link : http://www.white-boucke.com/reviews/ipdanish.html

Det er en meget naturlig måde at barnet lære hvad det vil sige at skulle lave stort og tisse.

Herhjemme bruger vi det og vores søn er snart 9 mdr og han har ikke lavet stort i bleen fra han var 5 en halv måned.

Kender du ikke det med at du sidder og ser på bebs, og så tænker du:"han er igang med at lave stort eller tisse!" det er så der man sætter den lille på potte og man lære at læse sit barn

Anmeld

19. februar 2012

MelikkazMoar

jeg bader min datter 1-3 gange om ugen.. men altid hvis hun er 'beskidt'

jeg ammer hende i søvn også selvom hun er 8mdr.

jeg tænker ikke så meget over om der er parafume og tilsætninngsstoffer osvosvosv vi min egne produkter .. men melika får de forskellige babymærker der 'rene' jeg går ikke så meget op i det, da jeg aldrig har fejlet noget og mine forædre og bedste forældre har sq heller ik.. og tror ikke man kan blive mere syg af det nu end man kune dengang.. jeg bruger vaskepulver + skylle middel.. selvom jeg ved skyllemiddel bliver til 'fedt' i vores afløb..

det var lige lidt  

Anmeld

19. februar 2012

Røverdatter

Fru Skovrup skriver:

Ærgeligt at noget så naturligt som amning er blevet fremmetgjort på den måde, tror det er bedst at gøre det mest naturlige, hvilket er at amme sit barn. Ægypterne ammede deres børn til de var 6 vi er desværre kommet langt væk fra det naturlige, som samfund og mennesker i det hele taget.

ja det er vi desværre

Men så er det godt at vi kan vælge anderledes hvis vi ønsker, så må andre mennesker (og samfundet) sige hvad de vil

Jeg har længe ønsket at leve et sted hvor man lytter til naturen og hvor man lever efter natur-lov.

Kan få helt ondt i maven over træ-fældning hvis det er for at 'skabe mere plads'.. men det er vist en hel anden snak

For resten, det der pottetræning - er det for sent at starte med min søn som er 4 en halv måned nu, tror du?

Anmeld

19. februar 2012

Skovrup

Himmelsmil skriver:

ja det er vi desværre

Men så er det godt at vi kan vælge anderledes hvis vi ønsker, så må andre mennesker (og samfundet) sige hvad de vil

Jeg har længe ønsket at leve et sted hvor man lytter til naturen og hvor man lever efter natur-lov.

Kan få helt ondt i maven over træ-fældning hvis det er for at 'skabe mere plads'.. men det er vist en hel anden snak

For resten, det der pottetræning - er det for sent at starte med min søn som er 4 en halv måned nu, tror du?

nej slet ikke, det er en god ide at starte inden den lille er fyldt 6 måneder, da den lille så på det tidspunkt har "lært" at det er bleen sådan noget skal foregå. Det er naturligt for en bebs ikke at gøre det der hvor man sover, spiser eller leger, men efter 6 mdr uden træning lære barnet at det er ok at gøre det der, det er derfor det er godt at starte tidligt

Anmeld

19. februar 2012

Røverdatter

Fru Skovrup skriver:

nej slet ikke, det er en god ide at starte inden den lille er fyldt 6 måneder, da den lille så på det tidspunkt har "lært" at det er bleen sådan noget skal foregå. Det er naturligt for en bebs ikke at gøre det der hvor man sover, spiser eller leger, men efter 6 mdr uden træning lære barnet at det er ok at gøre det der, det er derfor det er godt at starte tidligt

ahh okay

Så kan jeg godt starte nu. Må jeg spørge hvad i gør når i er ude, fx hos venner eller på café ? eller lignende. Tager du ham så med ud på toilettet eller hvordan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.