Et spørgsmål om "religion"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.717 visninger
87 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Madam Blå

Ja, børneopdragelse er efterhånden et spørgsmål om religion - vi tror alle på noget forskelligt

Men hvad er dit, "ej, det gør jeg altså, selvom nogle mener at det ikke er godt"? Og hvilke råd, følger du slavisk? Er det at bade børn for ofte, hoppegynge, vippestole, sove inde/ude, eller noget helt andet?

Det er ikke for at kaste mudder - overhovedet

Jeg bader Viola hver aften.. Og det er jo ikke så godt at bade så små for ofte, siger man.

Hun sidder oppe hos mig, selvom hun er for lille til at sidde, og helst skal bare ligge på maven. Hun sidder også flittigt i vippestolen.

Jeg kunne aldrig finde på, at bruge noget med parfume eller paraber i til hende. Den følger jeg slavisk

Der er sikkert maaange flere - men kom med jeres Ingen dømmer eller bliver dømt på det. Vi gør alle det, som vi mener er bedst for lige præcis vores børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Filippa & Liva

Spændende tråd...

Jeg bader Liva hver 3. dag da jeg ikke ser nogle grund til at bade hende oftere så længe hun stadig er så lille.

Jeg kunne heller aldrig finde på at bruge noget der indeholdt parfume/parabener til hende, overhovedet.

Jeg har haft faste soverutiner med hende siden hun var 3 mdr gammel selvom nogle mener det er for tidligt at have faste rutiner når de endnu er så små.

Anmeld

13. februar 2012

Mor til Majbørn

Har ikke født endnu - men jeg er HELT med på den med uparfumerede ting... både creme og vaskepulver.

.... ellers har jeg opdaget, at jeg ikke er med på, hvad man 'må' og 'ikke må'... troede da egentlig småbørn skulle i bad hver dag...

Anmeld

13. februar 2012

Røverdatter

Madam Blå skriver:

Ja, børneopdragelse er efterhånden et spørgsmål om religion - vi tror alle på noget forskelligt

Men hvad er dit, "ej, det gør jeg altså, selvom nogle mener at det ikke er godt"? Og hvilke råd, følger du slavisk? Er det at bade børn for ofte, hoppegynge, vippestole, sove inde/ude, eller noget helt andet?

Det er ikke for at kaste mudder - overhovedet

Jeg bader Viola hver aften.. Og det er jo ikke så godt at bade så små for ofte, siger man.

Hun sidder oppe hos mig, selvom hun er for lille til at sidde, og helst skal bare ligge på maven. Hun sidder også flittigt i vippestolen.

Jeg kunne aldrig finde på, at bruge noget med parfume eller paraber i til hende. Den følger jeg slavisk

Der er sikkert maaange flere - men kom med jeres Ingen dømmer eller bliver dømt på det. Vi gør alle det, som vi mener er bedst for lige præcis vores børn.

God tråd

Jeg gør det samme som dig, sidder med Birk selvom han ikke kan sidde selv endnu.. Vugger ham nogle gange i søvne med voksiposen og jeg bader ham nok 3 gange om ugen, nogle gange kun 2 

jeg giver ham rødt og lilla tøj på, nogle gange har der faktisk også været en smule lyserød i tøjet - uden at det bliver for piget.... hvis man kan kalde det 'uden for religionen'

Bruger absolut ingen parfume eller parabener, men det har jeg nærmest aldrig gjort førhen heller..

Anmeld

13. februar 2012

twinny

Men nogengange sidder i de skråstolen 5 min for meget...  Jeg har super dårlig samvittighed over det. Men jeg trænger nogle gange bare lige til at koble af.. Da de er vågne på forskellige tidspunkter, så man er på fra 7 morgen til 7 aften... Det er hårdt uden pauser.

Men det er også det eneste... der kommer nok flere jo ældre de bliver...

Alt med måde...  

Anmeld

13. februar 2012

Nettemor

Jeg har endnu ikke givet min dreng på snart 2 år rå gulerod uden det har været revet  Jeg ved der er mange i DK der ikke tænker på det / har hørt om det men da jeg boede i Norge hørte jeg at man frarådede det til de var 2 år (mener jeg det var) Pga hårdheden i det. sætter det sig fast så bliver det ikke bare sådan opløst igen. Vindruer uanset hvor små de er bliver ALTID delt i 2. Kan simpelthen ikke glemme den lille dreng der blev kvalt i én Min far synes jeg er pylret. Men jeg er ligeglad. Hellere pylret mor end engle mor..

Min dreng bliver max badet 3 x i ugen. (medmindre han selvfølgelig sviner jeg fuldstændig til eller sådan noget) Har ekstrem børneeksem i familien så tager ingen chancer. 

Men må indrømme at det hænder at sønnen får cola. Ikke meget og ikke ofte. Men han får det. Det samme med slik og kage. Alt med måde..

Anmeld

13. februar 2012

ESV

Fed tråd.. :-)

Jamen jeg bader max Emilie hver anden dag, fordi jeg varallergisk som barn og døjer med hudproblemer idag og det ville jeg gerne undgå for hende. Af samme årsag er der selvfølgelig ingen dårlige ting i det jeg badet hende i og jeg giver gerne MANGE penge for allergi venli madras, dyne og pude. 

Vi har haft fast putte ritual siden hun blev flyttet på eget værelse da hun var halvanden måned gammel.. 

Hun får time out ved hoveddøren når hun gentagne gange gør noget hun ved hun ikke må feks hvis hun slår

Der er sikkert flere ting men kan ikke komme på dem lige nu

Anmeld

13. februar 2012

twinny

Himmelsmil skriver:

God tråd

Jeg gør det samme som dig, sidder med Birk selvom han ikke kan sidde selv endnu.. Vugger ham nogle gange i søvne med voksiposen og jeg bader ham nok 3 gange om ugen, nogle gange kun 2 

jeg giver ham rødt og lilla tøj på, nogle gange har der faktisk også været en smule lyserød i tøjet - uden at det bliver for piget.... hvis man kan kalde det 'uden for religionen'

Bruger absolut ingen parfume eller parabener, men det har jeg nærmest aldrig gjort førhen heller..

De har et naturligt fedtlag som ryger væk hvis man bader for meget. Så det gør ikk noget. Der bliver jo anbefaldet 1 til 2 gange om ugen.

Anmeld

13. februar 2012

Røverdatter

twinny skriver:

De har et naturligt fedtlag som ryger væk hvis man bader for meget. Så det gør ikk noget. Der bliver jo anbefaldet 1 til 2 gange om ugen.

nåe, jamen så er det jo godt nok Se, det vidste jeg ikke engang Faktisk bader vi ham nogle gange kun 1 gang. Det turde jeg bare ikke skrive.. hahahah

Anmeld

13. februar 2012

DitteFisk

Det er faktisk lidt skægt at begynde at tænke over, hvilke ting man egentlig bare gør pr refleks, når det gælder éns børn Som pædagogstud. synes jeg ofte jeg får reflekteret mere eller mindre over min egen måde at være mor på, det kender i nok  

Da min søn var lille gik jeg MEGET op i, at når han sov, så skulle hans hoved ligge på siden - ikke kroppen, hovedet (og var skiftevis den ene og den anden side). Fordi ellers var jeg bange for at han skulle få et fladt baghovede hehe. 

Jeg lægger også ofte mærke til hele sætninger komme ud af min mund, som kunne have været direkte fra min egen mors mund. 

Der er sikkert meget mere, men det var lige hvad jeg kunne tænke mig til lige nu x)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.