Et spørgsmål om "religion"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Nettemor

Madam Blå skriver:

Det havde jeg ikke tænkt på!

Tror også, at Viola får cola og slik.. Det får vi nemlig her hjemme ind i mellem. Men håber da, at jeg kan vente til hun sover. Men hun skal da have det somme tider, synes jeg

Tror der er rigtig mange der ikke har tænkt på det. Men det vender sig i mig hver gang jeg ser det. Men kan jo ikke gå og irettesætte folk og /eller oplyse dem om hvad jeg synes. Det er jo deres eget valg hvilke ting de bruger. Ville nemlig selv blive pænt irriteret hvis der var nogen der bestemte at min søn ikke måtte få et stykke kage til en fødselsdag eller sådan noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Mette.

Jeg har endnu ikke givet min dreng på snart 2 år rå gulerod uden det har været revet  Jeg ved der er mange i DK der ikke tænker på det / har hørt om det men da jeg boede i Norge hørte jeg at man frarådede det til de var 2 år (mener jeg det var) Pga hårdheden i det. sætter det sig fast så bliver det ikke bare sådan opløst igen. Vindruer uanset hvor små de er bliver ALTID delt i 2. Kan simpelthen ikke glemme den lille dreng der blev kvalt i én Min far synes jeg er pylret. Men jeg er ligeglad. Hellere pylret mor end engle mor..

Min dreng bliver max badet 3 x i ugen. (medmindre han selvfølgelig sviner jeg fuldstændig til eller sådan noget) Har ekstrem børneeksem i familien så tager ingen chancer. 

Men må indrømme at det hænder at sønnen får cola. Ikke meget og ikke ofte. Men han får det. Det samme med slik og kage. Alt med måde..

Jeg er med på alle de punkter du nævner, undtaget badet, så den får bare lige  herfra.

Anmeld

14. februar 2012

MortilCilas

Madam Blå skriver:

Ja, børneopdragelse er efterhånden et spørgsmål om religion - vi tror alle på noget forskelligt

Men hvad er dit, "ej, det gør jeg altså, selvom nogle mener at det ikke er godt"? Og hvilke råd, følger du slavisk? Er det at bade børn for ofte, hoppegynge, vippestole, sove inde/ude, eller noget helt andet?

Det er ikke for at kaste mudder - overhovedet

Jeg bader Viola hver aften.. Og det er jo ikke så godt at bade så små for ofte, siger man.

Hun sidder oppe hos mig, selvom hun er for lille til at sidde, og helst skal bare ligge på maven. Hun sidder også flittigt i vippestolen.

Jeg kunne aldrig finde på, at bruge noget med parfume eller paraber i til hende. Den følger jeg slavisk

Der er sikkert maaange flere - men kom med jeres Ingen dømmer eller bliver dømt på det. Vi gør alle det, som vi mener er bedst for lige præcis vores børn.

Jeg er ret hellig hvad det angår, tror jeg

Her var det kun vippestol når jeg var i bad (hvis han ikke sov) eller laved mad, og højest 30 min.

Han kom så i bad hver aften, indtil han fik astma eksem, grundet nogle helt andre ting, så højest hver anden da og kun brusebad (han kommer dog i karbad af og til)

Han bliver  kun smurt med cremer uden parfume og kommer ikke i sæbe bad. (han er 1år)

Hans mad bliver ikke most, og får kvarte stykker rugbrød, trods han kun har 2 tænder.

Også får han ikke slik!

Anmeld

14. februar 2012

lycly

Amandas-mor skriver:

SSuSupSupe

Min fremhævning: Sundhedsstyrelsen skriver i deres materiale at man ikke bør skifte bleen om natten hvis det kun er en tisseble  

Super!

Anmeld

14. februar 2012

lycly

Nu som Moar skriver:

Hvorfor må man ikke det?

Det gør jeg også... 

Det med sutten ? Noget med at man har bakterier i sin mund og de kan få svamp eller sådan af det. Har dog aldrig oplevet hverken at min datter har haft det, eller andre babyer, selvom at mange gør det

Anmeld

15. februar 2012

Københavnermor

LunaLykke skriver:

Det med sutten ? Noget med at man har bakterier i sin mund og de kan få svamp eller sådan af det. Har dog aldrig oplevet hverken at min datter har haft det, eller andre babyer, selvom at mange gør det

Nå okay!  Det anede jeg ikke.. 

Det må jeg lige prøve at begrænse så.. Troede bare at det gjorde man da bare.. 

Anmeld

15. februar 2012

Tona

Madam Blå skriver:

Ja, børneopdragelse er efterhånden et spørgsmål om religion - vi tror alle på noget forskelligt

Men hvad er dit, "ej, det gør jeg altså, selvom nogle mener at det ikke er godt"? Og hvilke råd, følger du slavisk? Er det at bade børn for ofte, hoppegynge, vippestole, sove inde/ude, eller noget helt andet?

Det er ikke for at kaste mudder - overhovedet

Jeg bader Viola hver aften.. Og det er jo ikke så godt at bade så små for ofte, siger man.

Hun sidder oppe hos mig, selvom hun er for lille til at sidde, og helst skal bare ligge på maven. Hun sidder også flittigt i vippestolen.

Jeg kunne aldrig finde på, at bruge noget med parfume eller paraber i til hende. Den følger jeg slavisk

Der er sikkert maaange flere - men kom med jeres Ingen dømmer eller bliver dømt på det. Vi gør alle det, som vi mener er bedst for lige præcis vores børn.

Min datter sover indenfor i sin seng, fordi jeg tror på at det er bedst sådan.

Jeg er nærmest komplet ligeglad med drenge og pige farver. Amanda ser fantastisk ud i både blå og grøn osv  

Til gengæld er jeg kompelt hysterisk med at overholde alt det der med at undgå kemi og alt er svanemærket osv.

Anmeld

15. februar 2012

Tona

Fru Skovrup skriver:

Vores søn sover hos os om natten

Han bliver ammet i søvn og kobler sig selv på om natten når det er nødvendigt. Fri mælkebar det virker bedst for os alle.

Han blev fuld ammet til 8 mdr det stadig meget lidt fast føde han får og det han får er 100% hjemmelavet ud fra øko varer.

Babymad der er færdiglavet på glas får han ikke ej heller pulver grød

Vi putter ikke på faste tider vi putter når der er tegn på træthed.

Ingen parfume i vaskemiddel shampoo olie eller cremer til os eller knægten

Vi bruger under INGEN omstændigheder vådservietter.

Det var vist lidt herfra, men min søn er også kun 8 en halv måned, så der kommer nok flere undervejs.

Ihhh hvor kan jeg godt lide dig. I lyder bare som totalt seje forældre  

Du glemte at nævne det med eliminations-træningen  

Anmeld

15. februar 2012

Maja88

Puha...

jeg har nu nok mange flere ting som jeg ikke gør- selvom andre synes det er ok....

kunne aldrig finde på at bruge bumbostol/skråstol

Bruger ikke sådan en gå vogn de kan sidde i... eller hoppegynge...

min datter er 11 måneder og får ikke ting som relaterer til slik... kage...pandekager.... usundt....osv

Jeg tænker ikke over parabener osv... bruger dem nok tror jeg...

hun har lagt på gulvet fra start af.. MEGET på maven... og gir pote den dag i dag...

Og så er jeg total ANTI ryger.. omkring mit barn...

pyldrer ikke om hende.. hun skal have lov til at slå sig- for så at blive trøstet

puha var vist noget af det.

Anmeld

15. februar 2012

Tona

Amandas-mor skriver:

Min datter sover indenfor i sin seng, fordi jeg tror på at det er bedst sådan.

Jeg er nærmest komplet ligeglad med drenge og pige farver. Amanda ser fantastisk ud i både blå og grøn osv  

Til gengæld er jeg kompelt hysterisk med at overholde alt det der med at undgå kemi og alt er svanemærket osv.

Jeg glemte at nævne:

Jeg tror på at børn skal have opmærksomhed når de giver udtryk for at have brug for det. Så jeg går ofte med Amanda i mine arme eller sidder med hende. Jeg afskyr sætningen: "De skal jo lære at sidde selv også selv om de græder"

Amanda må gerne smage slik og is osv med måde og sjældent, men hun må ikke på nogen måde smage cola eller andet med koffein i.

Jeg eksperimenterer med eliminations-træning.

Jeg mener at seperat mad til børn er noget juks. De skal tilbydes det samme som de voksne og ikke spises af med røde pølser og fritter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.