merichs skriver:
Vores datter er knap 16 mdr og mange har spurgt om vi snart skal igang med nr 2. Vi har da snakket om at vi skal have en mere, bare ikke endnu.
Når folk har spurgt til baby nr 2, har jeg nogle gange svaret (mest pga irritation): Vi skal ikke have flere.
Men det svar kan da få nogle til at himle op: Hun skal da ikke være ENEBARN?!?!?!
Og så kan jeg jo ikke lade være med at tænke: Hvad er der galt i at være enebarn?
Jeg kan ikke selv se problemet, der er vel fordele og ulemper ved alt?
Jeg tror ikke nødvendigvis, at der er noget galt med at være enebarn. Jeg har altid været fast besluttet på at skulle have flere børn, mindst to og gerne 3.
Hovedårsagen har været min far, der er enebarn, og samtidig har en meget lille familie, ingen kontakt med sin mors side og ingen fætre/kusiner på sin fars side, så i dag hvor både min farmor og farfar og min farfars søskende er væk, er der ingen tilbage at dele minder og historier med, og det er svært for ham til tider.
Selv er jeg nr. 1 ud af 3 og har haft stor gavn af mine søskende ift. f.eks. kriser, glæder og ikke mindst mine børn, der forguder sin moster, morbror og faster.
Jeg har selv fået spørgsmålet mange gange, efter jeg fik nr. 1. Nu hvor jeg har fået nr. 2, og har en af hvert køn, lyder kommentaren så "så skal I da ikke have flere, nu hvor I har en af hver!" - og det tisser mig lige så meget af... Det er da ikke pga. kønnet jeg vil have nr. 3! Så tror bare aldrig rigtig, at det stopper