Er det så slemt kun at have 1 barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.304 visninger
71 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

merichs

Vores datter er knap 16 mdr og mange har spurgt om vi snart skal igang med nr 2. Vi har da snakket om at vi skal have en mere, bare ikke endnu.

Når folk har spurgt til baby nr 2, har jeg nogle gange svaret (mest pga irritation): Vi skal ikke have flere.

Men det svar kan da få nogle til at himle op: Hun skal da ikke være ENEBARN?!?!?!

Og så kan jeg jo ikke lade være med at tænke: Hvad er der galt i at være enebarn?

Jeg kan ikke selv se problemet, der er vel fordele og ulemper ved alt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Clisolka

merichs skriver:

Vores datter er knap 16 mdr og mange har spurgt om vi snart skal igang med nr 2. Vi har da snakket om at vi skal have en mere, bare ikke endnu.

Når folk har spurgt til baby nr 2, har jeg nogle gange svaret (mest pga irritation): Vi skal ikke have flere.

Men det svar kan da få nogle til at himle op: Hun skal da ikke være ENEBARN?!?!?!

Og så kan jeg jo ikke lade være med at tænke: Hvad er der galt i at være enebarn?

Jeg har det på samme måde som dig - jeg har det fint med kun Isabella. Jeg kan ikke lige overskue endnu en graviditet pt.  Så snart hun begyndte at gå kom kommentaren: "så er det tid til lillebror/søster!"... Nej, det skal vi da nok selv bestemme  Ja, vi har snakket om en til, men det hele skal lige gå op først 

Så når folk spørger siger vi konsekvent et halvt år 

Anmeld

27. januar 2012

Fenja09

Jeg tror nogle gange at det kan være ret ensomt at være enebarn, ikke når man er barn, men når man bliver ældre og forældrene dør. Det er selvfølgelig langt ude i fremtiden, men personligt vil jeg meget gerne at vores Alberte får søskende. Hvis vi kan - det er jo slet ikke sikkert, at man kan få mere end det ene barn og så skal man selvfølgelig være taknemmelig over, at man har været så heldig at få et.

Der kan være mange årsager til, at folk ikke får mere end et barn, men tror da faktisk at de fleste familier får mere end et barn.

Jeg vil da også meget gerne når jeg bliver ældre have en masse børnebørn - en stor familie og det kræver jo, at jeg selv laver nogle børn

Men jeg vil ikke sige, at det er slemt kun at have et barn - det er helt op til folk selv at bestemme.

/Fenja

Anmeld

27. januar 2012

Kvist

Jeg kan ikke forestille mig ikke at skulle opleve en graviditet igen, og det dejligste når man lige har født og ligger med en helt lille ny..

Anmeld

27. januar 2012

merichs

Babymor2010 skriver:

Jeg har det på samme måde som dig - jeg har det fint med kun Isabella. Jeg kan ikke lige overskue endnu en graviditet pt.  Så snart hun begyndte at gå kom kommentaren: "så er det tid til lillebror/søster!"... Nej, det skal vi da nok selv bestemme  Ja, vi har snakket om en til, men det hele skal lige gå op først 

Så når folk spørger siger vi konsekvent et halvt år 

Vi regner da med at skulle have en mere, måske endda 2, bare ikke lige nu. Undrer mig bare over hvorfor det er så "slemt" med enebørn

Anmeld

27. januar 2012

merichs

Fenja09 skriver:

Jeg tror nogle gange at det kan være ret ensomt at være enebarn, ikke når man er barn, men når man bliver ældre og forældrene dør. Det er selvfølgelig langt ude i fremtiden, men personligt vil jeg meget gerne at vores Alberte får søskende. Hvis vi kan - det er jo slet ikke sikkert, at man kan få mere end det ene barn og så skal man selvfølgelig være taknemmelig over, at man har været så heldig at få et.

Der kan være mange årsager til, at folk ikke får mere end et barn, men tror da faktisk at de fleste familier får mere end et barn.

Jeg vil da også meget gerne når jeg bliver ældre have en masse børnebørn - en stor familie og det kræver jo, at jeg selv laver nogle børn

Men jeg vil ikke sige, at det er slemt kun at have et barn - det er helt op til folk selv at bestemme.

/Fenja

Ja hvis der skal børnebørn til, må man jo selv yde lidt

Anmeld

27. januar 2012

Ka+Ma=Be

Orrk! Den får vi også hele tiden!   Men det er fordi alle ved, at jeg kun vil have et barn. Så jeg hører også for det hele tiden.

Jeg er selv enebarn og har elsket det! Jeg har meget svært ved at sætte mig ind i det at have søskende og skulle "dele" sine forældre.

Og så har jeg da "frygten" for, om man tilsidesætter sit barn for en baby  (Jeg siger ikke at andre gør, men at jeg er bange for om jeg ville gøre det)

Men ja, du har jo ret. Der er nok fordele og ulemper ved begge løsninger!

Anmeld

27. januar 2012

Mira0911

merichs skriver:

Jeg kender det for godt... Nogle har bare for travlt med at man skal have flere børn... 

da folk spurgte os sagde vi også at vi skulle ikke have flere... "EJ Julie skal da ikke være enebarn, det er da synd" 

Jeg kunne dreje halsen på mange når de sagde sådan... 

Anmeld

27. januar 2012

enrigtigfar?

merichs skriver:

Kort svar - nej!

Der er intet galt i "kun" at vil ha et barn. Jeg kan få lange løg af folks meninger om hvor synd det er for børn ikke at få søskende - det er noget pjat!!

Der er i min bog ingen grund til at tale om fordele og ulemper ved et eller flere børn - det er i sidste ende hvad vi som forældre gør.

Så har i lyst/råderum (både følelsesmæssigt og økonomisk) til at få en mere - så gør det - indtil I er parate, så bed alle om at holde deres k**t.

Anmeld

27. januar 2012

Clisolka

merichs skriver:

Vi regner da med at skulle have en mere, måske endda 2, bare ikke lige nu. Undrer mig bare over hvorfor det er så "slemt" med enebørn

Vi regner også med at skulle have en til på et tidspunkt, men ja, det er som om det er helt vildt forfærdeligt kun at skulle have en 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.