Er det så slemt kun at have 1 barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2012

Sørens

merichs skriver:

Vores datter er knap 16 mdr og mange har spurgt om vi snart skal igang med nr 2. Vi har da snakket om at vi skal have en mere, bare ikke endnu.

Når folk har spurgt til baby nr 2, har jeg nogle gange svaret (mest pga irritation): Vi skal ikke have flere.

Men det svar kan da få nogle til at himle op: Hun skal da ikke være ENEBARN?!?!?!

Og så kan jeg jo ikke lade være med at tænke: Hvad er der galt i at være enebarn?

Jeg kan ikke selv se problemet, der er vel fordele og ulemper ved alt?

Jeg er 35år og har lige været SÅ heldig efter lang tids hjælp (IUI D) at blive gravid med vores første barn. Og allerede nu spørger folk om vi så ikke skal have nr.2 med det samme?

Men for det første har det taget MEGA lang tid og blod,sved og tårer (og cirka 13000kr) at få den første og for det andet bliver jeg jo 36 inden barnet bliver født sååå.........

Men jeg vil også sige at det økonomiske ved kun at have 1 barn også tiltaler mig meget og det der med at barnet skulle blive "forkælet" det er da klart op til forældrene opdragelsesevner!!

1 barn JATAK!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Munder

Jeg er mor til en datter på 5½ år. 

Egoistisk behøver jeg slet ikke flere børn. Jeg elsker min datter, og nyder hun er blevet så stor nu, at hun er meget mere selvstændig.

Der hvor jeg tænker mest over vores valg er mht. når vi bliver gamle (eller ikke er her mere). Der tror jeg det ville være rart for hende med en bror/søster at dele "byrden"/minderne med.

Jeg må indrømme, at jeg er træt af generaliseringen af enebørn. Min datter er velopdragen, og absolut ingen møjunge!!! 

Jeg er også træt af omverdenens spørgsmål om vi ikke skal have flere. Det er så vidt jeg ved min mand og jeg der træffer det valg, og ingen andre - så det ville altså være rart hvis alle andre blandede sig uden om (med mindre jeg selv bringer emnet på banen)

I min verden er det lige så irriterende som de vink og sigende bemærkninger der var inden vi fik hende - "hmmm, skal I ikke snart til at have nogle børn" 

Jeg ville ønske, at folk ville tænke lidt mere over de her ting, for det kan være sårende!

Dorte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.