konkurrencen om at sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

K&S

Holbæktrunten skriver:

Ku du så ik starte en ny, og bede om god tone? Og droppe det der "lære" det er det der tricker folk (lidt mig incl )

Jeg synes måske også at tråden her gik lidt over gevind, men er faktisk meget interesseret i at høre om dine erfaringer... 

Og det tror jeg de er andre der også er...

Jeg ville også gerne dele mine erfaringer (har faktisk lige gjort det i den anden sove igennem tråd). Nogen synes at det er helt grotesk at jeg lægger en stofble over hovedet på Noah når han skal sove, men det er det der VIRKER, og alternativet er rigtig kedeligt - for ham, ikke for mig...

Anton har altid sove med en "nusseklud" (bamseklud) og han ligger den SELV over hovedet nu, hvor han er 16 måneder  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

dorthemus

K&S skriver:

"Skægt" - min svigermor har helt sikkert også mange meninger om, hvordan vi kan få Anton til at sove til længere end klokken 5

Uh kl 5 Jeg NÆGTER at stå op før efter kl 6...alt inden da er nat!!!! Hvis Runa vågner (hun sover sammen med mig) så snakker jeg ikke til hende. Lægger hende bare ned igen og igen. Så plejer hun at falde i søvn igen

Anmeld

7. december 2011

Zeus

chael skriver:

Ja det er det "hun" (jeg) mener.

Jeg overfodre heller ikke min søn. Har får reglmæssig mad, hver 3-4 time.

Nu ved jeg ikke om jeg helt har misforstået noget..

Når du skriver sover igennem.. Mener du så, sover hele natten uden at vågne, eller sover hele natten - men spiser stadig et par gange - og sover så videre bagefter

Anmeld

7. december 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Nu ved jeg ikke om jeg helt har misforstået noget..

Når du skriver sover igennem.. Mener du så, sover hele natten uden at vågne, eller sover hele natten - men spiser stadig et par gange - og sover så videre bagefter

Kan vi ikke lige trække vejret og tælle til 10 de damer? Eller 100 hvis nødvendigt :-)

Anmeld

7. december 2011

K&S

dorthemus skriver:

Uh kl 5 Jeg NÆGTER at stå op før efter kl 6...alt inden da er nat!!!! Hvis Runa vågner (hun sover sammen med mig) så snakker jeg ikke til hende. Lægger hende bare ned igen og igen. Så plejer hun at falde i søvn igen

Jeg har den sidste uges tid sovet på en madras ved siden af Antons seng (er gået derind første gang, han giver lyd fra sig) for at skulle lære ham at sove længere, men han vågner altid i et skrig, fordi han drømmer (er både mit og SP´s bud).

Den 1. gang kan jeg sagtens ligge ham ned igen, men derefter bliver han STIKTOSSET og kan dirre af raseri indtil vi står op - han har endda fået lov at skrige i 1½ time (hvor jeg selvfølgelig har været inde og ligge ham ned m.m.), men han giver ikke op...!

Vi havde succesoplevelser 1. + 2. dag hvor han han hhv. først stop op klokken 05.30 + 05.50 - men så fik han MØB og asmatisk bronkitis, så nænner ikke at være lige så hård, fordi han hiver sig i ørerne, når han skriger

Men håber at besøget hos ørelæge på fredag kan hjælpe til en løsning på det problem

Har du nogen gode sove-råd? Det fungerer ikke at tage ham ind i vores seng, for der tror han bare, vi skal lege  

Anmeld

7. december 2011

Holbæktrunten

K&S skriver:

Anton har altid sove med en "nusseklud" (bamseklud) og han ligger den SELV over hovedet nu, hvor han er 16 måneder  

Det er genialt! 

Jeg prøvede det første gang fordi at Noah SLET ikke ville sove, selvom øjnene rullede rundt i hovedet på ham-verden var bare alt for spændende.

Hver gang han faldt hen, vågnede han med et spjæt og blev smadder forskrækket... 

Tilsidst gav jeg ham stofbleen over hovedet for at minimere stimuli og dermed den spændende omverden - og det virkede over al forventning. I dag er det et ritual, han elsker sin stofbe, og er også som din, begyndt at putte med den på eget initiativ...

Stofbleen giver ham ro og tryghed, det er en rutine og det er fantastisk med små børn der i forvejen har nok at forholde sig til mens de udforsker den store verden 

Anmeld

7. december 2011

Zeus

Anonym skriver:

Kan vi ikke lige trække vejret og tælle til 10 de damer? Eller 100 hvis nødvendigt :-)

Det ér virkelig fordi jeg tror jeg har misforstået hende

Anmeld

7. december 2011

K&S

Holbæktrunten skriver:

Det er genialt! 

Jeg prøvede det første gang fordi at Noah SLET ikke ville sove, selvom øjnene rullede rundt i hovedet på ham-verden var bare alt for spændende.

Hver gang han faldt hen, vågnede han med et spjæt og blev smadder forskrækket... 

Tilsidst gav jeg ham stofbleen over hovedet for at minimere stimuli og dermed den spændende omverden - og det virkede over al forventning. I dag er det et ritual, han elsker sin stofbe, og er også som din, begyndt at putte med den på eget initiativ...

Stofbleen giver ham ro og tryghed, det er en rutine og det er fantastisk med små børn der i forvejen har nok at forholde sig til mens de udforsker den store verden 

Anmeld

7. december 2011

dorthemus

K&S skriver:

Jeg har den sidste uges tid sovet på en madras ved siden af Antons seng (er gået derind første gang, han giver lyd fra sig) for at skulle lære ham at sove længere, men han vågner altid i et skrig, fordi han drømmer (er både mit og SP´s bud).

Den 1. gang kan jeg sagtens ligge ham ned igen, men derefter bliver han STIKTOSSET og kan dirre af raseri indtil vi står op - han har endda fået lov at skrige i 1½ time (hvor jeg selvfølgelig har været inde og ligge ham ned m.m.), men han giver ikke op...!

Vi havde succesoplevelser 1. + 2. dag hvor han han hhv. først stop op klokken 05.30 + 05.50 - men så fik han MØB og asmatisk bronkitis, så nænner ikke at være lige så hård, fordi han hiver sig i ørerne, når han skriger

Men håber at besøget hos ørelæge på fredag kan hjælpe til en løsning på det problem

Har du nogen gode sove-råd? Det fungerer ikke at tage ham ind i vores seng, for der tror han bare, vi skal lege  

Ej hvor træls! Men tror altså at besøg hos ørelæge kan føre noget godt med sig. Måske han skal have dræn? Tror desværre ikke jeg kan "lære" dig noget for Runa og jeg har altid sovet sammen. Hun blir altid puttet i sin egen seng menkommer som regel ind til mig i løbet af aftenen/natten. Hun har dog også nætter hvor hun sover hele natten hos sig selv, men i øjeblikket har hun brug for ekstra tryghed. Hun lægger sig ned og sover...ingen pis, men har jo så også været vant til det siden hun blev født.

Anmeld

7. december 2011

Tulle28

K&S skriver:

Hvor gammel er han? Vi har haft en laaaaang periode, fra 13-16 mdr. ca., hvor vores datter stod heeeeelt vildt tidligt op - mellem 4.00 og 5.00. Det eneste der virkede her, var at stå op. Og gå tidligt i seng:-) Vores venners dreng og den dreng, vores datter blev passet sammen med i dagplejen gjorde det samme, og de er jævnaldrende. Tænker om det bare er en fase mange børn skal igennem? Ja det var ikke just opmuntrende, sorry:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.