konkurrencen om at sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

chael

Hasselnødden skriver:

Forhåbentligt.

Ja det er det "hun" (jeg) mener.

Jeg overfodre heller ikke min søn. Har får reglmæssig mad, hver 3-4 time.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

chael

dorthemus skriver:

Jeg har skam også været fast besluttet Jeg har jo altid været alene med min datter og det har været psykopathårdt om natten at skulle afbrydes i søvnen når man står med ansvaret alene. Tror bare der er forskel på børn og måske også forskel på om man fuldammer eller giver flaske

Jeg har både fuldammet og givet flaske. Ikke til samme barn!! Men har erfaringer fra begge metoder.

*Camilla

Anmeld

7. december 2011

chael

Holbæktrunten skriver:

Undskyld hvis spørgsmålet er blevet stillet og besvaret senere i debatten - Men hvordan hulen "lærer" man et spædbarn at sove igennem (uden det lider overlast)???

Jeg vil gerne svare på hvordan JEG har gjort.

Men ikke i denne tråd, da den er så temlig negativ og langt ude!!

*Camilla

Anmeld

7. december 2011

Hasselnødden

chael skriver:

Ja det er det "hun" (jeg) mener.

Jeg overfodre heller ikke min søn. Har får reglmæssig mad, hver 3-4 time.

Anmeld

7. december 2011

dorthemus

K&S skriver:

Jeg er målløs...! Det ville jeg ALDRIG kunne gøre, men måske holdningen "bare" var en anden dengang?

Det tror jeg min mor og jeg har haft flere af den slags meningsudvekslinger Men herregud hun er også sidst i 70'erne.

Anmeld

7. december 2011

chael

chael skriver:

Ej, stop dog.

Igen bliver der tillagt ting jeg på ingen måde har skrevet!!!

Mine børn får mad når de beder om det.

De første 3-4 uger, der kunne de godt vågne om natten og fik mad, de blev det ikke nægtet.

Og vågner min sn i nat kl. 2 og vil have mad, så springer jeg ud som det første og laver det. Deres behov bliver tilset som noget af det første og jeg har ikke bestemt de skal sove 7 timer i stræk.

Så lad være med at skriv imellem linierne at jeg behovs udsætter mine unger for at få min nattesøvn. For sådan er det slet ikke.

*Camilla

De har tilmed været oppe 3 gange om natten. Blevet ammet hele natten osv. Da de var få uger gamle.

Jeg har været oppe hele nætter, fordi de ikke kunne finde ro.

Anmeld

7. december 2011

K&S

dorthemus skriver:

Det tror jeg min mor og jeg har haft flere af den slags meningsudvekslinger Men herregud hun er også sidst i 70'erne.

"Skægt" - min svigermor har helt sikkert også mange meninger om, hvordan vi kan få Anton til at sove til længere end klokken 5

Anmeld

7. december 2011

Holbæktrunten

chael skriver:

Jeg vil gerne svare på hvordan JEG har gjort.

Men ikke i denne tråd, da den er så temlig negativ og langt ude!!

*Camilla

Ku du så ik starte en ny, og bede om god tone? Og droppe det der "lære" det er det der tricker folk (lidt mig incl )

Jeg synes måske også at tråden her gik lidt over gevind, men er faktisk meget interesseret i at høre om dine erfaringer... 

Og det tror jeg de er andre der også er...

Jeg ville også gerne dele mine erfaringer (har faktisk lige gjort det i den anden sove igennem tråd). Nogen synes at det er helt grotesk at jeg lægger en stofble over hovedet på Noah når han skal sove, men det er det der VIRKER, og alternativet er rigtig kedeligt - for ham, ikke for mig...

Anmeld

7. december 2011

K&S

chael skriver:

De har tilmed været oppe 3 gange om natten. Blevet ammet hele natten osv. Da de var få uger gamle.

Jeg har været oppe hele nætter, fordi de ikke kunne finde ro.

Jeg synes ikke, du behøver forsvare dig selv mere - andres opfattelse af dit indlæg må stå for egen regning

Anmeld

7. december 2011

Zeus

chael skriver:

Jamen selvfølgelig går jeg i forsvar.

Folk tror ting om mig der sket ikke passer.

Og JA, ordet "lære", var nok et temlig uheldigt ord at bruge, og jeg har til dels nok også været heldig.

Har snakket med min sp om det. Og hun sagde at de små også kan mærke hvis man er fast besluttet på noget. Og jeg har været fast besluttet på at nat er nat. Og dermed ikke sagt de ikke får mad. Det jeg overhovedet ike skrevet nogen steder.

At det får "alermklokkerne" til at ringe, come on. Jeg er mor til 3 børn. De er sunde raske, glade, velafblanceret og har ammet dem og tilmed den ene i 5 mdr uden andet mad end min mælk.

Jeg sætter aldrig mine behov før mine børn. Og hvis min baby sover fra 23/00 til 7 morgen, så vækker jeg ham altså ikke. Tilgengæld er hand mad klar så snart han slår øjnene op og han får mad, ligger og pludre og smiler til mig.

Hild kæft jeg blir mule, når jeg bliver misforstået.

Og det bliver virkelig taget ilde op.

*Camilla

Jeg tror det meste af indlægget er møntet på mig, så jeg tillader mig lige at svare

Jeg har skam også været fast besluttet på at nat var nat, men derfor blev der stadig vendt op og ned på tingene konstant. Vi har ikke ligget og hyggesnakket med Cajsa kl.03 om natten, men derimod haft dæmpet eller helt slukket lys, ligesom der ikke foregik andet end amning og en ren ble, men det sov hun da ikke igennem af.. Jeg tror simpelthen ikke på, at man bare får et spædbarn på 3 uger til at sove igennem hele natten, kun ved at være beslutsom - så er man bare overdrevet heldig!

Du får det til at lyde som om, at hvis man bare er beslutsom nok, så kan man få alle spædbørnt til at sove igennem, og det kan jeg godt forstå får folk op i det røde felt, inkl mig selv.. Cajsa skreg hver eneste nat fra kl.02 og de næste mange timer. 2 timer hvis vi var heldige, 6-7 timer hvis vi var uheldige.. Men vi var måske bare ikke beslutsomme nok? Da det endelig stilnede af da hun var omkring de 2-3 mdr, vågnede hun stadig hver anden time og var sulten.. Var vi igen ikke beslutsomme nok, eller var mit barn bare sulten?

Eller når Isabella vågnede hver halve time, var jeg heller ikke beslutsom nok der?

Jeg tror ikke på, at man kan lære et spædbarn på under 8 mdr at sove igennem, og jeg mener heller ikke at man bør "lære" dem det før, og endnu mindre et spædbarn på 3 uger.. Så er det ren og skær held...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.