konkurrencen om at sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

K&S

Christine skriver:

Altså ikke sp til mig. Men personen der anbefalede det til mig sagde at det var hendes sp der anbefalede det. Så jeg håber at hun har misforstået noget, eller at den sp er kommet på bedre tanker

Ja, det håber jeg da helt sikkert også - ellers burde hun da ikke være SP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Christine

K&S skriver:

Ja, det håber jeg da helt sikkert også - ellers burde hun da ikke være SP

Nej, vel?
Jeg synes desværre tit jeg hører lidt WTF-agtige historier om ting sp'ere anbefaler.. det er lidt underligt.

Anmeld

9. december 2011

dorthemus

K&S skriver:

Vi har lige været ved ørelægen og der lå væske i begge ører + han havde nedsat hørelse på begge ører, så han skal have lagt dræn allerede på mandag

Håber det vil hjælpe ham

Åhh hvor er det godt at høre Det kommer til at hjælpe ham, ingen tvivl der!! Efter drænet har jeg fået en helt anden pige. Hun snakker mere og er begyndt at sige dyrelyde og jeg kan høre noget der minder meget om mor Hun forstår alt nu Hun kommer og bringer ting og sager jeg beder hende om og sidder ikke længere og nynner...tror hun ofte sad i sin egen lille verden og nynnede når hun legede. Til gengæld siger de i vuggestuen at hun ofte er ked af det om eftermiddagen og blir påvirket af al larmen på stuen så hun skal helt klart vænne sig til alle de nye lyde....så er du forberedt hvis Anton virker mere pyller og morsyg. Helg og lykke på mandag

Anmeld

9. december 2011

Krussedulle

Jeg er enig med chael .. Mine unger har sovet igennem fra de var spæde! Noah var 6 uger og Storm gjorde det fra dag 1! Har ikke været oppe om natten én eneste gang med ham! Og han mangler altså ikke noget! syntes det er lidt fjollet og sige at det er synd for barnet hvis det ikke får mad om natten de vågner jo hvis de er sultne! Storm er 10 mdr, vejer 11 kg, og har som sagt ALDRIG spist om natten! .... Og jeg praler skam ikke når jeg fortæller folk at han sover igennem, jeg svarer ganske enkelt bare på det jeg bliver spurgt om ... Og jeg vil næsten garantere at de mødre (og fædre) med helt små børn som sover igennem, de bliver mødt med kommentarer som "jamen så ved I heller ikke hvordan det er at have et spædbarn.." osv.. .... Er ret sikker på at den går begge veje!

Anmeld

9. december 2011

chael

132319 skriver:

Jeg forstår ikke at man vil lære sit spædbarn at sove igennem 

Den slags skal de ikke lære når de er så små, der skal de have omsorg når de har brug for det -Og ikke lære at sove igennem fordi mor mener at det er bedst. 

Min søn sov igennem da han var 8½ måned og min datter var 14½ måned. Sådan er det, de har lært det i DERES tempo hvilket er yderst vigtigt for mig at give dem lov til 

Nu går der flueknepperi og ordkløveri i den igen!!

Hvad pokker er problemet???

Man skal da "lære" hele livet!!!

Slap dog off!!!

*Camilla

Anmeld

9. december 2011

132319

chael skriver:

Nu går der flueknepperi og ordkløveri i den igen!!

Hvad pokker er problemet???

Man skal da "lære" hele livet!!!

Slap dog off!!!

*Camilla

Lige at lære at sove, skal de efter min mening ikke lære fordi moderen synes det er vigtigt. Det skal de lære selv når de ikke længere føler behovet for at få mad om natten.

Dette er i øvrigt også min mening om alt hvad der handler om udvikling, børn skal lære i deres tempo og ikke lære fordi forældrene synes at de skal kunne en hel masse hurtigere end alle andre.

Hvorfor i alverden beder du mig om at slappe af? Jeg skriver blot min mening og så skal du da ikke bede mig om at slappe af blot fordi den er anderledes end din.

Anmeld

9. december 2011

chael

132319 skriver:

Lige at lære at sove, skal de efter min mening ikke lære fordi moderen synes det er vigtigt. Det skal de lære selv når de ikke længere føler behovet for at få mad om natten.

Dette er i øvrigt også min mening om alt hvad der handler om udvikling, børn skal lære i deres tempo og ikke lære fordi forældrene synes at de skal kunne en hel masse hurtigere end alle andre.

Hvorfor i alverden beder du mig om at slappe af? Jeg skriver blot min mening og så skal du da ikke bede mig om at slappe af blot fordi den er anderledes end din.

Fordi ordet "lære" er efterhånden blevet analyseret så meget i denne debat at det jo slet ikke var essensen.

Og som du kun ud fra andre indlæg som mine ville have med i dit indlæg.

Det har ALDRIG været MIT behov. Men jeg vækker da ikke min søn om natten unødvendigt. Han har taget det i sit eget tempo. At jeg har været med til at hjælpe omkring aften timerne til at få ham til at sove, er da ikke det samme som at jeg tvinger ham til at sove. Det har hanki gjort af sig selv. Så jeg har været heldig oveni.

Jeg syntes simpelthen denne debat er blevet en heksejagt.

Og hvis ikke folk dropper at gøre petitesser i ordet "lære", så går jeg til staff og beder dem om at tage sig af det.

Der må sgu være grænser for hvad folk tillægger det man skriver og blive anklaget for de mest grænseoverskridende ting.

Og det er ikke kun dig, men også andre der har svaret i denne debat.

Anmeld

9. december 2011

sandratobias

Da min søn var 5 måneder sov han igennem, med mindre han var syg.. Han blir 5 her til april.. For ca 1½ år siden vågnede han hver evig eneste nat.. Og han vågner stadig nogle nætter, og andre nætter sover han.. Det er heldigvis blevet bedre.. Så det kan hurtigt andre sig.. 

Min datter som blir 10 måneder her den. 13 har sovet igennem siden hun var 3½ måned, og gør det stadig med mindre hun er syg, men hvem siger den holder ved.. Hun kan sagtens sove 8-10 timer om natten nu... 

Børn/søskende er ikk ens, heldigvis for det da.. Og om børnene sover igennem eller ej er de sku lige så dejlige alligevel..  

Anmeld

9. december 2011

annec

SussieThyssen skriver:

Tror nu ikke der er nogen spædbarns mødre der får 8-10 timers sammenhængende søvn

Og nej..jeg ser det ikke som en konkurrence overhovedet, at få barnet til at sove igennem, men som en fordel, fordi det er hårdt nok at skulle være på dupperne i mange måneder, som nybagt mor.

Men enhver har jo lov til at gøre som de vil.
Når folk herinde gerne vil have deres barn til at sove igennem, så hurtigt som muligt, så skyldes det jo netop, at man føler sig totalt udkørt ved al den nattevågen, så kan nogen give en tips og ideer til at få bebsen til at sove igennem, så kan jeg ikke fortænke dem i det.

Men konkurrence..så absolut nej...ikke i mit univers

Kærligst
Sussie

Det blir nu an på hvad du kalder fo ret spædbarn For vores søn har nu sovet igennem siden han var 5 dage gammel..

Anmeld

9. december 2011

K&S

dorthemus skriver:

Åhh hvor er det godt at høre Det kommer til at hjælpe ham, ingen tvivl der!! Efter drænet har jeg fået en helt anden pige. Hun snakker mere og er begyndt at sige dyrelyde og jeg kan høre noget der minder meget om mor Hun forstår alt nu Hun kommer og bringer ting og sager jeg beder hende om og sidder ikke længere og nynner...tror hun ofte sad i sin egen lille verden og nynnede når hun legede. Til gengæld siger de i vuggestuen at hun ofte er ked af det om eftermiddagen og blir påvirket af al larmen på stuen så hun skal helt klart vænne sig til alle de nye lyde....så er du forberedt hvis Anton virker mere pyller og morsyg. Helg og lykke på mandag

Tusind tak, jeg glæder mig så meget (på både Antons og vores vegen...!)  

Og tak for advarslen, Anton er heldigvis i DP, så der er jo ikke sååå meget larm som i VS  

RIGTIG god weeekend...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.