konkurrencen om at sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.030 visninger
135 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår det. Jeg kan godt se det fede i at få 8-10 timers sammenhængende søvn som spædbarnsmor. Men forstår dog alligevel ikke det er så vigtigt for folk at deres børn på under 6 måneder sover igennem og at der nærmest går konkurrence i den og folk skal blære sig med deres børn sover 8-10 timer om natten.

Måske er det bare mig, men synes det er alt for længe for et spædbarn at gå uden mad. Går ikke ind for slavisk at vække dem hver 3. Time, for de skal da have deres søvn til en grænse.

Tror egentlig bare det irriterer mig når folk spørger hvordan vores nætter er og jeg fortæller han vågner for at spise en gang fra 00-07 at folk så siger "ej stakkels dig! Det må være sygt træls! Mit barn sover igennem" hvor jeg tænker.. Det er da ikke synd for mig! Spædbørn har brug for at spise ofte og der er bestemt intet forkert eller i vejen med at mit barn vil have mad en gang om natten. Det synes jeg er fint og naturligt!

Hilsen en mor som er træt af folk kritiserer at hendes barn på 2 måneder ikke sover igennem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

twinny

hehe... kan godt følge dig lidt... Jeg lukker det bare ude...

Jeg er super lykkelig og total overskudsagtig, hvis drengene sover 5-6 timer..

Anmeld

7. december 2011

MaleneG

Tror ikke der er nogen som hverken mener det som kritik, eller for at blære sig.

Men det er jo lidt kliche agtigt at sige "ej hvor er det synd for dig"

og selvfølgelig er det helt naturligt at et barn vågner om natten, og skal have mad, lige såvel som der er nogen som ikke skal.

tag det ikke for mere end hvad det er. 

og tro mig, omvendt har du et barn der sover igennem, kommer alle folk med kommentaren " Nårh så du har nok ikke prøvet at være forældre endnu" mindst lige så irriterende 

Anmeld

7. december 2011

Sofia

Kan til dels godt følge dig, men det er jo helt klart at en 2 mdrs baby ikke sover igennem, i hvert fald i min verden. Men hvis et barn på måske 9 mdr stadig ikke sover igennem, kan jeg da godt tænke at det er synd for moderen...

Anmeld

7. december 2011

chael

Anonym skriver:

Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår det. Jeg kan godt se det fede i at få 8-10 timers sammenhængende søvn som spædbarnsmor. Men forstår dog alligevel ikke det er så vigtigt for folk at deres børn på under 6 måneder sover igennem og at der nærmest går konkurrence i den og folk skal blære sig med deres børn sover 8-10 timer om natten.

Måske er det bare mig, men synes det er alt for længe for et spædbarn at gå uden mad. Går ikke ind for slavisk at vække dem hver 3. Time, for de skal da have deres søvn til en grænse.

Tror egentlig bare det irriterer mig når folk spørger hvordan vores nætter er og jeg fortæller han vågner for at spise en gang fra 00-07 at folk så siger "ej stakkels dig! Det må være sygt træls! Mit barn sover igennem" hvor jeg tænker.. Det er da ikke synd for mig! Spædbørn har brug for at spise ofte og der er bestemt intet forkert eller i vejen med at mit barn vil have mad en gang om natten. Det synes jeg er fint og naturligt!

Hilsen en mor som er træt af folk kritiserer at hendes barn på 2 måneder ikke sover igennem

Jeg kan udemærket godt forstå dig.

MEN jeg er sgu en af dem der praler min søn på 8 uger sover igennem.

Det har bare været ultra vigtigt for mig at lære dem det.

Har 3 stk. Alle 3 sov igennem fra 9, 5, og 3 uger gamle.

Ville simpelthen ikke kunne klare mig uden søvn og 3 unger.

MEN derfor forstår jeg godt at andre ikke ser sådan på det. Og sådan er vi jo alle så forskellige. Jeg vil bare gerne tillægge mine unger og mig selv gode vaner, så ikke jeg skal kæmpe med det senere.

*Camilla

Anmeld

7. december 2011

chael

MaleneG skriver:

Tror ikke der er nogen som hverken mener det som kritik, eller for at blære sig.

Men det er jo lidt kliche agtigt at sige "ej hvor er det synd for dig"

og selvfølgelig er det helt naturligt at et barn vågner om natten, og skal have mad, lige såvel som der er nogen som ikke skal.

tag det ikke for mere end hvad det er. 

og tro mig, omvendt har du et barn der sover igennem, kommer alle folk med kommentaren " Nårh så du har nok ikke prøvet at være forældre endnu" mindst lige så irriterende 

Lige præcis. Den har vi fået i hovedet SÅ mange gange.

At vi ikke aner hvordan det er at være forældre, fordi vores uger har sovet igennem ret tidligt.

Møg irreterende.

*Camilla

Anmeld

7. december 2011

Koen.

Kan godt følge dig når de er SÅ små

Men har ondt af mig selv ind imellrm!

Hilsen Tanja, mor til Lærke snart 20 måneder gammel og stadig fester om natten

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tror nu ikke der er nogen spædbarns mødre der får 8-10 timers sammenhængende søvn

Og nej..jeg ser det ikke som en konkurrence overhovedet, at få barnet til at sove igennem, men som en fordel, fordi det er hårdt nok at skulle være på dupperne i mange måneder, som nybagt mor.

Men enhver har jo lov til at gøre som de vil.
Når folk herinde gerne vil have deres barn til at sove igennem, så hurtigt som muligt, så skyldes det jo netop, at man føler sig totalt udkørt ved al den nattevågen, så kan nogen give en tips og ideer til at få bebsen til at sove igennem, så kan jeg ikke fortænke dem i det.

Men konkurrence..så absolut nej...ikke i mit univers

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2011

Cookiemonsteret

tanja. skriver:

Kan godt følge dig når de er SÅ små

Men har ondt af mig selv ind imellrm!

Hilsen Tanja, mor til Lærke snart 20 måneder gammel og stadig fester om natten

Det bliver først hårdt når de er ældre og ikke sover igennem Julie er os 20 mdr og jeg er heldig hvis jeg får en hel nats søvn 

Anmeld

7. december 2011

Koen.

Cookiemonsteret skriver:

Det bliver først hårdt når de er ældre og ikke sover igennem Julie er os 20 mdr og jeg er heldig hvis jeg får en hel nats søvn 

Nemlig i starten vidste man jo man ikke kunne regne med for meget søvn, men nu, gaaaab

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.