konkurrencen om at sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Krussedulle skriver:

Det er der vist heller ikke nogen som forventer Men nogle børn gør det jo bare! min den mindste gjorde, han har aldrig bedt om mad om natten..

Nu har jeg læst alle indlæggene og kan se at personen som skrev indlægget om at hun havde "lært" sine børn at sove igennem om natten er blevet misforstået så ikke mere brok fra mig  

Min datter sover også igennem om natten. Hun kan sove fra k.. 22-5. Så får hun lidt at spise og sover så igen til kl. 8-9. Det er jo dejligt, men det er ikke noget jeg går og praler med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Krussedulle

132319 skriver:

Jeg synes at I misfortolker de skrevne ord. Det jeg i hvert fald mener med at følge barnets behov, handler jo netop ikke om at man skal vække et sovende barn om natten for at give det mad men at et barn der vågner for at få mad, skal have opfyldt behovet. At Jeres børn ikke har behovet er jo hvad det er.

De eneste børn der skal vækkes hver 3-4 time, er præmature og det er yderst vigtigt for deres trivsel. Det første stykke tid af min søns liv måtte jeg vække ham, ellers kunne han også nemt sove en hel nat og lige i hans tilfælde fordi han var præmatur, ville det have været omsorgssvigt at lade ham gøre det.

Min datter var som sagt 14 måneder da hun sov igennem men jeg har aldrig set det som et problem at amme hende om natten, jeg gik blot ind og hentede hende, lagde mig i sengen med hende og ammede hende sovende. Nogle nætter nåede jeg knapt nok at vågne Derfor har jeg aldrig misundet folk der har børn der sov hurtigt igennem, da det at vågne om natten aldrig har været et problem for mig.

Ts skrev jo at 8 timer var allllt for lang tid for et spædbarn uden mad.. Men det er altså ikke altid tilfældet ... - at det irriterer hende når nogen siger "ej stakkels dig, min unge sover igennem" og jeg siger at det er mindst lige så irriterende når nogen siger "ja ja, men så ved du jo heller ikke hvordan det er at have et spædbarn" .. Det går jo begge veje

Anmeld

9. december 2011

132319

Krussedulle skriver:

Ts skrev jo at 8 timer var allllt for lang tid for et spædbarn uden mad.. Men det er altså ikke altid tilfældet ... - at det irriterer hende når nogen siger "ej stakkels dig, min unge sover igennem" og jeg siger at det er mindst lige så irriterende når nogen siger "ja ja, men så ved du jo heller ikke hvordan det er at have et spædbarn" .. Det går jo begge veje

Den sætning kunne jeg så heller aldrig finde på at bruge

Anmeld

9. december 2011

Krussedulle

Omsorgsgiver skriver:

Nu har jeg læst alle indlæggene og kan se at personen som skrev indlægget om at hun havde "lært" sine børn at sove igennem om natten er blevet misforstået så ikke mere brok fra mig  

Min datter sover også igennem om natten. Hun kan sove fra k.. 22-5. Så får hun lidt at spise og sover så igen til kl. 8-9. Det er jo dejligt, men det er ikke noget jeg går og praler med.

Jeg praler heller ikke.. Men hvis folk spørger, svarer jeg det vil jeg ikke kalde pral

Anmeld

9. december 2011

Krussedulle

132319 skriver:

Den sætning kunne jeg så heller aldrig finde på at bruge

nej, det er jo også noget pjat.. Og jeg syntes måske endda den er værre end "stakkels dig..."

Anmeld

9. december 2011

maisofie

Holbæktrunten skriver:

Det er genialt! 

Jeg prøvede det første gang fordi at Noah SLET ikke ville sove, selvom øjnene rullede rundt i hovedet på ham-verden var bare alt for spændende.

Hver gang han faldt hen, vågnede han med et spjæt og blev smadder forskrækket... 

Tilsidst gav jeg ham stofbleen over hovedet for at minimere stimuli og dermed den spændende omverden - og det virkede over al forventning. I dag er det et ritual, han elsker sin stofbe, og er også som din, begyndt at putte med den på eget initiativ...

Stofbleen giver ham ro og tryghed, det er en rutine og det er fantastisk med små børn der i forvejen har nok at forholde sig til mens de udforsker den store verden 

det samme bruger vi her.. det er bare en elefant nusse klud..  den er rigtig god. når hun er mega træt og ikke kan finde ro.. ligger jeg den op af hendes kind og så sidder jeg bare ved hende, tit tager hun den selv over hovedet, så retter jeg den bare så den kun dækker øjnene, så ligger jeg den ved kinden igen når hun er faldet i søvn..

så den kan ikke undværes og heller ikke sutten.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.