konkurrencen om at sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Christine

K&S skriver:

Hvor har du læst det?

Det er jeg blevet anbefalet. At hælde så meget mad i babyen som muligt, selv om babyen ikke er sulten. Det synes jeg altså er lidt voldsomt.. jeg kan ikke huske præcis hvor meget de "mindst skulle have", jeg ved bare at jeg syntes det lød grotesk at babyen skulle spise for enhver pris. Så tager jeg hellere en ekstra tur om natten når han har lyst til maden

Nu lader det sig slet ikke gøre med min baby, da han er ammebarn og derfor kun kommer det mælk han selv gider spise. Og så er det også lidt svært at se om han lige får de ml jeg blev anbefalet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Hasselnødden

Holbæktrunten skriver:

Okay, jamen det er vist også forståeligt nok...

Tror enhver fagperson vil sige at det er umuligt at lære spædbørn noget som helst, og det eneste man kan gøre for at fremme en god nattesøvn er at sørge for det er mæt, velstimuleret (ikke overstimuleret), har ren røv og at man hjælper det til at finde ro, hvis ikke det magter det selv...

Forhåbentlig er det dét hun mener 

Forhåbentligt.

Anmeld

7. december 2011

dorthemus

K&S skriver:

Hvor har du læst det?

Det der med at lægge dem et rum og så lukke døren selvom de skriger foreslog min egen mor i ramme alvor, da jeg var ved at gå op i limningen over at Runa ikke ville sove som helt lille. Da jeg spurgte om de havde gjort det med mig, svarede hun at det havde de ikke behøvet fordi jeg sov igennem...hmmm godt så!!!!

Anmeld

7. december 2011

chael

Anonym skriver:

Du behøver ikke gå i forsvarsposition Jeg spørger, om du ikke kan se hvordan det LYDER. Ikke at det er sådan det hænger sammen Og er da glad for du giver mad når de er sultne, det er jo også det jeg gør. Så jeg ville ikke kunne lære mit barn at sove igennem uden at undlade at opfylde hans behov

Jamen selvfølgelig går jeg i forsvar.

Folk tror ting om mig der sket ikke passer.

Og JA, ordet "lære", var nok et temlig uheldigt ord at bruge, og jeg har til dels nok også været heldig.

Har snakket med min sp om det. Og hun sagde at de små også kan mærke hvis man er fast besluttet på noget. Og jeg har været fast besluttet på at nat er nat. Og dermed ikke sagt de ikke får mad. Det jeg overhovedet ike skrevet nogen steder.

At det får "alermklokkerne" til at ringe, come on. Jeg er mor til 3 børn. De er sunde raske, glade, velafblanceret og har ammet dem og tilmed den ene i 5 mdr uden andet mad end min mælk.

Jeg sætter aldrig mine behov før mine børn. Og hvis min baby sover fra 23/00 til 7 morgen, så vækker jeg ham altså ikke. Tilgengæld er hand mad klar så snart han slår øjnene op og han får mad, ligger og pludre og smiler til mig.

Hild kæft jeg blir mule, når jeg bliver misforstået.

Og det bliver virkelig taget ilde op.

*Camilla

Anmeld

7. december 2011

dorthemus

Christine skriver:

Det er jeg blevet anbefalet. At hælde så meget mad i babyen som muligt, selv om babyen ikke er sulten. Det synes jeg altså er lidt voldsomt.. jeg kan ikke huske præcis hvor meget de "mindst skulle have", jeg ved bare at jeg syntes det lød grotesk at babyen skulle spise for enhver pris. Så tager jeg hellere en ekstra tur om natten når han har lyst til maden

Nu lader det sig slet ikke gøre med min baby, da han er ammebarn og derfor kun kommer det mælk han selv gider spise. Og så er det også lidt svært at se om han lige får de ml jeg blev anbefalet.

Det er vel også derfor nogle giver vælling...eller?!

Anmeld

7. december 2011

K&S

Christine skriver:

Hold da op, det lyder jo fuldstændig absurd  Det er vel ikke SP, der har anbefalet det?

Anmeld

7. december 2011

Rødhætte

cash83 skriver:

Ej jeg synes nu altså ikke at Camillas indlæg var til at misforstå som nogle har gjort..
Hun har da på intet tidspunkt nævnt at hun nægter dem ren ble, mad eller noget andet? :-(
Ville bare lige forsvare hende, da jeg følte det uretfærdigt

Anmeld

7. december 2011

K&S

dorthemus skriver:

Det der med at lægge dem et rum og så lukke døren selvom de skriger foreslog min egen mor i ramme alvor, da jeg var ved at gå op i limningen over at Runa ikke ville sove som helt lille. Da jeg spurgte om de havde gjort det med mig, svarede hun at det havde de ikke behøvet fordi jeg sov igennem...hmmm godt så!!!!

Jeg er målløs...! Det ville jeg ALDRIG kunne gøre, men måske holdningen "bare" var en anden dengang?

Anmeld

7. december 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Og JA, ordet "lære", var nok et temlig uheldigt ord at bruge, og jeg har til dels nok også været heldig.

Har snakket med min sp om det. Og hun sagde at de små også kan mærke hvis man er fast besluttet på noget. Og jeg har været fast besluttet på at nat er nat. Og dermed ikke sagt de ikke får mad. Det jeg overhovedet ike skrevet nogen steder.

At det får "alermklokkerne" til at ringe, come on. Jeg er mor til 3 børn. De er sunde raske, glade, velafblanceret og har ammet dem og tilmed den ene i 5 mdr uden andet mad end min mælk.

Jeg sætter aldrig mine behov før mine børn. Og hvis min baby sover fra 23/00 til 7 morgen, så vækker jeg ham altså ikke. Tilgengæld er hand mad klar så snart han slår øjnene op og han får mad, ligger og pludre og smiler til mig.

*Camilla

Nu er det jo ikke mig der skrev alle de ting du nævner nu, så dem kan jeg ikke tage på mig eller svare på. Men det er da lidt svært ikke at misforstå, når du selv bruger ordet lære. At det så var forkert ordvalg kunne vi andre jo ikke vide :-)

Anmeld

7. december 2011

dorthemus

chael skriver:

*Camilla

Jeg har skam også været fast besluttet Jeg har jo altid været alene med min datter og det har været psykopathårdt om natten at skulle afbrydes i søvnen når man står med ansvaret alene. Tror bare der er forskel på børn og måske også forskel på om man fuldammer eller giver flaske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.