konkurrencen om at sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Rødhætte

chael skriver:

Det er en "opskrift" jeg gerne vil dele, men ikke i en debat der allerede emmer af nagativitet.

For så bliver det sikkert bare endnu mere anledning til provokation, hvilket hverken er min hensigt eller intention.

*Camilla

Bare ok, men vil du så måske sende mig en PB ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

chael

Anonym skriver:

Men kan du ikke godt se hvordan det lyder fra den anden side? At dine børn ikke skal lære dårlige vaner.. Dermed - De lærer dårlige vaner, hvis man ikke lærer dem at sove igennem? Enig i at svaret til dig lige var groft nok, men selve pointen kunne jeg helt sikkert følge. Men jeg forstår bare ikke hvordan du LÆRER en lillebitte baby at sove igennem.. Synes virkelig de skal følge deres egen rytme i den alder og have mad, når de er sultne. Du kan jo ikke forklare et spædbarn, at det ikke får mad, fordi det skal lære at sove. Barnet bliver jo bare virkelig ked af, at mor ikke kommer med maden. De forstår ikke behovsudsættelse.. Men forklar endelig. Ellers må vi nok være enige om at være vildt uenige

Ej, stop dog.

Igen bliver der tillagt ting jeg på ingen måde har skrevet!!!

Mine børn får mad når de beder om det.

De første 3-4 uger, der kunne de godt vågne om natten og fik mad, de blev det ikke nægtet.

Og vågner min sn i nat kl. 2 og vil have mad, så springer jeg ud som det første og laver det. Deres behov bliver tilset som noget af det første og jeg har ikke bestemt de skal sove 7 timer i stræk.

Så lad være med at skriv imellem linierne at jeg behovs udsætter mine unger for at få min nattesøvn. For sådan er det slet ikke.

*Camilla

Anmeld

7. december 2011

Rødhætte

tanja. skriver:

Hun vil have tryghed og over i vores seng og ligge tæt med mig og gerne en tår vand eller sutten

Vi har os gode nætter nogen gange hvor hun måske kun vågner 3-4 gange Det hjælper til at man kan klare de trælse nætter

Ja de kære små  Kan godt høre jeg ikke skal klage! Håber virkelig snart din lille guldklump vil tage en hel nat med lukket øjne

Anmeld

7. december 2011

dorthemus

tanja. skriver:

Hun vil have tryghed og over i vores seng og ligge tæt med mig og gerne en tår vand eller sutten

Vi har os gode nætter nogen gange hvor hun måske kun vågner 3-4 gange Det hjælper til at man kan klare de trælse nætter

Det er det samme med Runa. Hun blir puttet udeb vrøvl i sin egen seng....men tit og ofte vågner hun og blir først glad igen når eg lægger hende ind i min seng Har lige hentet hende efter hun havde ligget og smågrædt 5-10 min. Lagde hende ind i min seng hvorefter hun lagde sig ned og faldt i søvn. Hun har også et kæmpe tryghedsbehov...og det er okay med mig

Anmeld

7. december 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Ej, stop dog.

De første 3-4 uger, der kunne de godt vågne om natten og fik mad, de blev det ikke nægtet.

Og vågner min sn i nat kl. 2 og vil have mad, så springer jeg ud som det første og laver det. Deres behov bliver tilset som noget af det første og jeg har ikke bestemt de skal sove 7 timer i stræk.

Så lad være med at skriv imellem linierne at jeg behovs udsætter mine unger for at få min nattesøvn. For sådan er det slet ikke.

*Camilla

Du behøver ikke gå i forsvarsposition Jeg spørger, om du ikke kan se hvordan det LYDER. Ikke at det er sådan det hænger sammen Og er da glad for du giver mad når de er sultne, det er jo også det jeg gør. Så jeg ville ikke kunne lære mit barn at sove igennem uden at undlade at opfylde hans behov

Anmeld

7. december 2011

cash83

Ej jeg synes nu altså ikke at Camillas indlæg var til at misforstå som nogle har gjort..
Hun har da på intet tidspunkt nævnt at hun nægter dem ren ble, mad eller noget andet? :-(
Ville bare lige forsvare hende, da jeg følte det uretfærdigt

Anmeld

7. december 2011

Koen.

Rødhætte skriver:

Ja de kære små  Kan godt høre jeg ikke skal klage! Håber virkelig snart din lille guldklump vil tage en hel nat med lukket øjne

Man må gerne klager, for selvom din måske sover lidt bedre så er det stadig hårdt

Bare hun sover igennem inden maj næste år når lillebror kommer

Anmeld

7. december 2011

Holbæktrunten

chael skriver:

Jeg kan udemærket godt forstå dig.

MEN jeg er sgu en af dem der praler min søn på 8 uger sover igennem.

Det har bare været ultra vigtigt for mig at lære dem det.

Har 3 stk. Alle 3 sov igennem fra 9, 5, og 3 uger gamle.

Ville simpelthen ikke kunne klare mig uden søvn og 3 unger.

MEN derfor forstår jeg godt at andre ikke ser sådan på det. Og sådan er vi jo alle så forskellige. Jeg vil bare gerne tillægge mine unger og mig selv gode vaner, så ikke jeg skal kæmpe med det senere.

*Camilla

Undskyld hvis spørgsmålet er blevet stillet og besvaret senere i debatten - Men hvordan hulen "lærer" man et spædbarn at sove igennem (uden det lider overlast)???

Anmeld

7. december 2011

Zeus

chael skriver:

Ej, stop dog.

*Camilla

Når du skriver at du har lært dem at sove igennem fra de var så og så mange uger, så tror jeg det er ret nemt for folk at misforstå dit indlæg..

For hvis jeg skal "lære" et lille spædbarn på 3 uger at sove igennem, så er det enten med grød eller ved at nægte det mad. Og når du samtidig skriver, hvor super vigtigt det er for dig, at dine børn på 3-9 uger sover igennem, og at du blot vil lære dem gode sovevaner, ja så ringer der altså en alarmklokke..

Havde du nu skrevet, at du havde været så super heldig, at alle dine børn havde sovet igennem helt af sig selv (uden at du skulle LÆRE dem det), så tror jeg du havde fået nogen helt andre reaktioner på dit indlæg..

Anmeld

7. december 2011

Koen.

dorthemus skriver:

DDe

Det er det samme med Runa. Hun blir puttet udeb vrøvl i sin egen seng....men tit og ofte vågner hun og blir først glad igen når eg lægger hende ind i min seng Har lige hentet hende efter hun havde ligget og smågrædt 5-10 min. Lagde hende ind i min seng hvorefter hun lagde sig ned og faldt i søvn. Hun har også et kæmpe tryghedsbehov...og det er okay med mig

De er vist ret ens på soveområdet, for lærke sover os uden problemer om aften, men har så bare brug for at kommer over til os og sove og tjekke konstant at jeg stadig er der

Manden er bare lidt nervøs for pladsmanglen i sengen for der kommer jo en lillebror til maj næste år der os skal være der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.