konkurrencen om at sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

EJ, undskyld, men jeg blev godt nok provokeret af dit indlæg. Så os der har børn der ikke sover igennem selvom de er både 1 eller 2 mdr gamle, vi vil ikke lærer vores børn gode vaner???? eller hvordan er det lige den sidste sætning skal forstås? Du skriver at du ikke gider kæmpe med det senere, de kan lige så godt lære det fra staten af. Jeg går så ud fra at dine 3 børn hverken har brugt ble, brugt sut, blevet ammet eller fået flaske, for de kan jo lige så godt lære nogle gode vaner med det samme, så man ikke skal kæmpe med det senere. Så frem med grønsagerne og god varieret kost istedet for bare sådan en gang mælk! Det er jo ikke til at blive ordentlig mæt af! -og ud på toilettet og sidde og skide, så man slipper for lortebleer. De er da bare for ulækre.

Ej, undskyld du, men jeg forstår slet ikke dit indlæg! -og slet ikke når du ovenikøbet har 3 børn.

Så var det ikke bare mig der opfattede det sådan.. Men ville ikke skrive en hel masse, hvis nu jeg var galt afmarcheret. Jeg forstår det heller ikke helt.. Det er i hvert fald noget vrøvl at påstå, at de får dårlige vaner, fordi man natammer. Det er da bare at opfylde sit barns sultbehov, og spædbørn forstår ikke behovsudsættelse. Er det så bare meningen man skal lade dem sejle deres egen sø hvis de vågner og er sultne og sige: "Bare ærgerligt makker! Du må sove videre sulten"..

Ellers har jeg helt misforstået, men det var sådan jeg opfattede det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Rødhætte

chael skriver:

Jeg kan udemærket godt forstå dig.

MEN jeg er sgu en af dem der praler min søn på 8 uger sover igennem.

Det har bare været ultra vigtigt for mig at lære dem det.

Har 3 stk. Alle 3 sov igennem fra 9, 5, og 3 uger gamle.

Ville simpelthen ikke kunne klare mig uden søvn og 3 unger.

MEN derfor forstår jeg godt at andre ikke ser sådan på det. Og sådan er vi jo alle så forskellige. Jeg vil bare gerne tillægge mine unger og mig selv gode vaner, så ikke jeg skal kæmpe med det senere.

*Camilla

Lære børnene at sove igennem? Den opskrift vil jeg gerne have!

Hilsen en mor til en søn på snart 9 mdr som endnu ikke altid gider at sove igenem!

Anmeld

7. december 2011

Clisolka

Jeg tror ikke det er en konkurrence om hvem der får små børn til at sove igennem. Isabella på 1 år herhjemme har sovet igennem siden hun var 2 uger - hun har et stort sovehjerte. Jo, selvfølgelig har vi perioderne med sygdom og bisser, der gør at vi er oppe om natten. 

Men dermed sagt, vi får hele tiden smidt i hovedet, at vi ikke har prøvet at være forældre endnu... Den sætning har jeg efterhånden hørt mange mange gange...

Anmeld

7. december 2011

dorthemus

--BabyMus-- skriver:

altså vi har en datter på 1,5 år som nogle gange (hvis vi er heldig) sover ignnem, ellers er hun altså stadig vågen et par gange på en nat (ikke for at få noget at spise, men blot fordi hun vil ha en sut, vand, kram osv). Skidt med hvad andre siger 

Enig! Det samme her...dog minus sutten

Anmeld

7. december 2011

Koen.

Rødhætte skriver:

Hilsen en mor til en søn på snart 9 mdr som endnu ikke altid gider at sove igenem!

Jeg vil os gerne bede om vidunder opskriften på at få dem til at sove igennem!

Her er Lærke snart 20 mdr..

Anmeld

7. december 2011

Rødhætte

tanja. skriver:

Jeg vil os gerne bede om vidunder opskriften på at få dem til at sove igennem!

Her er Lærke snart 20 mdr..

Puha 20 mdr!! Det håber jeg virkelig ikke William er inden da.. Vil hun have mad eller bare opmærksomhed?

Her er nætterne meget forskellig.. Heldigvis nogle gode ind imellem

Anmeld

7. december 2011

chael

Mumto3 skriver:

EJ, undskyld, men jeg blev godt nok provokeret af dit indlæg. Så os der har børn der ikke sover igennem selvom de er både 1 eller 2 mdr gamle, vi vil ikke lærer vores børn gode vaner???? eller hvordan er det lige den sidste sætning skal forstås? Du skriver at du ikke gider kæmpe med det senere, de kan lige så godt lære det fra staten af. Jeg går så ud fra at dine 3 børn hverken har brugt ble, brugt sut, blevet ammet eller fået flaske, for de kan jo lige så godt lære nogle gode vaner med det samme, så man ikke skal kæmpe med det senere. Så frem med grønsagerne og god varieret kost istedet for bare sådan en gang mælk! Det er jo ikke til at blive ordentlig mæt af! -og ud på toilettet og sidde og skide, så man slipper for lortebleer. De er da bare for ulækre.

Ej, undskyld du, men jeg forstår slet ikke dit indlæg! -og slet ikke når du ovenikøbet har 3 børn.

Tillægge mig selv og mine uger gode vaner, har intet at gøre med andre. Slap dog lige af med at være så nærtagende.

Og jeg skriver jo netop jeg har fuld forståelse for at det ikke er sådan for alle. At andre børn ikke har det lige så nemt.

Men må jeg ikke være glad og tilfreds fordi mine unger sover.

Jeg syntes dit indlæg er ucharmerende og du lægger ord i munden på mig. Og lyder som om du har ondt i røven!!!

Gidder sgu ikke finde mig i, at når der bliver startet en debat på ordet er frit, hvor jeg skriver jeg sagtens kan se det fra begge sider, at blive overfaldet på sådanne næsvise og uforskammet måde.

Og at have 3 børn, er for mit vedkommende røv mega pisse fucking hårdt, derfor har det været vigtigt for MIG at lære mine unger gode sovevaner, fordi jeg med min ældste stadig kæmper. Ikke når hun sover men når hun skal sove.

*Camilla

Anmeld

7. december 2011

chael

Rødhætte skriver:

Det er en "opskrift" jeg gerne vil dele, men ikke i en debat der allerede emmer af nagativitet.

For så bliver det sikkert bare endnu mere anledning til provokation, hvilket hverken er min hensigt eller intention.

*Camilla

Anmeld

7. december 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Tillægge mig selv og mine uger gode vaner, har intet at gøre med andre. Slap dog lige af med at være så nærtagende.

Og jeg skriver jo netop jeg har fuld forståelse for at det ikke er sådan for alle. At andre børn ikke har det lige så nemt.

Men må jeg ikke være glad og tilfreds fordi mine unger sover.

Jeg syntes dit indlæg er ucharmerende og du lægger ord i munden på mig. Og lyder som om du har ondt i røven!!!

Gidder sgu ikke finde mig i, at når der bliver startet en debat på ordet er frit, hvor jeg skriver jeg sagtens kan se det fra begge sider, at blive overfaldet på sådanne næsvise og uforskammet måde.

Og at have 3 børn, er for mit vedkommende røv mega pisse fucking hårdt, derfor har det været vigtigt for MIG at lære mine unger gode sovevaner, fordi jeg med min ældste stadig kæmper. Ikke når hun sover men når hun skal sove.

*Camilla

Men kan du ikke godt se hvordan det lyder fra den anden side? At dine børn ikke skal lære dårlige vaner.. Dermed - De lærer dårlige vaner, hvis man ikke lærer dem at sove igennem? Enig i at svaret til dig lige var groft nok, men selve pointen kunne jeg helt sikkert følge. Men jeg forstår bare ikke hvordan du LÆRER en lillebitte baby at sove igennem.. Synes virkelig de skal følge deres egen rytme i den alder og have mad, når de er sultne. Du kan jo ikke forklare et spædbarn, at det ikke får mad, fordi det skal lære at sove. Barnet bliver jo bare virkelig ked af, at mor ikke kommer med maden. De forstår ikke behovsudsættelse.. Men forklar endelig. Ellers må vi nok være enige om at være vildt uenige

Anmeld

7. december 2011

Koen.

Rødhætte skriver:

HHuHun

Puha 20 mdr!! Det håber jeg virkelig ikke William er inden da.. Vil hun have mad eller bare opmærksomhed?

Her er nætterne meget forskellig.. Heldigvis nogle gode ind imellem

Hun vil have tryghed og over i vores seng og ligge tæt med mig og gerne en tår vand eller sutten

Vi har os gode nætter nogen gange hvor hun måske kun vågner 3-4 gange Det hjælper til at man kan klare de trælse nætter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.