Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

.....

IsabellaCiinea skriver:

Det var så lidt =D Lidt guf til ris a la manden, til dem der ikke er til kirsebærsovs... og så er det lækker lun.. skønt med sådan et par skefulde ovenpå =D

Smiler..jeg eeelsker kirsebærsovs til Ris a la mande..uden sovsen er jeg ikke så glad for Ris a la mande..men sovsen giver lige det ekstra . Dog spiser jeg ikke selve bærene, men kun sovsen, høhø

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

.....

Slott skriver:

And, flæskesteg, brunede kartofler, alm. Kartofler, ria a la mande

Lækkert

Anmeld

30. november 2011

.....

michelledam skriver:

Vi får flæskesteg, and,brune kartofler, alm kartofler og så ris a la mande til dessert, hvor vi self skal finde mandlen og man er ved at brække sig fordi man har spist så meget af det andet hehe

Haha, kan jeg godt forestille mig, men når man nu kun får julemad én gang om året, så skal der også spises til den helt store guldmedalje

Anmeld

30. november 2011

K&S

Strawberry skriver:

Granatæblekerner, har jeg ikke hørt at man får til juleaften før, men det smager nu godt

Juleæblekage? Er det ligesom den almindelige æblekage?

Ja, granatæblekernerne findes i 2 varianter, en sød og en syrlig - vi bruger den syrlige til at "neutralisere" det fede i maden (lidt ligesom ribsgele) og MUMS, det er godt...!

Nej, svigermors juleæblekage er helt speciel  jeg ved ikke hvordan hun laver den, men den minder slet ikke om alm. æblekage....!

Anmeld

30. november 2011

.....

M&M's Mor skriver:

Her får vi flæskesteg, kalkun som bliver fyldt med en fars med en masse forskelligt i, brune + hvide kartolfer, hjemmelavet rødkål, hjemmelavet agurkesalat, halve æbler med ribsgele', franske kartofler, brun sauce som bliver lavet fra skyen fra kalkunen, ris'a'la'mande med hjemmelavet kirsebærsauce og hjemmelavet jordbærsauce, så får vi kaffe, glöög (staves???), varm kakao, en masse hjemmebagte småkager, en kæmpe slikskål og hjemmelavet konfekt...nååå ja og så af drikkelse er der sodavand, juice, rødvin og lidt øl til de par stykker som drikker det...

Hihi, lyder herligt , så er man også godt proppet når man skal sove

Anmeld

30. november 2011

.....

chael skriver:

Her får vi både andesteg og flæskesteg. Andesovs og flæskesovs. Brune kartofler og hvide kartofler. Taffel chips. Rødkål. Og til dessert ris a la mande.

*Camilla

Årh hvor lækkert

Anmeld

30. november 2011

.....

Jeg har sat kryds ved:

Flæskesteg, and, brune kartofler, almindelige kartofler (og selvfølgelig masser af sovs! )

Til dessert er min familie dog lidt speciel. Det er kun mine bedsteforældre der gider risengrød og risalamande, så vi har indført den fantastiske islagkage fra Princip (den med browniebund), og så gemmer vi en mandel i den i stedet 

Læææækkert

Dog har jeg ikke smagt isen. Er bedsteforældrene så med til at finde mandlen, eller holder de sig blot til risengrød og ris a la mande?

Anmeld

30. november 2011

.....

Chrizta skriver:

Hos min familie:
Kalkun, flæskesteg, brune kartofler, alm. kartofler, rødkål, brun sovs og franske kartofler.
Ris a la mande.

Hos svigermor:
Flæskesteg, en eller anden slags fugl (and, gås, kalkun), brune kartofler, hvide kartofler, rødkål og brun sovs.
Ris a la mande og risengrød.

Tit får vi laks til forret.

Anmeld

30. november 2011

Zafir

Vi får:

Farseret (jule)Kalkun (udbenet)
Kalkunsovs
Flæskesteg
Flæskestegssovs
Brune kartofler
Hvidekartofler
Franske kartofler (chips - til at spise sovs med!!! )
hjemmelavet rødkål
Tranebær/appelsin kompot
Dampede porrer, blomkål, gulerødder
Syltede asier

Og så
RIS A LA MANDE
Med kirsebærsovs. (i år har jeg selv syltet en STORT glas kirsebær, som vi skal have juleaften).

Derudover naturligvis guf, slik, nødder og alt det dersens andet hajs...

Anmeld

30. november 2011

.....

isabellamor skriver:

flæskesteg, alm og brunede kartofler, brun sovs, rødkål og  lunede franske kartofler (DE SMAGER SINDSSYG GODT MED BRUNSOVS) 

og risalamende til dessert og så et ORGIE af slik og chips og julekreds...

ALT smager godt med den brune sovs man får til juleaften ..simpelthen så lækkert!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.