Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Mother-love

Vi får flæskesteg, and,brune kartofler, alm kartofler og så ris a la mande til dessert, hvor vi self skal finde mandlen og man er ved at brække sig fordi man har spist så meget af det andet hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

M&M's Mor

Her får vi flæskesteg, kalkun som bliver fyldt med en fars med en masse forskelligt i, brune + hvide kartolfer, hjemmelavet rødkål, hjemmelavet agurkesalat, halve æbler med ribsgele', franske kartofler, brun sauce som bliver lavet fra skyen fra kalkunen, ris'a'la'mande med hjemmelavet kirsebærsauce og hjemmelavet jordbærsauce, så får vi kaffe, glöög (staves???), varm kakao, en masse hjemmebagte småkager, en kæmpe slikskål og hjemmelavet konfekt...nååå ja og så af drikkelse er der sodavand, juice, rødvin og lidt øl til de par stykker som drikker det...

Anmeld

29. november 2011

Gaia

Maja_4000 skriver:

Ud over de "almindelige" ting får vi rejemader til natmad .. Når gaverne er pakket ud Hjemmebagt franskbrød , smør , masser af rejer , mayo og citron Hehe

Det er en tradition min oldefar indførte , og selvom han er død nu , gør alle på hans side af familien det

Sikke en god ide  

Anmeld

29. november 2011

Maja_4000

Gaia skriver:

Sikke en god ide  

Ja , det er super hyggeligt

Anmeld

29. november 2011

Gaia

Maja_4000 skriver:

Ja , det er super hyggeligt

Håber ikke din oldefar har noget imod vi evt. Låner denne glimrende ide . Vi skal holde vores egen jul hvor vores forældre er gæster, så vi skal også til at forme vores nye traditioner loove it 

Anmeld

29. november 2011

chael

Strawberry skriver:

Ja, nu er jeg jo ved at komme i julehumør, så jeg synes det kunne være interessant at hører hvad I får at spise til juleaften, og hvorfor det netop er dét i spiser?

Her får vi altid svinekam, kartofler, brun sovs og rødkål. Til dessert er der is og ris a la mande. Det er nærmest en tradition

(Du kan sætte kryds ved mere en én ting )

Her får vi både andesteg og flæskesteg. Andesovs og flæskesovs. Brune kartofler og hvide kartofler. Taffel chips. Rødkål. Og til dessert ris a la mande.

*Camilla

Anmeld

29. november 2011

Maja_4000

Gaia skriver:

Håber ikke din oldefar har noget imod vi evt. Låner denne glimrende ide . Vi skal holde vores egen jul hvor vores forældre er gæster, så vi skal også til at forme vores nye traditioner loove it 

Dét tror jeg bestemt ikke

Flere på min fars side har også fået den tradition , efter de har holdt jul med os Hehe

Anmeld

29. november 2011

hende-nanna

Strawberry skriver:

Ja, nu er jeg jo ved at komme i julehumør, så jeg synes det kunne være interessant at hører hvad I får at spise til juleaften, og hvorfor det netop er dét i spiser?

Her får vi altid svinekam, kartofler, brun sovs og rødkål. Til dessert er der is og ris a la mande. Det er nærmest en tradition

(Du kan sætte kryds ved mere en én ting )

Jeg har sat kryds ved:

Flæskesteg, and, brune kartofler, almindelige kartofler (og selvfølgelig masser af sovs! )

Til dessert er min familie dog lidt speciel. Det er kun mine bedsteforældre der gider risengrød og risalamande, så vi har indført den fantastiske islagkage fra Princip (den med browniebund), og så gemmer vi en mandel i den i stedet 

Anmeld

29. november 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Hos min familie:
Kalkun, flæskesteg, brune kartofler, alm. kartofler, rødkål, brun sovs og franske kartofler.
Ris a la mande.

Hos svigermor:
Flæskesteg, en eller anden slags fugl (and, gås, kalkun), brune kartofler, hvide kartofler, rødkål og brun sovs.
Ris a la mande og risengrød.

Tit får vi laks til forret.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

29. november 2011

Isabella_mor

flæskesteg, alm og brunede kartofler, brun sovs, rødkål og  lunede franske kartofler (DE SMAGER SINDSSYG GODT MED BRUNSOVS) 

og risalamende til dessert og så et ORGIE af slik og chips og julekreds...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.