Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Benjamins'mor

Altså jeg selv spiser and, alm kartofler, brune kartofler og risalamande.

Men i år skal jeg holde ved svigerne for første gang, og der bliver også serveret svinekam fordi min kæreste og hans storebror ikke kan lide and. Og så bliver der forresten og serveret medister derovre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

.....

Ansemusen skriver:

Vi får altid and, flæskesteg, to slags sovs (en til hver slags steg), brune kartofler, hvide asparges kartofler, hjemmelavet rødkål og som oftest en rødkålssalat med appelsiner, nødder osv. og waldorfsalat.

En ny tradition er blevet en laksemad til forret.

Til dessert selvfølgelig ris a la mande med kirsebærsauce.

Senere stilles småkager, sandkage, marcipan, nougat, nødder, figner, dadler osv. ind på bordet sammen med te og kaffe, for dem som har lyst.

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELSKER julen hos min Far

Mmh

Anmeld

30. november 2011

.....

SussieThyssen skriver:

Her i huset bliver der stegt 3-4 store danske landænder, en stor svinekam, der bliver lavet hvide aspargeskartofler og alm. brunekartofler, med tilhørende supersovs af andeskyen og rødkål, ribsgele og surt, samt franske kartofler.
Til dessert får vi naturligvis ris alamande med kirsebærsauce.
Så er der også resternok til de næste par dage, som vi så kan gå og guffe

Kærligst
Sussie

Mums

Ville ønske at der også var rester her hos os dagen efter, men alt bliver simpelthen guffet væk

Anmeld

30. november 2011

.....

Fenja09 skriver:

Vi får altid både and og flæskesteg og de sidste år har vi købt dem økologiske og fra en gårdbutik. Dertil kommer så alt tilbehøret som hvide kartofler, brunede kartofler, chips, sovs, rødkål osv. Desserten er selvfølgelig ris a la mande med kirsebærsauce

/Fenja - glædelig jul

Lækkert mad

Anmeld

30. november 2011

.....

K&S skriver:

Ja, granatæblekernerne findes i 2 varianter, en sød og en syrlig - vi bruger den syrlige til at "neutralisere" det fede i maden (lidt ligesom ribsgele) og MUMS, det er godt...!

Nej, svigermors juleæblekage er helt speciel  jeg ved ikke hvordan hun laver den, men den minder slet ikke om alm. æblekage....!

Troede kun at man kunne få de lidt syrlige

Hihi, jamen så skal man også nyde den ekstra meget, når i kun får den til jul

Anmeld

30. november 2011

.....

Zafir skriver:

Vi får:

Farseret (jule)Kalkun (udbenet)
Kalkunsovs
Flæskesteg
Flæskestegssovs
Brune kartofler
Hvidekartofler
Franske kartofler (chips - til at spise sovs med!!! )
hjemmelavet rødkål
Tranebær/appelsin kompot
Dampede porrer, blomkål, gulerødder
Syltede asier

Og så
RIS A LA MANDE
Med kirsebærsovs. (i år har jeg selv syltet en STORT glas kirsebær, som vi skal have juleaften).

Derudover naturligvis guf, slik, nødder og alt det dersens andet hajs...

Mmmh, det er jo et helt fest måltid , og ja chips med brun sovs bliver man ALDRIG træt af..hold da op det smager godt

Anmeld

30. november 2011

.....

Benjamins'mor skriver:

Altså jeg selv spiser and, alm kartofler, brune kartofler og risalamande.

Men i år skal jeg holde ved svigerne for første gang, og der bliver også serveret svinekam fordi min kæreste og hans storebror ikke kan lide and. Og så bliver der forresten og serveret medister derovre.

Hihi, svinekam er også bedst , men det er fordi jeg selv er helt vild med det. And er ok, men ikke så glad for det

Anmeld

30. november 2011

louise8723

Vi får altid
Flæskesteg
And
Hvide Kartofler
Brune kartofler
Brun sovs
Rødkål
Julekål (den de spiser i Sdr jylland)
Asier
Menu chips
Franske kartofler
Ris ala mande med kirsebær sauce til dessert

Anmeld

30. november 2011

Polkaprik

Her er det mig der skal lave maden og menuen står på:

And, flæskesteg, små pølser i svøb, ristede hvide kartofler, honningbrunede kartofler, rødkålssalat med nødder og appelsin, rødvinsmarinerede svesker, franske kartofler, yorkshire pudding og brun sovs.

Til dessert har jeg ikke bestemet mig endnu. Det bliver enten en mandelfromage med appelsinsauce eller en andeledes risalamande med Amarula

Anmeld

30. november 2011

Zafir

Strawberry skriver:

Mmmh, det er jo et helt fest måltid , og ja chips med brun sovs bliver man ALDRIG træt af..hold da op det smager godt

GIGA festmåltid Jeg æææææææææælsger at lave julemad. (eller altså - jeg elsker at lave mad hehe). Så jeg laver altid mad i 2-3 dage op til jul, så det hele bare er peeeerfekt

I år bliver vi ret mange, fordi vi har vores norske venner på besøg OG så er det 'olde-år'. - MIn farmor og farfar er 'delebørn' juleaften og vi har dem i ulige år... Så vi ender på 15 stks juleaften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.