Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Gaia

Maja_4000 skriver:

Dét tror jeg bestemt ikke

Flere på min fars side har også fået den tradition , efter de har holdt jul med os Hehe

Det var godt. Så må jeg se hvad manden siger, om han er med på den 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Gaia

isabellamor skriver:

flæskesteg, alm og brunede kartofler, brun sovs, rødkål og  lunede franske kartofler (DE SMAGER SINDSSYG GODT MED BRUNSOVS) 

og risalamende til dessert og så et ORGIE af slik og chips og julekreds...

Ja chips og brunsovs mums kunne spise spandevis  Smager SÅ godt mums mums 

Anmeld

29. november 2011

Ansemusen

Vi får altid and, flæskesteg, to slags sovs (en til hver slags steg), brune kartofler, hvide asparges kartofler, hjemmelavet rødkål og som oftest en rødkålssalat med appelsiner, nødder osv. og waldorfsalat.

En ny tradition er blevet en laksemad til forret.

Til dessert selvfølgelig ris a la mande med kirsebærsauce.

Senere stilles småkager, sandkage, marcipan, nougat, nødder, figner, dadler osv. ind på bordet sammen med te og kaffe, for dem som har lyst.

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELSKER julen hos min Far

Anmeld

29. november 2011

Isabella_mor

Gaia skriver:

Ja chips og brunsovs mums kunne spise spandevis  Smager SÅ godt mums mums 

jaaaah også miiiiig... 

Anmeld

30. november 2011

SussieThyssen

Strawberry skriver:

Ja, nu er jeg jo ved at komme i julehumør, så jeg synes det kunne være interessant at hører hvad I får at spise til juleaften, og hvorfor det netop er dét i spiser?

Her får vi altid svinekam, kartofler, brun sovs og rødkål. Til dessert er der is og ris a la mande. Det er nærmest en tradition

(Du kan sætte kryds ved mere en én ting )

Her i huset bliver der stegt 3-4 store danske landænder, en stor svinekam, der bliver lavet hvide aspargeskartofler og alm. brunekartofler, med tilhørende supersovs af andeskyen og rødkål, ribsgele og surt, samt franske kartofler.
Til dessert får vi naturligvis ris alamande med kirsebærsauce.
Så er der også resternok til de næste par dage, som vi så kan gå og guffe

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2011

Fenja09

Vi får altid både and og flæskesteg og de sidste år har vi købt dem økologiske og fra en gårdbutik. Dertil kommer så alt tilbehøret som hvide kartofler, brunede kartofler, chips, sovs, rødkål osv. Desserten er selvfølgelig ris a la mande med kirsebærsauce

/Fenja - glædelig jul

Anmeld

30. november 2011

.....

Christabelle skriver:

Holder jul hos mine svigerforældre, sammen med min kæreste, mor og lillebror og der får vi:
And, flæskesteg, medister, hvide kartofler, brune kartofler, rødkål, brun sovs, taffel chips, ribsgele og ris a la mande med kirsebærsauce til dessert. Medisteren er noget min mor, lillebror og jeg har indført da vi startede med at holde jul sammen alle sammen. Det har vi altid fået nemlig og nu er der ingen, heller ikke svigerforældrene) der vil undvære det

Mums

Anmeld

30. november 2011

.....

B&J skriver:

flæskesteg brunekartofler rødkål kartofler sovs og franskekartofler

aaarh min mund løber helt i vand nu, haha

Anmeld

30. november 2011

.....

K&S skriver:

Hos min familie får vi flæskesteg, and, rødkål, brune kartofler, hvide kartofler, 2 forskellige saucer (gris + and), granatæblekerner og ris a la mande

Hos svigerfamilien får vi flæskesteg, and, rødkål, brune kartofler, hvide kartofler, sauce, granatæblekerner (har jeg indført) og juleæblekage  - som er den mest fantastiske dessert nogensinde - jeg er ikke selv til ris a la mande...!

Til natmad hos svigerfamilien får vi hjemmebagt rugbrød med fedt (dem der vil) + rester af and og flæskesteg

Granatæblekerner, har jeg ikke hørt at man får til juleaften før, men det smager nu godt

Juleæblekage? Er det ligesom den almindelige æblekage?

Anmeld

30. november 2011

.....

Gaia skriver:

Menuen i år står på følgende: halveret ovenbagten æbler m ribsgele, sovs lavet på saften fra gåsen, gås, hjemmelavet rødkål med appelsin, sveske/ æble kompot, brunekartofler, alm. Kartofler og franske, og Selvf. Ris a la mente mums glæder mig. Og skal lave det selv da vi holder julen hos os. Satser dog på at min far hjælper med gåsen når mine forældre kommer  

Kæmpe måltid - Lyder rigtig hyggeligt at man selv skal stå i køkkenet og lave god mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.